Om at tanke med hjelm
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-05-01 16:56

Ofte, når jeg tanker, tager jeg ikke min hjelm af. Men i dag, på den lokale
tank, blev jeg bedt om at tage hjelmen af, og i fremtiden gøre det, inden
jeg går ind i butikken.

Er det noget der er normalt ?

Har aldrig været udsat for det før. Og blev egentlig lidt træt af det.

Jeg vælger nok at tanke på en anden lokaltank 100m længere væk, når der nu
ikke er noget godt sted at lægge hjelmen risikere jeg jo, at den en dag
tager en tur ned på asfalten.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Thomsen

Dato : 28-05-01 17:50

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lokale
> tank, blev jeg bedt om at tage hjelmen af, og i fremtiden gøre det, inden

Jeg er aldrig blevet bedt om det før, men må da indrømme at jeg sagtens kan
forstå deres politik, når man nu tager alle de røverier der har været på de
danske takstationer, i betragtning!

[SNIP]

> Jeg vælger nok at tanke på en anden lokaltank 100m længere væk, når der nu
> ikke er noget godt sted at lægge hjelmen risikere jeg jo, at den en dag
> tager en tur ned på asfalten.

He he, du kunne jo bare starte med at ligge den nede på asfalten... Så har
du jo elemineret muligheden for at den falder ned

Mvh.

Brian Thomsen
brian@brian-t.dk
Kawasaki ZX-6R Ninja ´98 (Til Salg)

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-05-01 17:53

> Ofte, når jeg tanker, tager jeg ikke min hjelm af. Men i dag, på den
lokale
> tank, blev jeg bedt om at tage hjelmen af, og i fremtiden gøre det, inden
> jeg går ind i butikken.

Det har de vel i grunden ikke nogen ret til!
de beder vel heller ikke folk om at tage deres kasket af? eller deres
turban???

bare råb diskrimination næste gang!!!
og leg lille barn og sig rend mig...

Kim

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 28-05-01 18:57

> Det har de vel i grunden ikke nogen ret til!

Det har de vel ikke, men så kan man jo handle et andet sted. De gør det nok
fordi de er bange for røverier - fuldt forståeligt.

Mvh
Steen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 28-05-01 19:38

> Det har de vel i grunden ikke nogen ret til!
> de beder vel heller ikke folk om at tage deres kasket af? eller
deres
> turban???

Der er da alt andet lige forskel på at komme anstigende med kasket /
turban / tørklæde og så fullface hjelm.

Det er en underlig verden. Mange af de steder jeg kommer i forbindelse
med mit arbejde, er der skilte der siger
" Hjelm påbydes"

Allan Bojesen

Fra : Christian Stidsen

Dato : 28-05-01 23:37

"Kim Jørgensen" <dooh@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> lokale
>
> Det har de vel i grunden ikke nogen ret til!
> de beder vel heller ikke folk om at tage deres kasket af? eller deres
> turban???

Det er vel sjældent at en røver er iført turban...

Christian

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-05-01 00:12

Christian Stidsen wrote:

> "Kim Jørgensen" <dooh@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> inden

> Det er vel sjældent at en røver er iført turban...

Det kommer vel an på hvor i verden man befinder sig
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Adam Christensen

Dato : 30-05-01 13:51

"Christian Stidsen" <christian@stidsen.net> wrote in message

> "Kim Jørgensen" <dooh@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> inden

> Det er vel sjældent at en røver er iført turban...

Mon ikke også det er sjældent at røveren vælger at tanke på pågældende tank
_før_ røveriet begås?

--
Adam (der altid tager hjelmen af ved tankning o.lign.)
SV650S

Fra : Christian Stidsen

Dato : 30-05-01 22:29

> Mon ikke også det er sjældent at røveren vælger at tanke på pågældende
tank
> _før_ røveriet begås?

Så ville han da få mere ud af røveriet...

Christian

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-05-01 11:14

Christian Stidsen <christian@stidsen.net> wrote in article
<TCdR6.6482$dS3.322510@news010.worldonline.dk>...

> tank
>
> Så ville han da få mere ud af røveriet...

*LOL*!

