En aften spadseretur i Göteborg
Fra : EjS

Dato : 10-05-05 20:40

En 10 minutters gåtur for nu at nyde vejret og for at købe et par småting...

På vejen støder jeg ind følgende biler (og det er et helt almindeligt
kvarter i den indre by):

- BMW X5 4.8is
- BMW 750 iL
- BMW M3
- Mercedes SLK 350
- Audi S8
- Porche Boxter Cab.
- En røvfuld SAAB Aero og Volvo R

Det er simpelt hen for noieren...

MVH EjS

Fra : hanzen

Dato : 10-05-05 20:51

"EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> småting...
>
> På vejen støder jeg ind følgende biler (og det er et helt almindeligt

Søndag morgen da jeg kom ud fra bageren holdt der sådan en fætter lige foran
mig.

http://www.allsportauto.com/english/detailphoto.php3?zl_id=3913&zl_idMD=627

Så han fik lige lidt baghjul.........

--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Eg Egemarke

Dato : 10-05-05 21:09

Tjae sådan er der helt normalt osse i Malmö
Fx er Naboens Opel Corsa 1,4 i cdx ´95 til salg for 13000 Skr og selv har
jeg en Opel Omega 2,0i ´87 stående til 3000 Skr synet osv
Så biler koster ikke meget herovre......

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : EjS

Dato : 10-05-05 21:21

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
> Tjae sådan er der helt normalt osse i Malmö
> Fx er Naboens Opel Corsa 1,4 i cdx ´95 til salg for 13000 Skr og selv har
> jeg en Opel Omega 2,0i ´87 stående til 3000 Skr synet osv
> Så biler koster ikke meget herovre......

Præcis - det bliver først noget lort når man skal til at parkere og tanke :)

Så min bil holder i DK. Cyklen, Västtrafik og firmabilerne fungerer fint i
stedet ;)

MVH EjS

Fra : EjS

Dato : 10-05-05 21:05

> Søndag morgen da jeg kom ud fra bageren holdt der sådan en fætter lige
> [...]

Jeg har set et par stykker heroppe. Modellerne fra omkring 1990 går for
300-400k SEK

MVH EjS

Fra : Rander

Dato : 11-05-05 00:40

Tue, 10 May 2005 21:50:31 +0200 brugte hanzen 38 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

>Søndag morgen da jeg kom ud fra bageren holdt der sådan en fætter lige foran
> [...]

Imens han stadig var inde hos bageren?

http://rander.dk (temporarily down!)

Men hvad er lykke andet end den simple harmoni mellem et
menneske og det liv, det lever. (Albert Camus)

Fra : hanzen

Dato : 11-05-05 05:41

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
> Tue, 10 May 2005 21:50:31 +0200 brugte hanzen 38 linier på at fortælle
> dette til dk.fritid.bil:

> Imens han stadig var inde hos bageren?

Nu skal du ikke undervurdere en Scania.
Jeg tror han gemte sig inde i køen hos bageren. Kylling.

Fra : LL

Dato : 11-05-05 05:15

> Søndag morgen da jeg kom ud fra bageren holdt der sådan en fætter lige
> [...]

Hvor så du den henne? Jeg så nemlig lige én forleden i Esbjerg midtby...

Lenn Lauridsen - Nybagt far for første gang
Seat Ibiza 1.8 GLXi

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Morgan Jones

Dato : 11-05-05 05:34

> Hvor så du den henne? Jeg så nemlig lige én forleden i Esbjerg midtby...

Dem her ser du ikke i Esbjerg.

http://morgan.jones.dk/Cars/followed.JPG

mvh Morgan :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-05-05 16:55

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Dem her ser du ikke i Esbjerg.
>
> http://morgan.jones.dk/Cars/followed.JPG

Det har du ret i.

Bakkerne her er lidt fladere

Nå, det var bilerne du mente?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morgan Jones

Dato : 11-05-05 17:32

> Det har du ret i.
>
> Bakkerne her er lidt fladere

Jeps.

Når man kører i en Murci er det seriøst svært at se det reelle i danske
afgifter.

Morgan

Fra : Michael

Dato : 11-05-05 18:03

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Dem her ser du ikke i Esbjerg.
>
> http://morgan.jones.dk/Cars/followed.JPG
>
> mvh Morgan :)

Kan godt forstå din :) og den spændende oplevelse du har haft, når du nu
selv kører rundt i noget som er indbegrebet af morfor, blødhat og kedsomhed

Fra : Morgan Jones

Dato : 11-05-05 18:55

> Kan godt forstå din :) og den spændende oplevelse du har haft, når du nu
> selv kører rundt i noget som er indbegrebet af morfor, blødhat og
> kedsomhed

Morfar bilen er nu konens. Jeg har ikke bil. :) Vi har gejlet den lidt op
med tonede ruder og 16" alu, så den er lige akkurat ok.

ps. Passager siden af Murci'en....
http://morgan.jones.dk/Cars/guess1.JPG

Fra : hanzen

Dato : 11-05-05 05:44

"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.allsportauto.com/english/detailphoto.php3?zl_id=3913&zl_idMD=62
> 7

> Hvor så du den henne? Jeg så nemlig lige én forleden i Esbjerg midtby...

