olie
Fra : blyant

Dato : 12-05-05 05:56

hvormeget olie skal jeg regne med at en peugeot 406 ts4 bruger på 1000 km ?
Bruger ca 1/2-1 liter , er det for meget

venligst blyant

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.160.174.194)

Fra : Jfo

Dato : 12-05-05 09:19

"blyant" <blyant@adslhome.dk> wrote in message
> hvormeget olie skal jeg regne med at en peugeot 406 ts4 bruger på 1000 km
?
> Bruger ca 1/2-1 liter , er det for meget
>
> venligst blyant

I princippet skal en motor ikke 'bruge' olie.
En slidt motor vil dog gøre det. Hvor meget har den kørt?

Jfo

Fra : Henrik B.

Dato : 12-05-05 14:49

"blyant" <blyant@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> hvormeget olie skal jeg regne med at en peugeot 406 ts4 bruger på 1000 km
> ?
> Bruger ca 1/2-1 liter , er det for meget

Ja! Det er ca. 0,5 - 1 liter for meget.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-05-05 15:37

> Ja! Det er ca. 0,5 - 1 liter for meget.

Alle biler bruger olie, alt andet er fysisk umuligt. du får ALDRIG 100%
tætning- så kan motoren ikke rotere . Hvis det ikke ser sådan ud når du
kigger på pinden, er det enten fordi du ikke ser ordentligt efter, har glemt
hvor det stod til sidst, eller der toppes op med fuel el. køle/kondensvand
:(.
Du checker heller ikke forbruget nøjagtigt bare ved at kigge, man vejer
påfyldt mængde og aftappet mænge, forskellen er "forbruget".
Det er den forklaring som jeg har fået hos FDM., da jeg spurgte om et
rimeligt forbrug. Bortsetfradet ville det være rart at vide hvad vi snakker
om, km. på tælleren, inden vi bedømmer om det er rimeligt.

Fra : BJ

Dato : 12-05-05 15:37

KLIP

> Alle biler bruger olie, alt andet er fysisk umuligt. du får ALDRIG 100%
> tætning- så kan motoren ikke rotere .

Enig.

Alt andet er noget sludder, da noget vil blive forbrændt.

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-05-05 15:42

> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse

Kan ikke se Jørgens indlæg, så jeg svarer lige hér.

> [...]

Jeg véd det. Men 0,5 - 1 liter pr. 1000 km, er som jeg skriver "ca." 0,5 - 1
liter for meget! Og det uanset om blyant udelukkende kører koldstartsture.
Havde det været på 10.000 km, så havde det været en anden sag.

Olieforbrug er en ekstrem svær ting at skulle forholde sig til, når man er
vandt til at køre i biler, hvor man ikke trækker oliepinden mellem olieskift
(10.000 km).

Fra : Brian

Dato : 12-05-05 17:24

Henrik B. wrote:

> Olieforbrug er en ekstrem svær ting at skulle forholde sig til, når
> man er vandt til at køre i biler, hvor man ikke trækker oliepinden
> mellem olieskift (10.000 km).

Min bruger heller ikke olie, men jeg gør det nu alligevel hver
fredag eftermiddag når jeg vasker/støvsuger den. Når lampen
først lyser, er det for sent

/Brian