--
Mikkel

Fra : Morten Juel

Dato : 28-05-01 17:56

> Ofte, når jeg tanker, tager jeg ikke min hjelm af. Men i dag, på den
lokale
> tank, blev jeg bedt om at tage hjelmen af, og i fremtiden gøre det, inden
> jeg går ind i butikken.
Hehe det gør de sq ikke nede på Jet ) eller UnoX for den sags skyld )

Mvh
Morten

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 28-05-01 19:01

> Er det noget der er normalt ?

Ja, engang gik alle vagterne i et posthus amok på mig fordi jeg havde hjelm
på derind. jeg tog den af uden diskussion

> Har aldrig været udsat for det før. Og blev egentlig lidt træt af det.

jeg synes sgu det er ok - de skal da ikke sidde og få hjertestop bare fordi
man ikke gider tage hjelmen af.

> Jeg vælger nok at tanke på en anden lokaltank 100m længere væk, når der nu
> ikke er noget godt sted at lægge hjelmen risikere jeg jo, at den en dag
> tager en tur ned på asfalten.

Hvorfor har du den ikke bare i hånden ligesom mig? Du kan jo bare lægge den
på disken i butikken - ikke noget problem hvor jeg har været i hvert fald.

Mvh
Steen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-05-01 19:30

Det giver et nyt problem om vinteren. Der har jeg jo hjelmhue på, og så
ligner jeg da først en røver

Nå, spøg til side, jeg kunne aldrig finde på at gå ind på en tank, kun iført
hjelmhue. Men når nu vinterstormen raser, syntes jeg nu det er rart at
beholde hjelmen på. Men jeg må nok til at gøre det anderledes.

Fra : Sidse

Dato : 28-05-01 18:01

> [...]
> jeg går ind i butikken.
>
> Er det noget der er normalt ?
>
> Har aldrig været udsat for det før. Og blev egentlig lidt træt af det.

Jeg kan kun sige, at jeg selv har arbejdet på en tank, og jeg synes selv
det var ubehagligt, når der kom en med sin hjelm på. Af samme grund tager
jeg altid min af når jeg skal ind og betale.
Jeg tror helt klart at det ligger i baghovedet på en, at et røveri kan
forekomme,
og så er det da rart at have et godt billede af hvordan folk ser ud!

Sidse

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-05-01 19:29

Begynd at tanke på selvbetj.stat.
De andre tager da røven på dig.
Mvh.
Rudi

Fra : Poul B-H

Dato : 28-05-01 21:53

I England er det meget udbredt, at forbyde at folk har hjelm på indenfor på
tankstationerne ( og andre steder, f.eks. banker og posthuse)
I USA ville du sandsynligvis blive skudt før du blev bedt om at tage hjelmen
af.

Poul B-H

Fra : Kenneth

Dato : 28-05-01 22:24

> I USA ville du sandsynligvis blive skudt før du blev bedt om at tage
hjelmen

....så har man da heller ikke alle de problemer længere :)

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 28-05-01 22:20

"Henrik Nielsen
> skrev om at tage hjelmen af, når man tanker
*************
Jeg har set eksempler på banker, hvor man ikke engang må have solbriller på
!
Skyldes primært hensynet til personalet, som måske flere gange er blevet
truet at "tildækkede" personer. Det synes jeg er o.k.
Et lille tip i øvrigt: Bliver man stoppet af politiet, så start med roligt
at tage hjelmen af før der tales. Det giver et godt indtryk, og letter den
videre kommunikation

--

/Jens S., Esbjerg - som dog også har fået fartbøder selvom hjelmen blev
taget af, og der blev talt høfligt !

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 28-05-01 23:22

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" skrev: "Ofte, når jeg tanker, tager jeg ikke
> [...]
> ikke er noget godt sted at lægge hjelmen risikere jeg jo, at den en dag

Jeg er selv blevet ekspederet af en Postdanmark-ekspedient, der fortalte
mig, at hun satte stor pris på, at jeg havde taget hjelmen af, inden jeg gik
ind på posthuset.

