Peugeot Risskov = verdens dårligste servi~
Fra : Delaire

Dato : 11-05-05 19:24

Påskemandag købte vi en Peugeot 307 SW 2,0 HDI årgang 2002 66000 km for 241
000 kr hos Peugeot Risskov Grenåvej ved Århus.
1) da de skulle omregistrere bilen, kunne de ikke finde
registreringsattesten
2) De kunne heller ikke finde servicebogen
3) De kunne ikke finde kodenummeret til bilen
4) Bilen var snavset
5) Vi har bestilt en ekstra nøgle påskemandag. Den har vi ikke fået endnu
(men derimod har vi fået 2 forskellige kodenumre)
6) Bilen bruger for meget diesel. De beholder bilen i 3 dage men gør
absolut ikke noget ved det.
7) De skulle lime en dørliste. Limen holdt lige præcis 9 timer.
8) De besvarer ikke emails
9) En advarselslampe for motorfejl lyser men de kan ikke gøre noget ved
det.
10) De sender et brev at man skal kontakte værkføreren for at aftale en tid
men når man kommer bliver man skældet ud af sælgeren, der mener at vi burde
vide at de har sendt det forkerte brev.
11) Siden vi har betalt og underskrevet, glemmer de at hilse og vil ikke
engang tale mere med os om bilen.

Nu er FDM på sagen og hovedkontoret i Paris har reageret med det samme på
vores email. Peugeot Frankrig sagde selv at de var chokeret over den
behandling og at de vil kontakte importøren. Men mon der sker noget.

Et godt råd : Peugeot kan man købe men det behøver ikke at være i Peugeot
Risskov.

Bruno

Fra : EjS

Dato : 11-05-05 20:27

"Delaire" <brunoogheididelaire@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> behandling og at de vil kontakte importøren. Men mon der sker noget.
>
> Et godt råd : Peugeot kan man købe men det behøver ikke at være i Peugeot

Jeg håber (og tror faktisk) at Peugeot i Frankrig vil ringe halv tolv for
den danske importør med så stor en gong-gong at det kommer til at lyde
rigtig grimt helt ovre i Risskov. Forhåbentlig sidder der folk parat til at
svine de idioter til som gør alt for at ødelægge det fabrikkerne og deres
marketingsafdelinger gør for at markedsføre bilerne...

Held og lykke!

MVH EjS

Fra : Gismo

Dato : 11-05-05 22:03

EjS wrote:

Snip en masse.

Du skal ikke køre til peugeot viby, de er ikke et hak bedre.

Købte en 406 2.0 ST, garanti model og jeg skal gi' dig.

Den havde en masse fejl nogle kunne rettes andre ikke.

En af fejlene var en defekt gummibøsning i bagerste stabilisatorarm,
fejlen var der i højre side, da jeg købte den, inden der var gået et år
gik den anden side, her dækkede garatien ikke, værkførren var med
på en køretur og mente at det var en sten i dækket, havde nær smidt
ham ud af bilen så han måtte gå hjem.

Pakning ved trækaksel skiftet 3 gange på under et år havde spanden
11 mdr. solgt med stort tab, ikke en gang peugeot ville give noget for
lortet, men hvem kan fortænke dem i det, de kender jo skidtet.

Gismo.

Fra : Michael F. Larsen

Dato : 11-05-05 21:26

Hej,

"Delaire" <brunoogheididelaire@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Påskemandag købte vi en + en lang historie
..
..
..
> Et godt råd : Peugeot kan man købe men det behøver ikke at være i Peugeot
> Risskov.
>

> Bruno

Ja jeg kan desværre kun give dig ret - de har en elendig kundeservice. Havde
for nogle år siden en Peugeot 106 som fik en underlig pivelyd fra forhjulet,
og efter at have haft den på værksted 5 gange hvor de skiftede diverse dele,
benægtede de pludselig at de nogensinde havde hørt lyden, og at den skam kun
fandtes i vores hoveder. Herefter krævede de desuden betaling for det
seneste besøg (hvilket de ikke havde gjort de 4 foregående gange, da fejlen
jo var der!)...

