Dom i sagen om hest, der blev skudt
Fra : Marlene

Dato : 22-04-05 09:19

Jeg kan huske, at et par stykker har spurgt til denne sag (Lone hed den søde
fjordhest), og jeg har selv undret mig over, at man ikke har hørt noget. Jeg
fandt dette på www.hesteinternattet.dk:

Dom i sag om skudt fjordhest.

For 3 år siden blev en fjordhest aflivet efter at være blevet skudt i
hovedet. D. 4.8. faldt der dom i Ålborg Byret: Ålborg Politi udtaler til
Hesteinternatet af 1999, at en 33 årig mand blev idømt 8 måneders ubetinget
fængsel for at have overtrådt dyreværnsloven og våbenloven. Ifølge Ålborg
Politi var der ingen vidner til dyremishandlingen, men politiet har fundet
tekniske beviser som sammen med vidneudsagn førte til dommen. Den dømte
nægter sig skyldig og har anket dommen til Vestre Landsret. Sagen forventes
at komme for landsretten om et par måneder.

Hesteinternatet af 1999, d. 4.8.2004. Jørgensen.

Fra : Malene P

Dato : 22-04-05 13:25

"Marlene" <m-muxoll@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nægter sig skyldig og har anket dommen til Vestre Landsret. Sagen
forventes
> at komme for landsretten om et par måneder.

Det skal nok lige bemærkes at kun den ene måneds fængsel blev givet for den
modbydelige mishandling -resten var for at overtræde våbenloven.

mvh
Malene P

Fra : Marlene

Dato : 23-04-05 20:00

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Snip

> Det skal nok lige bemærkes at kun den ene måneds fængsel blev givet for
den
> modbydelige mishandling -resten var for at overtræde våbenloven.

Ja, det er simpelthen for meget. Hvor er det dog sørgeligt. Og hvad får i
øvrigt en 30-årig til at gøre sådan noget? Jeg var sikker på, at det var
nogle drenge, der "ikke vidste bedre".

Mvh. Marlene.

Fra : Lene

Dato : 22-04-05 21:31

> [...]
> forventes
> at komme for landsretten om et par måneder.
>
> Hesteinternatet af 1999, d. 4.8.2004. Jørgensen.

Den dom blev stadfæstet for få dage siden, vi kørte en nyhed om det på
Travnyt.dk

Mvh. Lene - www.travnyt.dk