Underlig parkeringsbøde ..
Fra : Thomas H.

Dato : 11-05-05 07:29

Min lillebror har fået en parkeringsbøde i Kbh. på følgende måde:

" 2 timers begrænsning fra kl. 8-19 "
Han parkerer 9:10 og får bøden kl. 9:21 ...det er jo højst 1 time og 21 min.
i en 2 timers zone!
Fejl: Han havde glemt at sætte skiven, så den stod til 6:30

Hvis nu han HAVDE parkeret 6:30, så troede jeg jo egentlig også at man måtte
parkere "gratis" mellem 6:30 og 8:00, men man skal åbenbart sætte p-skiven
frem, til der hvor tidstavlen starter? - eller er det også ulovligt?
(derudover stod selve tidstavlen 2.8 km væk, så det skal man lige huske,
eller skrive ned)

....godt man for det meste holder sig væk fra den kommune, jeg glæder mig til
der kommer roadpricing derinde, så kan man med god grund holde sig 100% væk
derfra

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Jesper B

Dato : 11-05-05 10:07

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> [...]
> til
> der kommer roadpricing derinde, så kan man med god grund holde sig 100%

Her i Kbh. skal man altså stille skiven til start af spærretid (f.eks.
08:00) selv om man parkerer tidligere, f.eks. 06:33.

Du skal f.eks. også stille skiven til 14:00 hvis du parkerer kl. 14:00 (man
må vist endda stille den til 14:15), men hvis du stiller skiven til 12:00,
får du en bøde alligevel.

Bottom line : Glemmer du at stille skiven vanker der en bøde.

Jeg nægter at tro at der er 2,8km til nærmeste P-skilt. Det må være en
tastefejl

Jesper

Fra : Thomas H.

Dato : 11-05-05 10:37

"Jesper B" <jesperb@doesntwantspam.dk> skrev i en meddelelse

> Bottom line : Glemmer du at stille skiven vanker der en bøde.

Ja, bare surt at få en bøde på 510 kroner når man faktisk intet ulovligt har
gjort, man har ikke snydt, man har ikke optaget en plads i længere tid end
man må, man har bare sat et plastikur forkert - suk.

> Jeg nægter at tro at der er 2,8km til nærmeste P-skilt. Det må være en
> tastefejl

Jeg har det kun fra ham selv, men det er da tit man kører ind i en zone, som
så kan være ret stor, dvs. man kan reelt køre inde i zonen i en halv time,
inden man måske finder en plads, og så skal man lige huske hvad der stod
dengang ..

Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 11-05-05 10:51

> Jeg nægter at tro at der er 2,8km til nærmeste P-skilt. Det må være en
> tastefejl

Desværre lyder det meget realistisk :-/ Har selv fået en p-afgift (ligner nu
mere en skat) på den konto. I København er der P-zoner som med
tidsbegrænsning, dvs. man kan køre forbi sådan et skilt flere km inden man
finder sin p-plads. Man kan dreje af køre af flere store og små veje uden
nogen former for skilte - men zone skiltet gælder altså stadig. Personligt
tror jeg den dårlige skiltning drejer sig om at maksimere profitten på
p-afgifter :-/

Mvh.

Lauge

Fra : Thomas H.

Dato : 11-05-05 12:32

"Lauge Søndergaard" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogen former for skilte - men zone skiltet gælder altså stadig. Personligt
> tror jeg den dårlige skiltning drejer sig om at maksimere profitten på

....og for lige at gøre forvirringen endnu større, står der lige foran
parkeringsbåsen et skilt, gældende for vejen udenfor, der siger standsning
forbudt mellem 7-9 og 15-18 ...det kan også forvirre lidt når man nu
parkerer kl. 9:10, og i mellemtiden havde glemt at den zone man kørte ind i
for 10 min siden, sagde parkering mellem 8 og 19 2 timer.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-05-05 22:41

"Lauge Søndergaard" <nospam@nospam.invalid> skrev

> Personligt
> tror jeg den dårlige skiltning drejer sig om at maksimere profitten på
> p-afgifter :-/

Uden tvivl, og den slags "dummebøder" betales jo også ofte af mennesker med
bopæl udenfor kommunen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-05-05 13:46

"Jesper B" <jesperb@doesntwantspam.dk> skrev....

> Her i Kbh. skal man altså stille skiven til start af spærretid
> (f.eks. 08:00) selv om man parkerer tidligere, f.eks. 06:33.

Sludder. Man skal stille skiven til det tidspunkt man parkerer.

Selvom du parkerer kl 6:30 i et område hvor der er 2 timers
begrænsning mellem 8 og 16, ja så har du ikke forbrudt dig mod
begrænsningen før kl 10 alligevel.

Fra : blue

Dato : 11-05-05 14:14

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Selvom du parkerer kl 6:30 i et område hvor der er 2 timers
> begrænsning mellem 8 og 16, ja så har du ikke forbrudt dig mod

Hmm, har du læst hele tråden - og specielt den lovtekst, der er henvist til?

--
Malerier til salg
Mail vedr. pris

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 11-05-05 10:34

"Thomas H." skrev:

> [...]
> parkere "gratis" mellem 6:30 og 8:00, men man skal åbenbart sætte p-skiven
> frem, til der hvor tidstavlen starter? - eller er det også ulovligt?

Det er IMO nogle latterlige fluekn....regler, men din bror er vist desværre
nødt til at betale bøden.

