Problem
Fra : arrownet

Dato : 11-05-05 12:13

Har solgt en bil, årgang 1988, for 3.500 kr. Jeg ville egentlig have
skrottet den på grund af at der skulle laves rustarbejde for 10.000 kr., men
satte den på på Bilbasen til 5.000 kr. i håb om at en hjemmemekaniker ville
købe den og sætte den i stand. Jeg solgte den til en ung fyr, og gik ned i
3.500 kr.

Synsfristen var langt overskredet og det fortalte jeg den unge mand. Han
spurgte ikke hvor meget, men det var faktisk næsten 1 år viser det sig. Jeg
har da også fået breve om at jeg risikerer bøde mm., men ikke noget om
pladeklipning. Bilen, som tilhører min mor som har været syg gennem længere
tid og nu er på plejehjem, har stået i garage i al den tid. Derfor også den
lange tidsoverskridelse.

Nu ringer køber og siger, at Politiet klippede pladerne da han kom med den
til synskontoret for at bestille synstid. Han er rasende og siger at jeg
skal betale nye nummerplader.

Jeg kan ærligt sige at jeg ikke vidste at han ville få denne udgift.
Derfor sagde jeg til ham at jeg, beklager situationen, men ikke vil give ham
flere penge. Han har stadig fået en billig bil.

Nu ringer han 3 dage senere, rasende og giver mig 2 dage til at betale,
ellers melder han mig til politiet. Skal jeg forsøge at få et forlig ? På en
måde kan jeg godt se hans situation, idet han har købt en billig bil og
derefter finder ud af at den er 30% dyrere. På den anden side gik jeg ned i
pris fra 5.000 til 3.500.Jeg kunne måske overtales til at slå halv skade,
men nu hvor han truer mig (ikke med vold, men med Politi) har jeg slet ikke
lyst til at tale med ham. Han virker som en aggressiv type der kan finde på
hvad som helst.

Er i tvivl. Vil ikke risikere en brækket næse. Selv om han lander i spjældet
bagefter. Det har jeg ingen gavn af, kun en brækket næse... Hellere betale
6-1200 kr. end brækket næse. Sådan er det bare.

Mh,

Den bekymrede.

--
Peter Strömgren
Klassisk guitarist

Tilmeld dig International Guitar Festival Aarhus' nyhedsbrev på
www.aarhusguitarfestival.dk

Fra : John Sahl

Dato : 11-05-05 12:30

arrownet wrote:
> Er i tvivl. Vil ikke risikere en brækket næse. Selv om han lander i
> spjældet bagefter. Det har jeg ingen gavn af, kun en brækket næse...
> Hellere betale 6-1200 kr. end brækket næse. Sådan er det bare.

Hvad står der i jeres aftale?

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : arrownet

Dato : 11-05-05 13:06

> Hvad står der i jeres aftale?

"Aftalen" er en simpel håndskrevet salgskvittering som siger at jeg (min
kæreste, som stod for transaktionen) har modtaget 3.500 kr. og at han har
købt bilen. Modelnummer, Registreringsnummer og stelnummer.

Underskrift af begge parter.

Der er således ikke tvivl om at han fået det der skrevet står. Jeg står
udelukkende med et moralsk ansvar i det jeg måske burde have vidst at han
kunne få en ekstra udgift. Men for pokker, for 3.500 kr... Han må da slappe
af...

Fra : John Sahl

Dato : 11-05-05 13:13

arrownet wrote:
> [...]
> står udelukkende med et moralsk ansvar i det jeg måske burde have
> vidst at han kunne få en ekstra udgift. Men for pokker, for 3.500

Han har fået det han skulle have, så slap du bare af.

Fra : NS

Dato : 11-05-05 12:47

arrownet wrote:

> [...]
> bagefter. Det har jeg ingen gavn af, kun en brækket næse... Hellere betale
> 6-1200 kr. end brækket næse. Sådan er det bare.

Det er ikke dit problem, hvis du klart oplyste at fristen var længe
overskredet. Han kunne jo bare have ladet være med at køre med en
ulovlig bil ned til synskontoret. Hvis han vil slå dig løber du da bare væk.

NS

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-05-05 13:54

"arrownet" <ingenspamtilmigtakpstrom@tiscali.dk> skrev....

> [...]
> år viser det sig. Jeg har da også fået breve om at jeg risikerer
> bøde mm., men ikke noget om pladeklipning.

Naivitet er ingen undskyldning. Glemsomhed er ingen undskyldning.