Når nu man kender til disse personalers problemer (røverier), så mener jeg,
det er en hån mod personalet, hvis man bevidst beholder hjelmen på. Jeg
synes også det er meget upersonligt at snakke med folk der har solbriller
eller fullface-styrthjelm på iøvrigt.

Mvh.
Jacob

Fra : Jens Didriksen

Dato : 28-05-01 23:50

> "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" skrev:
> [...]

-----------------

Har siddet og moret mig gevaldig over de
mange hippe svar, men bortset fra det:

er jeg den eneste i DK der har opdaget
at man kan få full-face hjelme med
opklappeligt hageparti??

Vil det ikke løse en del af problemerne?

.... og nu ikke noget klynk om at du lige
har købt nye Arai hjelm til 5 af de
store sedler og alt det bull.

Rigtige scooterister gider nemlig ikke
mere vrøvl!

Med våde øjne

Jens

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-05-01 00:20

Jens Didriksen wrote:

> [...]
> inden jeg går ind i butikken.
>
> -----------------
>
> Har siddet og moret mig gevaldig over de

Du er åbenbart en af de få, der ikke har opdaget at de larmer mere

> Vil det ikke løse en del af problemerne?

Tjoh, men nok alligevel ikke godt nok. I et engelsk mc-blad læste jeg om en
med klaphat :) der var blevet tvunget til at sidde og vente en time på at
politiet kom, selvom han ikke havde gjort noget. Det har nu nok været en
ret usædvanlig historie, men ens ansigt får alligevel en stor blind vinkel,
set fra kameraerne.

> ... og nu ikke noget klynk om at du lige
> har købt nye Arai hjelm til 5 af de
> store sedler og alt det bull.

Øh, vov.... Jeg har en agv fullface, men fatter ikke hvad du snakker om

> Rigtige scooterister gider nemlig ikke
> mere vrøvl!

Rigtige scooterister kører på gamle Vesper med gear og æggeskal

> Med våde øjne

Hmm, skal det forsås som om du kører med åbent visir (det kan jo betyde
hvad som helst). I så fald fortryder du det når du møder en af de de sorte
hårde sataner som ikke engang splatter ud selvom man kører 100.

Forresten: Hent en patch til din newsreader på
http://the.subnet.dk/oefix.exe så din newsreader ikke skriver Sv:, for det
giver en masse rod og derudover kan dem der bruger sunsite.auc.dk (mange)
ikke se dine postings.

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 29-05-01 22:03

"Jes Vestervang"
skrev til
> [...]
> giver en masse rod og derudover kan dem der bruger sunsite.auc.dk (mange)
***********
Jeps. Jeg synes at opleve en del indlæg jeg ikke kan se
Kan man evt. fixe IE 5.5 så man også kan se de indlæg der starter med SV ?

--

/Jens S., Esbjerg - som engang imellem ser svar på indlæg som ikke er dukket
op i min newsreader.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-05-01 22:27

Jens S., Esbjerg wrote:

> [...]
> Jeps. Jeg synes at opleve en del indlæg jeg ikke kan se
> Kan man evt. fixe IE 5.5 så man også kan se de indlæg der starter med SV ?

Det er ikke newsreaderen der sorterer Sv:'erne fra, det er (nogle af)
serverne. Hvis du for eksempel bruger newsserveren sunsite.auc.dk kan du
ikke se Svvar. Så hvis du vil løse problemet skal du enten skifte
newsserver eller også sende ovenstående link og håbe på at de fatter
vigtigheden af at få rettet deres (elendige skrammel m$-) newsreader

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 29-05-01 22:42

"Jes Vestervang"
skrev
> Det er ikke newsreaderen der sorterer Sv:'erne fra, det er (nogle af)
> serverne.
****************
Takker !
Jeg må så konkludere, at TeleDK skærer dybt med saksen, og ikke tillader
SV - svar at slippe igennem

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Armand

Dato : 30-05-01 16:35

Jens S., Esbjerg <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en

> Jeg må så konkludere, at TeleDK skærer dybt med saksen, og ikke
tillader
> SV - svar at slippe igennem

Heller ikke under: "S"??

