warszawa
Fra : Johnt

Dato : 11-05-05 23:04

Hej

Jeg tager til warszawa i næste uge, og vil høre om der er nogle som har
nogle tips til hvad man bør se og opleve i byen.

På forhånd tak

Johnt

Fra : Henning Nielsen

Dato : 13-05-05 20:25

> Jeg tager til warszawa i næste uge, og vil høre om der er nogle som har
> nogle tips til hvad man bør se og opleve i byen.

Hej

Et par muligheder:

Stara Miasto - Warszawas "gamle bydel" - rigtigt flot. Der er et fint slot
lige i det ene hjørne af den gamle bydel og en flot plads med fine huse i
midten. Lige ved siden af er Nowa Miesto, også en hyggelig lille bydel.

Krakowskie Przedmiescie - også kaldet The Royal Way, en ca. 4 km. lang vej
der fører fra Stare Miasto til:

Lazienki Park - en rigtig flot park hvor familien Warszawa hygger sig - især
godt i weekenden.

Tjek evt. min hjemmeside: http://www.henningn.dk/centraleuropa05.htm

Venlig hilsen
Henning

Fra : J W Nielsen

Dato : 14-05-05 14:43

Hej...
Du skal vel også en tur i Kulturpaladset og så kan du jo smutte på marked på
det gamle fodboldstadion - det er helt enormt stort (bare hold godt fast på
dine værdigenstande).
Den jødiske kirkegård må du også forbi...

Mvh Jørgen