sikkerheds check.
Fra : Christian

Dato : 11-05-05 08:55

well det er vist ikke så godt, jeg har været ude at flyve til Sverige,
Italien, og Sweitz i år og har altid min PC med mig, sidst jeg skulle til
Italien sagde sikkerheds checket at jeg havde en stanley kniv i min PC
taske?!..well jeg kiggede og JO der var sgu en stanley kniv helt nederst i
min forlomme på PC tasken, den har ligget i et bundt papiere så jeg har ikke
set den har været der,ud med knivsbladet og det var så det!,-men desværre
har den så også været med på alle den andre flyvinger og
sikkerhedscheck,-det syntes jeg ikke lige var så fedt...men hvad nu jeg
turde ikke sige at jeg har været ude at flyve med den flere gange, eller
burde jeg ringe til CHP lufthavn og sige det?

Fra : Ghita Jallow

Dato : 11-05-05 09:09

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> turde ikke sige at jeg har været ude at flyve med den flere gange, eller
> burde jeg ringe til CHP lufthavn og sige det?

Hvorfor det ?

Ghita

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-05-05 14:05

> [...]

> nu jeg turde ikke sige at jeg har været ude at flyve med den
> flere gange, eller burde jeg ringe til CHP lufthavn og sige det?

Nej da.

Jeg fornemmer at du er bekymret for at de tidligere sikkerhedstjek
ikke har været iorden?

Ingen grund til det. Knivblade må kun have en vis længde( cm SVJH).
På din Stanleykniv har knivbladet sikkert været lige på grænsen.

Det er medarbejderen ved gennemlysningsapparatet der skønner om et
knivblad er forlangt eller ej, og skal udtages til måling.

Ved tidligere tjek har medarbejderen blot skønnet anderledes.

Når regler er firkantede, opstår den slags mærkværdigheder. En kniv
på 6 cm er helt ufarlig, mens en kniv på 6,5 cm er et dødeligt
terrorvåben

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 11-05-05 22:24

Christian wrote:

Klip

> sikkerhedscheck,-det syntes jeg ikke lige var så fedt...men hvad nu jeg
> turde ikke sige at jeg har været ude at flyve med den flere gange, eller
> burde jeg ringe til CHP lufthavn og sige det?

Hvorfor.?

Sikkerhedscheck eksisterer kun for at berolige passagerne.

Og fordi det desuden giver fast beskæftigelse til mange, mange tusinde
verden over.
Det er jo altid godt i disse tider...

Man kan komme ind med knive og sprængstof i lufthavne hvor som helst.
Hvis man virkelig vil. Og er en smule opfindsom.

Jeg kan iøvrigt fortælle en historie som din, men tilsvarende indhold.

En kollega havde en smørekniv i sin taske med på et par ture med fly.
Uden at nogen opdagede det.
Han fandt den under et ophold i udlandet, og smed den ud.

Mvh. Jørgen

Fra : JytteJ

Dato : 11-05-05 23:00

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man kan komme ind med knive og sprængstof i lufthavne hvor som helst. Hvis
> man virkelig vil. Og er en smule opfindsom.

Fortæl Fortæl - hvis du tør !

JytteJ

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 13-05-05 22:38

JytteJ wrote:

> Fortæl Fortæl - hvis du tør !

Der er masser af metoder til at få noget indenfor afspærrede områder.

Hvis man har tålmodighed, planlægger med omtanke, kender de rette
personer, kender organisationen i en lufthavn, deres vaner, og er en
smule heldig.

Hvis det ikke lykkes med det, kan man blive ansat som rengøringshjælp
eller lignende.

Bare se hvor tilfældigt de afskærmer "sikrede" områder i diverse lufthavne.
Og hvilken frihed man har til at bevæge sig udenfor det afspærrede
område, hvis man f. eks. skal med en bus til flyet.

Jeg har dog ingen planer i retningen af at kapre fly.

Men som altid, det er jo de dumme kriminelle der bliver fanget.
Så nogle få har de sikkert fanget ved deres metoder.

Min kommentar vedr. at deres sikkerhedsopbud kun er til for at berolige
kunderne, og sikre beskæftigelsen i sikkerhedsbranchen blev jo iøvrigt
bekræftet for et par dage siden.
Nu vil man pludselig tillade metalbestik igen i flyene.

Har man pludselig fundet bestik i metal der ikke kan være farligt.??

Nej, man har bare indset at det er et stort svindelnummer overfor
offentligheden.
Som amerikanerne med held har fået bla. europæerne til at hoppe på.

Mvh. Jørgen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-05-05 06:25

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev....

> En kollega havde en smørekniv i sin taske med på et par ture med
> fly. Uden at nogen opdagede det.
> Han fandt den under et ophold i udlandet, og smed den ud.

En smørekniv vil oftest ikke være ulovlig at medbringe.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-05-05 06:32

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev....