/Michael

Fra : Janner

Dato : 12-05-05 07:07

> [...]
> behandling og at de vil kontakte importøren. Men mon der sker noget.
>
> Et godt råd : Peugeot kan man købe men det behøver ikke at være i Peugeot

Ja historien lyder ikke alt for god, hvad er kravet du vil stille via hjælp
fra FDM ?

Og lige et par kommentarer med på vejen

1) Når man køber bil bør man altid se registrerings attesten for se om
oplyste oplysninger stemmer overens
2) Ligeledes skal man se service bogen her bør jo være indført info. omkring
evt. lak skader m.v.
3) Uheldigt
4) Dette kunne de vel få lov gøre om med en komplet rengøring senere
5) Ikke særlig professionelt
6) Hvad begrunder du det i ?
7) Ikke særlig professionelt
8) Det gør forhandlere desværre alt for sjældent, men tænk på hvordan dine
email var skrevet ... Var de skrevet pænt og høffeligt ? Fremsender man
diverse beskyldninger og påstande undlader de fleste at svare
9) Kunne de ikke nå det inden levering ? Eller skal det forstås sådan de
slet ikke gør noget ved det ? Er det som sidst nævnt er det en MANGEL
10) Mød op i butikken og hav gerne aftalt et møde med værkfører OG sælger,
at få skæld ud af en sælger skal man ikke finde sig i
11) Lyder som en speget sag, hvordan har i holdt tonen ?? Sviner man dem for
meget til "syntes at læse dette mellem linierne" kommer man ikke særligt
langt i denne verden hold tonen pæn og sober !

Vil gerne høre hvad du kommer frem til med FDM, de kan jo give dig juridisk
bistand, men desværre er din sag nok ikke til at ophæve handlen eller
lignende.

Jeg havde jo en sag de fleste herinde nok husker med en 307 HDI'er der var
købt ved pug. Aalborg , bilen viste sig at have været chippet ret så
kraftigt ,,, Her fik jeg også lidt bistand via FDM men klarede skærene selv
ved holde det hele i en pæn og ordentlig og professionel tone ... Sagen
endte også i at Maibom efter lidt skriverier samt et møde tog bilen tilbage
,, fin service dengang.

Så et råd herfra skal endnu engang lyde .... lad være med svine nogen til
selvom det er fristende så længe sagen står på..

Det var ordene fra en desværre alt for erfaren tovtrækker med både bil og
ligenu har en sag med en importør kørende vedr. en Italiensk motorcykel ..

Hygge

Jan
Octavia TDI

Fra : Jess V. Gade

Dato : 12-05-05 16:49

On 11 May 2005 18:24:23 GMT, Delaire <brunoogheididelaire@adslhome.dk>
wrote:

>Et godt råd : Peugeot kan man købe men det behøver ikke at være i Peugeot
>Risskov.

Enig!

Har også droppet dem, da de virker meget vrangvillige ved enhver form
for henvendelse.
Bruger nu Peugeot Viby ... Meget bedre!

(de har en kør-dig-hjem/på jobbet service, hvis man afleverer sin bil
hos dem før kl.08:00 om morgenen)

Mvh
Jess
--
Email:
jga snabela jga.dk

Fra : ChipMIK

Dato : 12-05-05 18:53

Jess V. Gade wrote:

> [...]
> for henvendelse.
> Bruger nu Peugeot Viby ... Meget bedre!
>
> (de har en kør-dig-hjem/på jobbet service, hvis man afleverer sin bil

Velkommen til Peugot-world ;)

Same shit different day....nej gider ikke engang...

DERFOR kører jeg ikke franske biler mere

ChipMIK

Fra : Brian

Dato : 12-05-05 20:09

ChipMIK wrote:

> DERFOR kører jeg ikke franske biler mere

Er diesel motoren i Ford ikke af fransk afstamning ?

/Brian

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 12-05-05 21:59

Jeg synes også Knorr pakkerne er noget LORT.. de var rigtig uforskammede
ude i bilka og havde slet ikke nogen tilbud... nej de havde ej!