At køber har gjort en god handel alligevel er ingen undskyldning.

Han har købt en bil med plader på der skal synes(sådan så den jo ud).
Han har fået en bil uden plader på der skal synes(at politiet ikke
har haft mulighed/tid til at klippe pladerne er irrelevant).

Du bør klart stå for udgiften til nye plader.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-05-05 13:55

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> har haft mulighed/tid til at klippe pladerne er irrelevant).
>
> Du bør klart stå for udgiften til nye plader.

Sikke noget vrøvl.

Mvh
Roberto

Fra : Brizz

Dato : 11-05-05 13:56

Mon det var køber der skrev det?

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-05-05 19:17

Roberto Saldo wrote:

> Sikke noget vrøvl.

Enig. Han har fået hvad han har betalt for.

Han viste at synstiden var overskredet og at pladerne derfor ville blive
klippet, hvis politiet mødte den.

Han burde have hentet den på en trailer og kørt den direkte til værkstedet.

I øvrigt lyder det lidt sjovt mht. politiet, da de normalt ikke er hos
synshallerne. Har synspersonalet tilkaldt dem?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : phk

Dato : 11-05-05 15:26

"arrownet" <ingenspamtilmigtakpstrom@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ringer køber og siger, at Politiet klippede pladerne da han kom med den
> til synskontoret for at bestille synstid. Han er rasende og siger at jeg
> skal betale nye nummerplader.

Synskontoret? Er der politi der? Det lyder lige som en historie!

--
Per, Esbjerg

Fra : Q

Dato : 11-05-05 15:58

> [...]

Jeg
> har da også fået breve om at jeg risikerer bøde mm., men ikke noget om

Hvis du har gjort ham opmærksom på at fristen er overskredet har du gjort
det du skulle..

Udover det burde han kunne set at den skulle have været synet for lang tid
siden, da han fik registreringsattesten stukket i hånden..

> Nu ringer køber og siger, at Politiet klippede pladerne da han kom med den
> til synskontoret for at bestille synstid. Han er rasende og siger at jeg
> skal betale nye nummerplader.

Hmmm... Det lyder nærmest som om han er svagt fattende ... Man kører
skuda ikke unødigt i en bil, som man ved står til at få klippet pladerne
hvis man møder polisen..

> Jeg kan ærligt sige at jeg ikke vidste at han ville få denne udgift.

Og dog... Du kunne have sagt dig selv at manden ville få klippet pladerne
hvis han mødte polisen..

> Derfor sagde jeg til ham at jeg, beklager situationen, men ikke vil give
ham
> flere penge. Han har stadig fået en billig bil.

Jeps..

> Nu ringer han 3 dage senere, rasende og giver mig 2 dage til at betale,
> ellers melder han mig til politiet.

Hvad skulle han melde dig for ?

>Skal jeg forsøge at få et forlig ? På en
> måde kan jeg godt se hans situation, idet han har købt en billig bil og
> derefter finder ud af at den er 30% dyrere. `

Når man køver en bil der er SÅ billig må man da forvente at der kommer nogen
ekstra udgifter..

> [...]

> bagefter. Det har jeg ingen gavn af, kun en brækket næse... Hellere betale
> 6-1200 kr. end brækket næse. Sådan er det bare.

Ignorer ham..

Jeg solgte for nogen år siden noget elektronik gennem dba.dk I annoncen
gjorde jeg opmærksom på at der var en periodisk fejl i det.. Køber testede
det grundigt ved afhentningen, og jeg gjorde igen opmærksom på at der var en
periodisk fejl i det, hvilket prisen også afspejlede ( Stumper til en nypris
af godt 20K, blev handlet til 3500 )..

Jeg skrev en seddel på handelen ( produkt, antal, pris og "købt som beset og
afprøvet ")... En uge senere ringer køber og er tvær... Det gjorde han et
par uger i træk.. Der er ikke andet at sige end at jeg havde gjort alt hvad
jeg kunne for at informere ham om de problemer der var med produktet..

Han truede med advokat et par gange, men det blev aldrig til mere...

/peter

Fra : HKN

Dato : 11-05-05 16:50

Sig til ham at du vil lade handlen gå tilbage? Sælg bilen til en
anden.......

Mvh
Henrik

It has removed 56 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-05-05 19:18

HKN wrote:
> Sig til ham at du vil lade handlen gå tilbage? Sælg bilen til en
> anden.......

Hvorfor?
Bilen er jo mindre værd nu, da der ikke er plader på..