Andet multimedie
bentjuul 3670
Director ?
Fra : Dr. Ralph

Dato : 28-05-01 18:18

Er der nogle hér med godt kendskab til Director, som kan fortælle mig,
hvad dette program kan bedre end en kombination af Flash, Photoshop og
Fireworks ??

Er det ikke blot en pakkeløsning med det bedste fra det meste samlet i
en pakke, der skal kunne det hele ?

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 28-05-01 22:19

"Dr. Ralph" <dr.ralph@remove.mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Fireworks ??
>
> Er det ikke blot en pakkeløsning med det bedste fra det meste samlet i

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kender Fireworks, men forskellen på Flash og Director er, at
programmeringssproget (kaldet Lingo) til Director er mere udviklet og giver derfor mulighed for, at
man lave meget mere end med Flash. Jeg vil ikke kalde det en bedre pakkeløsning.

Director kan bruges til at lave interaktive CD-rom produktioner eller "primitive" spil, men kan også
udgive på nettet. Desværre fylder filerne til netudgivelse væsentligt mere end flash-filer. Ofte når
man arbejder med Director vil man også bruge Photoshop og andre programmer. Det, som Director meget
ofte gør, er at samle forskellige filer fra forskellige programmer til en multimedieproduktion.
Håber at svaret kunne bruges til et eller andet.

HILSEN Niels