Bevare formatering ved brevfletning
Fra : Søren Rohde

Dato : 11-05-05 10:43

Hej,

Jeg skal flette fra Excel til Word, og har problemer med beløb. I Excel er
de formateret med tusindtalsseparator og to decimaler - og denne
formatering
vil jeg gerne have "med over" i Word.

F.eks. ser 1.200,50 jo sådan ud bagved formateringen: 1200,5 og det er
derfor hvad der bliver flettet. Hvordan (dælen) får jeg den til at holde
styr på at netop dette felt skal stå som jeg gerne vil have det til?

En krævende og ufleksibel løsning er at manuelt skrive tallet som tekst i
en
ekstra kolonne i Excel, og flette det. Men det kan da ikke være rigtigt at
det er den eneste metode. Håber nogen kender et trick...

/ Rohde

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-05-05 21:24

"Søren Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ekstra kolonne i Excel, og flette det. Men det kan da ikke være rigtigt at
> det er den eneste metode. Håber nogen kender et trick...

Problenmet er, at det kun er de rå data, der overføres til Word. Du får ikke
formateringen med. Du er derfor nødt til at formatere dine tal igen ovre i
Word. Når du har sat dit flettegfelt ind, skal du markere det, og trykke
Skift+F9. Så det det nogenlunde sådan ud: { MERGEFIELD "tal" }. Ret det til
{ MERGEFIELD "tal" \# "#.##0,00" ]. Tryk Skift+F9 igen og gennemfør din
fletning.

Jan

Fra : Søren Rohde

Dato : 12-05-05 20:39

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:428269cd$0$299$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> til
> { MERGEFIELD "tal" \# "#.##0,00" ]. Tryk Skift+F9 igen og gennemfør din

MAange tak det vil jeg prøve.

Mvh. Søren Rohde

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-05-05 23:12