<input type='file'>
Fra : Michael Jensen

Dato : 28-05-01 21:48

Hejsa

Hvordan ændre man layout på på den browse knap der kommer ud for tekstfeltet
uden af ændre på selve tekst feltet.

Hvis jeg nu fx. gerne vil have en grøn baggrund på browse knappen men hvis
baggrund på tekst feltet er der så ikke nogen måde det kan gøres på?

--
Hilsen Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-01 23:53

Mon, 28 May 2001 22:47:34 +0200, skrev "Michael Jensen"
<michael@ogj.dk>:

>Hvis jeg nu fx. gerne vil have en grøn baggrund på browse knappen men hvis
>baggrund på tekst feltet er der så ikke nogen måde det kan gøres på?

I <head>:
<!--
input      {color: black; background-color: green}
-->

eller
<input type="button" style="color: black; background-color: green"
value=.....

Virker i IE samt Netscape 6.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Fra : Michael Jensen

Dato : 29-05-01 00:25

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> -->
>
> eller
> <input type="button" style="color: black; background-color: green"

Jo,jo det er jo fint nok, men hvis nu jeg lavet et indput felt sådan her:

<input type='file' style='color: black; background-color: green;'>
(ovenstående linje laver jo både et tekstfelt og en knap)

Så er det jo tekst feltet der bliver rødt og ikke selve knappen. Den
forbliver bare grå.

--
Hilsen Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-01 06:53

Tue, 29 May 2001 01:25:20 +0200, skrev "Michael Jensen"
<michael@ogj.dk>:

>Så er det jo tekst feltet der bliver rødt og ikke selve knappen. Den
>forbliver bare grå.

Så bliver du nok nødt til at indsætte knappen som grafik.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Fra : Michael Jensen

Dato : 29-05-01 14:08

> Så bliver du nok nødt til at indsætte knappen som grafik.

Okaj det er jeg altså ikke helt med på hvordan du vil gøre.

Hvis jeg indsætter <input type='file' name='userfile'> Så kommer der både et
tekstfelt og en knap! Hvordan vil du angive at knappen skal være grafik.

Jeg har prøvet med <input type='file name='userfile' src='send.gif'> men det
funger heller ikke

--
Hilsen Michael

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-05-01 15:23

Michael Jensen skrev:

> [...]
>
> Hvis jeg indsætter <input type='file' name='userfile'> Så kommer der
> både et tekstfelt og en knap! Hvordan vil du angive at knappen skal

Det kan man ikke.

<input type='file'> vil automatisk sætte en knap ved siden af
indtastningsfeltet - og den knap kan man så (i ordentlige browsere)
ændre farve mm. på vha. CSS.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 29-05-01 15:55

Michael Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Okaj det er jeg altså ikke helt med på hvordan du vil gøre.
<input type="image" src="sti_til_billede">

/Kasper

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-05-01 15:58

"Kasper Kyndsberg" <kasper@kyndsberg.dk.dd> wrote in message
> <input type="image" src="sti_til_billede">

Hvor røg type="file" hen?
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-05-01 10:32

Knud Gert Ellentoft skrev:

> <!--
> input {color: black; background-color: green}
> -->
>
> Virker i IE samt Netscape 6.

Samt Konqueror, Mozilla og muligvis Opera.

Dog har IE en fejl mht. den knap, der fremkommer vha. <input
type='file'>: Den vil IE ikke ændre farve på, selvom man har defineret
"input { color: red }" i sit stylesheet.

I Mozilla, Netscape 6 og Konqueror er der ikke det problem - der kan
man sagtens style en <input type='file'>-knap også.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Michael Jensen

Dato : 29-05-01 14:00

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> wrote in message

> [...]
>
> I Mozilla, Netscape 6 og Konqueror er der ikke det problem - der kan
> man sagtens style en <input type='file'>-knap også.

Den fejl har de så heller ikke lige fået rettet i IE6beta endnu, selvom jeg
syntes overholder standarderne meget godt

--
Hilsen Michael