Verdens bedste hjelm, til en rimelig pris?~
Fra : Rune Jensen

Dato : 28-05-01 19:45

Jeg har lige købt min første MC. JUUBIII!!!!!

Valget faldt på en Suzuki GSF 400 Bandit. (jeg ville gerne have en 600, men
økonomien...........)
Nu skal jeg så ud og købe en hjelm.

HVAD SKAL JEG KØBE, og kan de købes billigere på nettet evt. i udlandet.

Jeg ved selvfølgelig godt, at jeg skal ind til en forhandler og prøve den
med hensyn til pasform og størrelse, men der er jo ingen der siger, at den
skal købes der.

Hvis du kender den perfekte hjelm, eller bare har gode/dårlige erfaringer,
så skriv.

Mvh.

Rune Jensen
Skive.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-05-01 21:19

Hjelm er meget individuelt. Og den dyreste er ikke nødvendigvis den bedste.
Bike har lige testet en række hjelme. Det bedste er at komme ud og prøve dem
og ikke mindst kører en tur med dem.
En ting som jeg bl.a. synes er vigtigt, er hjelmens evne til ikke at dugge.
En ting som jeg ikke selv var opmærksom på da jeg købte min første hjelm.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Per Pedersen

Dato : 28-05-01 22:42

Rune Jensen <rfoeller@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b_wQ6.7611$rB3.715406@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige købt min første MC. JUUBIII!!!!!
>
> Valget faldt på en Suzuki GSF 400 Bandit. (jeg ville gerne have en 600,
> [...]

Loven siger at du skal have en hjelm på toppen af kroppen. Men hvad med
resten af kroppen??
Køb noget ordentligt tøj. Og kør med det HVER gang. Den dag uheldet er ude
vil du vide hvad jeg mener.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen
Aprilia 125 std. racer der ved hvordan asfalt slår og slider på en krop.

Fra : Alex Puggaard

Dato : 28-05-01 23:25

Hej Rune

Tillykke med cyklen!

Jeg er selv på vej til Tyskland for at finde mig en ny hjelm, da min gamle
blev stjålet.
Der er (mange) penge at spare, ved at tage til Tyskland, sådan som jeg
umiddelbart kan se!
Man kan købe dem pr. postordre og så kun betale 50 kr. for forsendelsen -
eks. ved www.louis.de. Hér kan du også få gratis katalog tilsendt! De taler
dog vist ikke engelsk, hvis du ringer til dem.... (kein problem?)
Uanset man kan diskutere hjelmes materiale i en uendelighed, så går jeg
efter en hjelm med en kombination af fiberglas/carbon/kevlar - den skal
ganske enkelt være så stærk som overhovedet muligt, samtidig med at den er
lidt smidig.
Derudover er integrerede solbriller ikke at foragte!
Se eks. en "Schuberth, Concept, klap-hjelm" !!

Hilsen
Alex
GS500E

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 29-05-01 15:43

"Alex Puggaard" <alex@mail1.stofanet.dk> skrev
> [...]
skal
> ganske enkelt være så stærk som overhovedet muligt, samtidig med at

Det er heller ikke helt uvæsentligt, hvor meget vindstøj der er i en
hjelm, og det kan man kun finde ud af ved at prøve at køre en tur med
hjelmen på.

--
Susanne

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 28-05-01 23:31

"Rune Jensen" skrev > Nu skal jeg så ud og købe en hjelm.

> HVAD SKAL JEG KØBE, og kan de købes billigere på nettet evt. i udlandet.

Du skal først og fremmest finde ud af, hvilken type du vil ha'...Evt. om den
skal kunne åbnes i hagepartiet eller det skal være en alm. full-face...Jeg
har kørt med BMW-system 4 og er godt tilfreds. Men den koster vist også.
Flere hjelme kan fås med termo-visir, så man undgår dug. Penge, der er godt
givet ud!

Mvh.
Jacob