Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Musik eller noget
Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 20:38

Så har jeg igen rodet lidt med billeder af musikere og effenter, denne
gang i pop-genren.

Jeg har brugt en effekt til at give billedet noget patina, for at
svare til omgivelserne (en veteranjernbanevogn)

http://galleri.linaa.com/displayimage.php?album=54&pos=5

Kommentarer modtages gerne.

/Alex

Fra : Brian Lund

Dato : 12-05-05 06:07

> [...]
>
> Jeg har brugt en effekt til at give billedet noget patina, for at
> svare til omgivelserne (en veteranjernbanevogn)

Det kan godt være det giver lidt arbejde, men klon
"is/pølser/sodavand-forbudt" og "børn må ikke stå på sæderne"-skiltene væk!
Jeg lå ret hurtigt mærke til dem da jeg så på billedet...

Der er måske også lige rigeligt patina, men det er nok smag og behag :)

Brian

Fra : KNL DtP

Dato : 12-05-05 10:33

> Kommentarer modtages gerne.

Jeg synes det er en flot grafisk virkning du har opnået. Fint lys på alle
personer. Locationen er meget god, men som Brian skriver, så ville det hjlæpe
hvis et par af skiltene får en tur med klonbørsten - med mindre de ligefrem
understøtter budskabet.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Michael Bothager

Dato : 12-05-05 19:57

Alex Linaa wrote:
> [...]
>
> Jeg har brugt en effekt til at give billedet noget patina, for at
> svare til omgivelserne (en veteranjernbanevogn)

Hej Alex

Med lidt få detaljer, så syntes jeg der kan blivr et fedt billede af den
optagelse. Andre har nævnt pølse/slik-skiltene m.m. En anden ting er at
fyren længst til venstre ikke skal kigge i nakken på ham foran, jeg
syntes han skulle kigge på hende længst til højre. Den bagerste person,
som har øjenkontakt med kameraet er også lidt for udbrændt i panden.
Patinaen er jeg meget positiv overfor, den går rigtig gpdt med billedet.

Prikken over i'et ville måske være noeget mere udpræget 70-tøj? bare en
ide

Har du mulighed for at gøre det om?

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-05 21:08

On Thu, 12 May 2005 20:56:42 +0200, Michael Bothager <not@valid.com>
wrote:

>Hej Alex
>
>Med lidt få detaljer, så syntes jeg der kan blivr et fedt billede af den
>optagelse. Andre har nævnt pølse/slik-skiltene m.m.

Mht. skiltene, så er de faktisk originale i denne vogn fra 1940'erne,
så jeg er lidt i tvivl om de skal væk eller ikke. De lyser ganske
rigtigt op, men de er på den anden side autentiske.

>En anden ting er at
>fyren længst til venstre ikke skal kigge i nakken på ham foran, jeg
>syntes han skulle kigge på hende længst til højre.

Det er jeg enig i

> Den bagerste person,
>som har øjenkontakt med kameraet er også lidt for udbrændt i panden.

På papir er der meget mere tegning i hans ansigt, men det er ganske
rigtigt lidt udbrændt her.

>Prikken over i'et ville måske være noeget mere udpræget 70-tøj? bare en
>ide
>
>Har du mulighed for at gøre det om?

Nej, jeg kan ikke lave dem om, i hvert tilfælde ikke til det formål de
er lavet. De er allerede på vej i trykken i Jyske Banks magasin
"12:17", og vi havde megakort tid til at lave optagelsen efter et
interview med en journalist fra bladet.

Men tak til alle for kommentarer og forslag, det kan jo rettes lidt
inden bandet bruger billedet i deres pressemateriale og på plakater.

/Alex

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 12-05-05 23:45

Hej Alex.
Vidunderligt billede.
Jeg har ikke forstand på det fototekniske, men skiltet med børn på sædet er
da helt utroligt vigtigt for billedets budskab.
Og det på tre plan.
For det første, er det dejligt autentisk. Man ser tydeligt at skrifttyperne
er samme årgang som togvognen.
For det andet, bringer det fokus væk fra personerne, hvilket sætter dem mere
i perspektiv, og medvirker til den afslappede laissez-faire stemning, som
billedet i øvrigt signalerer.
For det tredie, ligger der en dobbelttydig underfundighed i teksten. Bringer
kunstnerne deres indre barn til udtryk?
Barnet må ikke stå på sædet. Kunst kan være ubelejlig. Kan ruske op i ens
meninger og fordomme?

mvh Jesper