Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Casio
Fra : Kaj

Dato : 11-05-05 18:35

Hej
Casio sælger nogle små smarte cameraer til rimelige penge. Nu er Casio jo
ikke just gammel inden for cameraproduktion, så mit spørgsmaål er: er deres
optikker ok og hvordan er kvaliteten generelt?
Mvh
Kaj

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-05-05 19:05

Kaj wrote:
> [...]
> ikke just gammel inden for cameraproduktion, så mit spørgsmaål er: er deres
> optikker ok og hvordan er kvaliteten generelt?

De lavede deres første rent el-still-camera i 1987

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Kaj

Dato : 12-05-05 07:58

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4282496d$0$294$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> De lavede deres første rent el-still-camera i 1987

Set forhold tilde gode gamle navne, er det jo ikke så lang tid.
Mvh
Kaj

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-05-05 21:24

In article <4282424e$0$50634$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Kaj wrote:
> [...]
> ikke just gammel inden for cameraproduktion, så mit spørgsmaål er: er deres
> optikker ok og hvordan er kvaliteten generelt?

De går for at være absolut rimelige, og er også rimeligt hurtige.
De har dog en kæmpeskærm, hvilket jeg styrer udenom - den går for let
i stykker i lommen. Men billedmæssigt er de absolut OK.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-05 10:31

"Kaj" <kasenxfejl@yahoo.dk> skrev

> [...]
deres
> optikker ok og hvordan er kvaliteten generelt?

Jeg har et Casio QV 5700 og det er jeg ovenud begejstret for. Jeg er faktisk
temmelig glad for det. Optikken er fra Canons G2 og chippen er en Sony. Jeg
har prøvet mange andre lignende kameraer, men ikke noget som har samme
egenskaber og fordele. Bl.a. er mit lynhurtigt.

Eneste ulempe er, at autofokusen ikke er superhurtig/effektiv i mørke. Men
man skal jo også huske at tage prisen i betragtning.

Hvis deres andre kameraer er samme kvalitet, så ville jeg ikke betænke mig
et øjeblik. Kig også på steves digicam, der får de også gode anmeldelser.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-05 10:33

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Eneste ulempe er, at autofokusen ikke er superhurtig/effektiv i mørke. Men
> man skal jo også huske at tage prisen i betragtning.

Jo, og så skærmen. Den er skutte meget bevendt i sollys, men heldigvis har
de sat et LCD display i toppen, som viser alle de vigtige indstillinger.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-05 10:56

> [...]

deres
> optikker ok og hvordan er kvaliteten generelt?

http://www.tersgov.dk/x/gallery/index.php

Det er een stor pærevælling!
De er alle taget med mit Casio. Nogle er uredigeret, men de fleste har været
en tur gennem fotoshop.

Claus

Fra : fonsen

Dato : 14-05-05 18:22

"Kaj" skrev d. 11-05-05 18:35 dette indlæg :
> [...]
deres
> optikker ok og hvordan er kvaliteten generelt?

Hej Kaj
Jeg har været rigtig glad for de Casio kameraer jeg har haft, 3 stk.
indtil nu, det jeg har i øjeblikket er et Z55 men
tænker at købe det sidste nye Z750. Ifølge Esselte Danmark. har Exilim
serien alle Pentax objektiver, jeg synes det er
nogle rigtige gode kameraer, og jeg har også haft Canon ixus, men kan
meget bedre li´ Casio, men prøv selv at
dømme, læs bl.a. www.akamera.dk side med test.
Mvh. SW.

http://www.kandu.dk/