Tinglev. Midtby

> Lenn Lauridsen - Nybagt far for første gang

Til lykke

Fra : LL

Dato : 11-05-05 05:58

> Til lykke

Takker...

hehe, nej - til en lille pige - selvfølgelig den skønneste i verden

Fra : ena

Dato : 10-05-05 21:23

> [...]
> småting...
>
> På vejen støder jeg ind følgende biler (og det er et helt almindeligt

Tja sådan er det i næsten alle andre europæiske lande undtagen Danmark -
ingen har så astronomiske skatter og afgifter - specielt på biler.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 10-05-05 21:58

On Tue, 10 May 2005 21:39:35 +0200, "EjS"
<ejso00REMOVE@control.auc.dk> wrote:

> [...]
>
>På vejen støder jeg ind følgende biler (og det er et helt almindeligt

Ikke meget anderledes end at kigge ud på parkeringspladsen her på
arbejde. Der står bl.a. min chefs nye Carrera, en ny Mercedes AMG S
serie og en AMG ML 55. Og en superflot Datsun 240 Z fra først i
70'erne

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : EjS

Dato : 10-05-05 22:26

> [...]
> arbejde. Der står bl.a. min chefs nye Carrera, en ny Mercedes AMG S
> serie og en AMG ML 55. Og en superflot Datsun 240 Z fra først i

Har ikke helt samme fornøjelse. Arbejder for Volvo så det er lidt ensformigt
at kigge ned på p-pladsen ;)

MVH EjS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-05-05 22:06

EjS skriver:

> På vejen støder jeg ind følgende biler (og det er et helt almindeligt
> [...]

Tjah, var lige forbi midtbyen i Århus, der var kanpt så mange dyre
biler, men vi kunne nyde en rigtig øl

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : EjS

Dato : 10-05-05 22:25

> Tjah, var lige forbi midtbyen i Århus, der var kanpt så mange dyre
> biler, men vi kunne nyde en rigtig øl

Haha - ja jeg savner da også at kunne købe en 6-pack dansk øl uden at blive
flået i diverse supermarkeder.

Godt at man har forsyningerne med "hjemmefra". Men øl er faktisk ikke så
dyrt når man går i byen ca. 25-35 SEK for en halv fad (alm. alk. %) torsdag
og fredag aftener ;)

MVH EjS

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-05-05 23:20

EjS wrote:

> [...]
>
> Godt at man har forsyningerne med "hjemmefra". Men øl er faktisk ikke
> så dyrt når man går i byen ca. 25-35 SEK for en halv fad (alm. alk.

Jeg troede det var langt dyere..
Snakker vi om en halv øl eller ½ liter? :)

mvh anders

Fra : EjS

Dato : 11-05-05 19:14

> Jeg troede det var langt dyere..
> Snakker vi om en halv øl eller ½ liter? :)

½ liter skam ... svenskerne har et koncept som de kalder "after work" -
meget opfindsomt - men det virker. Som sagt de omtalte priser plus gratis
mad. Som regel lette retter så man kan skylle efter...

MVH EjS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-05 05:25

EjS skriver:

> Haha - ja jeg savner da også at kunne købe en 6-pack dansk øl uden at blive
> flået i diverse supermarkeder.

He, når vi tager på kanotur i Sverige er en kasse Ceres Royal en god
bestikkelsesvare. Man kan lokke dem med håndører, men kommer der en
kasse Royal på bordet, springer de som idioter....

Fra : Morgan Jones

Dato : 11-05-05 04:42

> [...]
> småting...
>
> På vejen støder jeg ind følgende biler (og det er et helt almindeligt

Jeps, man har tabt hvis man bor i DK.

ps. Check mine feriebilleder der er postet ca. 14 dage tilbage. :)

Fra : Thomas H.

Dato : 11-05-05 07:32

> [...]
småting...

> På vejen støder jeg ind følgende biler (og det er et helt almindeligt

Tjaa, det er jo biler til 3-700.000 dem ser man da også mange af i Danmark

Fra : phk

Dato : 11-05-05 08:04

> [...]
> småting...
>
> På vejen støder jeg ind følgende biler (og det er et helt almindeligt

What?

Har de slet ingen Golf TDI´ere derovre?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : hanzen

Dato : 11-05-05 18:11

> "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> What?
>
> Har de slet ingen Golf TDI´ere derovre?
>
> :)

Næppe.
Man kan sige meget skidt om svenskere, men biler har de sgu forstand på.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-05 08:41

> På vejen støder jeg ind følgende biler (i indre Göteborg)
> - BMW X5 4.8is (etc, etc)

Det er også helt almindeligt i Indre København - bilerne er dyrere - men der
er til gengæld mange flere, der har "boksen".

Den store forskel finder man efter min mening ude på landevejene i det
danske og svenske land - her er svenskerne laanaangt foran - mens man jo
nærmest får indtrykket af, at alle de dyre biler i DK opholder sig i området
inden før søerne i Kbh samt de næste 20 km op ad Strandvejen.

"Ude i landet" i DK er der ikke meget andet end rustne Opel og Toyota.. .

/Jan W Nielsen