> Man kan komme ind med knive og sprængstof i lufthavne hvor som
> helst. Hvis man virkelig vil. Og er en smule opfindsom.

Det er vi da mange der gerne vil høre om. Jeg går igennem
sikkerhedstjek hverdag i CPH, og de er dælme blevet emsige.

Fra : Jens G

Dato : 12-05-05 17:10

On Wed, 11 May 2005 23:24:25 +0200, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote:

>Sikkerhedscheck eksisterer kun for at berolige passagerne.

Jeg har en kollega der er blevet standset med et par skruetrækkere i
håndbagagen, som han ikke fik lov at tage med.

Min kone blev stoppet på grund af en neglefil, og det var endda i
Kastrup. Så noget finder de da.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : zillyink

Dato : 12-05-05 19:15

Jens G wrote:

> Min kone blev stoppet på grund af en neglefil, og det var endda
> Kastrup. Så noget finder de da.

yep, det samme med konens neglefil da vi fløj fra New Orleans til
Tokyo.
Og min lille mikroskruetrækker (til brillerne) blev også
konfiskeret.
--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Henrik Madsen

Dato : 13-05-05 20:06

On Wed, 11 May 2005 23:24:25 +0200, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote:

>Man kan komme ind med knive og sprængstof i lufthavne hvor som helst.
>Hvis man virkelig vil. Og er en smule opfindsom.

Tja, hvis du skal have en kniv med ind skal du vist være MEGET
opfindsom..

Ihvertfald hvis du forsøger at tage den eller noget somhelst andet med
ind i USA..Vi fløj CPH - Seattle, i Seattle måtte vi lægge alt på et
bånd som vi plejer.....Ja lige indtil den store neger i uniformen bad
os smide skoene og lægge dem op på båndet med de andre ting..

Syntes det var lidt vildt men på den anden side et knivblad i en
skosål ville sikkert ikke blive fundet af detektoren man går igennem..

Henrik

Fra : Coppi

Dato : 13-05-05 21:37

Hej.

Der er en ting jeg ikke fatter.

Hvorfor d...... har man glasflasker ombord på en flyver.

Hvis man smadrer sådan en, har man et absolut dødeligt våben.

Forøvrigt foretog jeg en hel del flyvninger i januar med en hæklenål i
håndbagagen, uden problemer.

coppi

Fra : Henrik Madsen

Dato : 15-05-05 22:13

On Fri, 13 May 2005 22:37:01 +0200, "Coppi" <annie321@privat.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvis man smadrer sådan en, har man et absolut dødeligt våben.
>
>Forøvrigt foretog jeg en hel del flyvninger i januar med en hæklenål i

Eeh, glas ???

På vores tur over atlanten så vi kun

1. Små dåser.
2. Plastickrus
3. Små spiritusflasker af plastic.
4.plasticbestik
5. Plasticbakker
6 Metalfoliebakker.

Jeg så ikke nogetsomhelst lavet af glas ombord på den tur på nær hvis
nogen måske havde taget en flaske spiritus med hjem fra tollfree
butikkerne.

Henrik

Fra : Nicolai Lang

Dato : 16-05-05 07:57

On Sun, 15 May 2005 23:12:52 +0200, Henrik Madsen
<hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote:

>Eeh, glas ???
>På vores tur over atlanten så vi kun

På SAS Business Class til/fra USA serveres vine, hedvine osv af store
alm. glasflasker...

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Henrik Madsen

Dato : 16-05-05 12:59

On Mon, 16 May 2005 08:56:56 +0200, Nicolai Lang
<nnews0404051902@hjorth.com> wrote:

>På SAS Business Class til/fra USA serveres vine, hedvine osv af store
>alm. glasflasker...

Nå jamen det kan godt være...Vi sad på Monkey class jeg ved ikke hvad
de lavede oppe i forenden bagved gardinet

Nu jeg tænker over det kan det da forresten godt væree de små
vinflasker folk fik med rød/hvidvin var af glas, jeg fik kun en bailey
og den var ihvertfald af plastic..

Henrik

Fra : Morten S Hansen

Dato : 13-05-05 21:53

> Syntes det var lidt vildt men på den anden side et knivblad i en
> skosål ville sikkert ikke blive fundet af detektoren man går igennem..
>
> Henrik

At man tager skoene af er svjv fordi der kan skjules sprængstof i sålerne!

Skulle til cuba med en ven og da vi gik igennem i kastrup var der ingen
problemer - men ved tjek i Gatwick, London fandt de en neglesaks i min vens
toilettaske - den blev konfiskeret - og hele hans bagage blev tjekket for
krudtstøv!

Efter en rundtur i USA havde jeg dog hurtigt vænnet mig til at smide alt af
metal. Så da jeg skulle til bornholm for et par dage siden, grinede
sikkerhedvagten noget da jeg spurgte om jeg skulle smide sko og bælte!

morten