quiz, hvilken dims er dette ??
Fra : Robert Andersen

Dato : 10-05-05 20:16

Jeg sad og surfede lidt på Qxl (det kan være ganske underholdende) og
faldt over denne dims:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17872097#qer

Efter sigende en "Upgrade Performance Modification version 3.0.2"...
Den skulle tilføre så godt som alle biler en masse ekstra HK, ved at
gøre.. ? det står der jo ligesom ikke noget om, men hvis man kigger på
antallet af bud, er der mange som vil have sådan en dingnot.
Hvad er det for en dimmer ? og nej, jeg tror ikke at den tilfører andet
end en hurtigere 0-100 tid på grund af en lettere tegnebog

/Robert

Fra : Torben Madsen

Dato : 10-05-05 20:19

"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad er det for en dimmer ? og nej, jeg tror ikke at den tilfører andet
> end en hurtigere 0-100 tid på grund af en lettere tegnebog

Det er en effektmodstand monteret med ledning i begge ender og et fint lille
skilt sat ovenpå.

mvh
Torben Madsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-05-05 20:52

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en effektmodstand monteret med ledning i begge ender og et fint
> lille
> skilt sat ovenpå.

Effekt el, effekt, det er jo relativt ;). det er en 1/4W, 2.2k modstand i et
fint hus med klistermærke. Det vil hvertilfald gøre jobbet ligeså godt.

Fra : Robert Andersen

Dato : 10-05-05 21:00

> Effekt el, effekt, det er jo relativt ;). det er en 1/4W, 2.2k
> modstand i et fint hus med klistermærke. Det vil hvertilfald gøre
> jobbet ligeså godt.

Og hvordan er det lige at en modstand skulle give flere hypper ??

/Robert

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-05-05 15:28

"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvordan er det lige at en modstand skulle give flere hypper ??

Den gør output fra LLM'en mindre, så ECUén "snydes" og giver mere fuel. Det
er et kendt trick, brugt af mange der producere boxe.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-05-05 08:21

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> Den gør output fra LLM'en mindre, så ECUén "snydes" og giver mere fuel.
Det
> er et kendt trick, brugt af mange der producere boxe.

Så skal man da hellere montere et potmeter, så har man variabel
effektforøgelse )))

--
mvh / regards

Christian

Fra : Brian

Dato : 12-05-05 17:38

Christian B. Andresen wrote:

> Så skal man da hellere montere et potmeter, så har man variabel
> effektforøgelse )))

Godt man har en speeder til den slags narrestreger

/Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-05-05 09:59

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Godt man har en speeder til den slags narrestreger

Netop

--
mvh / regards

Christian

Fra : Torben Madsen

Dato : 11-05-05 09:05

> Effekt el, effekt, det er jo relativt ;). det er en 1/4W, 2.2k modstand i
et
> fint hus med klistermærke. Det vil hvertilfald gøre jobbet ligeså godt.

Prøv at kigge på effektmodstande i aluminiumshus hos RS Components - der kan
du se den - dog uden det fine klistermærke, som er sat ovenpå. Men vi kan
ikke blive uenige i, at en billig 1/4W modstand ville have gjort det samme
arbejde, men den ville jo nok ikke se pæn nok ud til at lokke en flok
idioter til at give 500 kr for den.
Men sælgeren er sgu da ikke helt dum - han tjener nok lige i omegnen af 50K
på at tage røven på de folk - den kloge narrer den mindre kloge..

mvh
Torben Madsen

Fra : NS

Dato : 11-05-05 10:26

Torben Madsen wrote:

> [...]
> Men sælgeren er sgu da ikke helt dum - han tjener nok lige i omegnen af 50K
> på at tage røven på de folk - den kloge narrer den mindre kloge..

Jeg har lidt svært ved at gennemskue om det er ulovligt... han lover jo
trods alt flere hk. Ellers er det jo allertiders trick :).

NS

Fra : Torben Madsen

Dato : 11-05-05 11:31

"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lidt svært ved at gennemskue om det er ulovligt... han lover jo
> trods alt flere hk. Ellers er det jo allertiders trick :).
>
> NS

Det kunne jeg heller ikke gennemskue, så jeg kontaktede istedet QXL for at
forklare dem, at de havde en masse kunder, som var ved at blive snydt godt
og grundigt. Men efter en del skriven frem og tilbage, så endte det
alligevel med at de ikke "kunne" fjerne auktionen.
Men de har selvfølgelig også en interesse i at få succesgebyr osv ind.

mvh
Torben Madsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-05-05 12:10

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> wrote in message

> [...]
> og grundigt. Men efter en del skriven frem og tilbage, så endte det
> alligevel med at de ikke "kunne" fjerne auktionen.

QXL er et underligt firma.
Tillader sådanne svindlere, mens jeg fx. har over 10 % negativ bedømmelse, 3
ud af 25. Men da det er for lang tid siden kan jeg ikke få email adresserne
af dem som har givet mig en dårlig anmeldelse.
Kundeservice er ikke til nogen hjælp.

> Men de har selvfølgelig også en interesse i at få succesgebyr osv ind.

Uden tvivl.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-05 12:21

Torben Madsen skriver:

> [...]
> alligevel med at de ikke "kunne" fjerne auktionen.
> Men de har selvfølgelig også en interesse i at få succesgebyr osv ind.

Måske vi var et par stykker flere der skulle prøvae at kontakte dem.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 10-05-05 21:02

> [...]
> Hvad er det for en dimmer ? og nej, jeg tror ikke at den tilfører andet
> end en hurtigere 0-100 tid på grund af en lettere tegnebog

Helt hen i vejret, jeg spurgte sælgeren efter hvor ledningerne skulle
monteres, så man havde en chance for at vurdere troværdigheden af produktet.
Spørgsmålet blev hurtigt fjernet fra listen af spørgsmål, så det er nok
svindel.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 10-05-05 21:26

Alene det, at han også lover at det virker på biler med karburator - er da
morsomt!
Så er der reelt kun ledningen til strømfordelen tilbage - og det bliver de
nok ikke hurtigere af at få en modstand indskudt i.

Kim

?

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 10-05-05 22:12

On Tue, 10 May 2005 22:02:11 +0200, "Langgaard Bærbar"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>Spørgsmålet blev hurtigt fjernet fra listen af spørgsmål, så det er nok

Den har en engelsk fætter - jeg gætter på de bygger på det samme:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=32094&item=7969038042&rd=1

Her skriver de:
"How does it work?
It will modify any standard ECU by telling the ECU that the incoming
air in the intake system is cold and so advances the ignition to
compensate producing more power. In many cases fuel economy is
increased too."

Det ligner noget biks...

/Jesper

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-05-05 09:36

"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad er det for en dimmer ? og nej, jeg tror ikke at den tilfører andet
> end en hurtigere 0-100 tid på grund af en lettere tegnebog

Det ligner mest af alt en effektmodstand.

--
mvh / regards

Christian