Snuppet fra www.parkering.dk:

§ 3. Påbegyndes parkeringen i en periode, hvor adgangen til parkering er
tidsbegrænset, skal parkeringsskivens viser indstilles på tidspunktet for
parkeringens begyndelse. Begyndelsestidspunktet angives som udløbet af det
kvarter, inden for hvilket parkeringen fandt sted.

Stk. 2. Påbegyndes parkeringen før en periode med tidsbegrænsning og
fortsætter ind i denne, skal viseren indstilles på det tidspunkt, da
tidsbegrænsningen begynder.

Stk. 3. Såfremt der under et køretøjs parkering indtræder en periode uden
tidsbegrænsning, skal viseren senest ved periodens udløb indstilles på det
tidspunkt, hvorfra der på ny gælder en tidsbegrænsning.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Thomas H.

Dato : 11-05-05 10:34

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tidsbegrænsning, skal viseren senest ved periodens udløb indstilles på det
> tidspunkt, hvorfra der på ny gælder en tidsbegrænsning.

Ok så ved jeg også det, jeg ville sgu aldrig stille skiven frem, det ville
jeg tro var ulovligt ...men jeg holder mig helst væk fra den lorteby hvor
man tydeligvis er uønsket :o|

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-05-05 10:51

> Ok så ved jeg også det, jeg ville sgu aldrig stille skiven frem, det ville
> jeg tro var ulovligt ...men jeg holder mig helst væk fra den lorteby hvor
> man tydeligvis er uønsket :o|

Nej nej, det er ikke dig som er uønsket, men biler. Der er utallige chikaner
mod bilejere i hele Danmark, særdeles i København...

Emil

Fra : Thomas H.

Dato : 11-05-05 11:32

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Nej nej, det er ikke dig som er uønsket, men biler. Der er utallige
chikaner
> mod bilejere i hele Danmark, særdeles i København...

Yes yes, men jeg kører ikke der ind sammen med Søren Pilmark!

Fra : Thomas H.

Dato : 11-05-05 11:33

> [...]

> Stk. 2. Påbegyndes parkeringen før en periode med tidsbegrænsning og
> fortsætter ind i denne, skal viseren indstilles på det tidspunkt, da

Hmm, hvad så hvis man har en af de nye p-skiver, der går indtil man
parkerer, kan man sætte dem frem ?

Fra : J W Nielsen

Dato : 11-05-05 13:47

De kan også indstilles manuelt...
Mvh Jørgen

Fra : phk

Dato : 11-05-05 14:39

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> De kan også indstilles manuelt...

Det man ikke kan gøre er at ankomme kl. 16 en dag med parkeringsrestriktion
fra 16-18 den pågældende dag og i løbet af natten stille p-skiven til ny
periodes påbegyndelse næste morgen - uden at køre en tur rundt om blokken
først.

Og så er pladsen optaget :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Basil

Dato : 11-05-05 16:42

Thomas H. wrote:
> [...]
til
> der kommer roadpricing derinde, så kan man med god grund holde sig 100%

Jeg har fået en lignende bøde for et år siden.
Jeg kommer efterfølgende meget mindre i København, det der gider jeg sgu
ikke.
Kai

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 13-05-05 17:38

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> min.
> i en 2 timers zone!
> Fejl: Han havde glemt at sætte skiven, så den stod til 6:30

P vagten kunne vel ikke se om det var kl. 6,30 eller 18,30 skiven var stilt
til?

Carsten

Fra : Leonard

Dato : 13-05-05 18:32

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@get2net.dk> wrote:

>P vagten kunne vel ikke se om det var kl. 6,30 eller 18,30 skiven var stilt
>til?

Hvilket vel er ligegyldigt, da 18:30 giver lov til at holde indtil
begrænsningen ophører og derefter 2 timer ind i den nye begrænsning,
ligesom 6:30 også giver lov til.
IMHO er det tåbeligt at få en bøde for dette, i det hele taget er det
da spild af tid at kontrollere noget i det område før kl. 10, da alle
der holder der inden kl. 10 jo ikke kan have holdt der forlænge.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-05 00:35

Leonard wrote:
> [...]
> da spild af tid at kontrollere noget i det område før kl. 10, da alle
> der holder der inden kl. 10 jo ikke kan have holdt der forlænge.

Riget fattes penge. Skattestoppet, du ved. Så alle kneb gælder for at få
flere penge ud af folk.

--
MVH Finn

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 14-05-05 14:57

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket vel er ligegyldigt, da 18:30 giver lov til at holde indtil
> begrænsningen ophører

Enig..

og derefter 2 timer ind i den nye begrænsning,
> ligesom 6:30 også giver lov til.

Nope - så skal han jo lige have været en tur rundt om blokken for at sætte
skiven på ny til kl. 8 hvorfra begrænsningen igen starter.

> IMHO er det tåbeligt at få en bøde for dette, i det hele taget er det
> da spild af tid at kontrollere noget i det område før kl. 10, da alle
> der holder der inden kl. 10 jo ikke kan have holdt der forlænge.

Nope folk som er kommet senere end kl. 17.00 idag må jo ikke holde der til
kl 10,00 i morgen..........

Carsten

Fra : Leonard

Dato : 15-05-05 19:39

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@get2net.dk> wrote:

>Nope folk som er kommet senere end kl. 17.00 idag må jo ikke holde der til
>kl 10,00 i morgen.

Nå?
Sådan tolker jeg ikke reglerne, men jeg kan jo tage fejl, faktisk er
jeg meget sjældent nødt til at forholde mig til almindelige p-regler,
de gælder oftest ikke for de biler jeg parkerer

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/