Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
evt valg af 500 mm objektiv
Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 11-05-05 00:10

Hej NG

Lige et spørgsmål angående muligt valgt af 500 mm tele, jeg kan se hos
technikdirekt at man åbenbart igen kan få sigma's 500 mm/4.5 igen til en
prisen på ca 4200 euro, men er Canon's 500 mm/4.0 virkelig så meget bedre
som prisen burde vise, Canon's koster samme sted ca. 5800 euro ?
Hvordan med Sigma og anvendelse af 1.4 TC, blænden bliver jo mere end
grænsen på 5.6 mht autofokus ?
Mine overvekelse er stadig teoretiske da min bankkonto lige skal komme sig
over køb af 20D samt 400mm, men jeg er lidt træt af den manglende autofokus
når jeg anvender TC, jeg var selvfølge godt klarover at autofokus ikke ville
virke med TC, men 400 mm kommer til kort engang imellem mht til fuglefoto,
så man har vel lov at drømme ?

Peter Michael Nielsen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-05-05 01:27

"Peter Michael Nielsen" <pmn@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ville
> virke med TC, men 400 mm kommer til kort engang imellem mht til

Tjah, hvis kameraets grænse går ved f: 5,6, ja så mister du autofokus med en
1,4 TC.
Det gælder også for mig, der rent faktisk har en Sigma 500/4,5 EX HSM og
både 1,4x EX TC og 2,0x EX TC med Nikonmount og et D70.
Med TC'en har jeg ingen autofokus, desværre. Jeg har heller ikke kunnet
finde nogen workaround på det.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-05-05 08:38

> [...]
> som prisen burde vise, Canon's koster samme sted ca. 5800 euro ?
> Hvordan med Sigma og anvendelse af 1.4 TC, blænden bliver jo mere end

Det er en ny model (DG ) og ikke den gamle. Vi måvente og se, hvad den kan
præstere. Uden OS. Canon's er dyr, men absolut superkvalitet og med IS. Den
er også noget tungere end Sigma'en.

> [...]
ville
> virke med TC, men 400 mm kommer til kort engang imellem mht til

Tricket med tapening af 3 kontakter har jeg prøvet med 20D og det virkede
ikke for mig på min Canon 300mm f/4. Jeg har så købr en Sigma 300mm f/2.8,
som så virker med 2x TC.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thor

Dato : 11-05-05 10:01

Jeg læste et sted, at 1.4 extenderen samt 400 mm 5,6 L virker med AF på et
1Ds hus.
Er der nogen der ved, om det også virker på et 20D hus og tapede kontakter?
Jeg mangler en 1.4 extender for at kunne prøve.

mvh Thor

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 12-05-05 10:21

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
> [...]
> kontakter?
> Jeg mangler en 1.4 extender for at kunne prøve.

Hej Thor
Jeg ved det virker med en EF 100-400L og en 1,4x hvor der er tape på 3
kontakter på extenderen.

mvh Gerner

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-05-05 12:16

> Jeg ved det virker med en EF 100-400L og en 1,4x hvor der er tape på 3
> kontakter på extenderen.

Med 20D? Jeg har prøvet på min 300mm f/4 L med 2x TC og det virker ikke!

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 12-05-05 13:47

> Med 20D? Jeg har prøvet på min 300mm f/4 L med 2x TC og det virker ikke!

Hej Hans
Jeg lånte en 100-400L /f4.5-5.6 + en 1,4x af Henrik F. Nielsen i Thisted,
Det kørte ikke på min 300D, pånær hvis jeg stod i Sportinstillingen så kunne
den godt autofokuser, ellers kunne den ikke, jeg tror det er pga. at AL
servo ikke fungere godt på en 300D.
den dag jeg lånte den var min kammerat med som har en 20D, den kunne godt
autofokuser med den, det eneste minus ved tape på kontakterne er at EXIF
data er forkerte, da den ikke kan se at extenderen er på, så kameraret tror
at det stadig er en 100-400mm F/4.5-5.6.

Mvh Gerner

Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 12-05-05 17:36

> [...]
> data er forkerte, da den ikke kan se at extenderen er på, så kameraret
> tror at det stadig er en 100-400mm F/4.5-5.6.

Hvor havde du sat tape på kamera kontakterne eller på TC'ens kontakter eller
begge ? Manuellen for min 400 mm/5.6 L siger at objektivet slår autofokus
fra hvis objektivet kan se en TC, så hvordan skal der sættes tape for at jeg
har en lille chance for at få autofokus til at virke med TC + 20D ?

Peter Michael Nielsen

Fra : Thor

Dato : 13-05-05 16:39

Tak skal du have!
Hvem har en 1.4 extender til salg?

Fra : Lars Hjortø

Dato : 11-05-05 18:34

Hej Michael

> [...]
> autofokus ikke ville virke med TC, men 400 mm kommer til kort engang
> imellem mht til fuglefoto, så man har vel lov at drømme ?

Hvad med denne her. Har selv overvejet at købe den, men har lidt at samme
problem som dig hvad angår likvide midler. ;-(

http://photo.net/equipment/tamron/200_500_Di/