Fra : Jens U

Dato : 28-05-01 23:55

Henrik Nielsen skrev ...
> [...]
>tank, blev jeg bedt om at tage hjelmen af, og i fremtiden gøre det, inden

måske snart, i USA havde tankpasseren nok trukket en pumpgun op bag fra disken

>Har aldrig været udsat for det før. Og blev egentlig lidt træt af det.

Jeg har nu ikke oplevet det, men det er nok fordi jeg er syns handicappet
og bruger en BMW System 3.

>Jeg vælger nok at tanke på en anden lokaltank 100m længere væk, når der nu
>ikke er noget godt sted at lægge hjelmen risikere jeg jo, at den en dag
>tager en tur ned på asfalten.

Læg den så lavt som muligt, så risikere du kun at sparke til den.

Jeg har ikke brug for at købe smøger o.s.m.a,
så jeg kan sagtens bruge en Jet-tank,
der får jeg fin betjening hver gang, han tanker og betaler

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Frank

Dato : 29-05-01 08:11

Er det mig som langt foran eller er alle I andre ekstremt gammeldags

Man tanker da med sin mobiltelefon i dag og derfor tager man hjelmen
af......

Eller er det kun i Jylland vi kan det ? Ja det er det vist...

/Frank

Fra : Søren L Hansen

Dato : 29-05-01 09:13

Frank <frankwodstrup@mail.tele.dk> wrote in article
<OXHQ6.19$h23.1982@news.get2net.dk>...

> Er det mig som langt foran eller er alle I andre ekstremt gammeldags
>
> Man tanker da med sin mobiltelefon i dag og derfor tager man hjelmen
> af......

Hvor langt kan du køre på en Nokia 3330?? Og hvordan får du benzinen ud af
den?
Grillll

--
Søren

Fra : Carsten JvT

Dato : 29-05-01 11:43

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> <OXHQ6.19$h23.1982@news.get2net.dk>...

> Hvor langt kan du køre på en Nokia 3330?? Og hvordan får du benzinen ud af

Det har måske noget at gøre med mobile tankstationer, pga manglende faste af
slagsen. Så når man løber tør, fatter man bare mobilknoglen og "tanker op"

Carsten JvT

Fra : Frank

Dato : 29-05-01 12:52

Ja ja "grilllll" i bare.....

Men når jeg 100 meter før en Metax station ringer op med min
handsfreeinstallation (bil), taster kode og standernr, går ud og tanker og
kører igen, så "grillllller" jeg sgu indvendig - Bare det at se alle dem som
står og fumler med kontanter og betalingskort gør mig glad - trods prisen

Eneste anke mod Metax er at deres standere har svært ved at dossere således
man ikke får sprøjtet tanken til......

/Frank
VS1400

Fra : Søren L Hansen

Dato : 29-05-01 14:37

Frank <frankwodstrup@mail.tele.dk> wrote in article
<d3MQ6.165$h23.6997@news.get2net.dk>...

> Ja ja "grilllll" i bare.....
>
> Men når jeg 100 meter før en Metax station ringer op med min
> handsfreeinstallation (bil), taster kode og standernr, går ud og tanker
og

er det ikke besværligt at have bilen med rundt? Eller er det din VS du
kalder en bil? Tjae, nu du siger det, vægten og motorstørrelsen jo den
samme som en lille japansk bil.

--
Søren

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-05-01 13:13

Frank wrote:

> [...]
> af......
>
> Eller er det kun i Jylland vi kan det ? Ja det er det vist...

Hvor kan man det?

--
mvh Jes Vestervang - residerende i Jylland

Fra : Jan Vagle

Dato : 12-06-01 20:43

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" wrote:

> [...]
> tank, blev jeg bedt om at tage hjelmen af, og i fremtiden gøre det, inden

KLAPHJÆLM !!! :)

Haha.. alle der ganle "gubber" med repækt for ens ego labber ind på en
benzinstasjon med sin klaphjælm åben.. og betaler med hjælmen på..

Hehehe

--
Jan Vagle

Fra : Mega

Dato : 13-06-01 08:22

De kan jo ikke se hvem du er med en kæmpehjelm monteret.
Så det er et sikkerhedsspørgsmål