Polering: Håndkraft eller maskine?
Fra : Michael Andersen

Dato : 10-05-05 19:58

Jeg skal igang for første gang af polerer min bil.
Men skal jeg investere i en maskine eller skal jeg bruge håndkraft.
Jeg er ligeglad hvor lang tid det tager, bare det bliver godt!
Min bil er sort. Så hvilken voks skal jeg bruge?

På forhånd tak

Michael

Fra : Michael

Dato : 10-05-05 22:50

> [...]
> Jeg er ligeglad hvor lang tid det tager, bare det bliver godt!
> Min bil er sort. Så hvilken voks skal jeg bruge?

Du skal bruge håndkraft. Og du skal bruge Sonax' produkter. Begge dele
virker i hvert fald for mig og MANGE andre. Du burde kunne søge på
google->grupper om dette emne og finde stort set alt hvad du ønsker at vide
om polering

Mvh. En anden Michael

Fra : KASO

Dato : 11-05-05 07:18

"Michael" <miggerlundNOSPAM@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virker i hvert fald for mig og MANGE andre. Du burde kunne søge på
> google->grupper om dette emne og finde stort set alt hvad du ønsker at

Men man kan også bruge Sonax OG maskine - med godt resultat. Der er ingen
tvivl om at man kan opnå det samme med håndkraft som med maskine - det
kræver blot lidt mere energi. Det afhænger derfor af bilens tilstand: Er
lakken fin og uden ridser (vaskeridser mm.), er håndkraft fint, hurtigt og
nemt. Har bilen nogle år på bagen uden polering - og har mange fine
vaskeridser (specielt i en mørk lak), kan en maskine lette opgaven. Jeg
bruger en excentersliber med skumgummiskive (købes i pakker med 5 i Metro) -
maskinen er nemlig også ganske nyttig i mange andre situationer. Vores sorte
bil nyder stor glæde af maskinbehandlingen, mens den sølvgrå ikke på samme
måde afslører vaskeridser - og den bliver håndpoleret.