DK auto-hjælp ..til skrot?
Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 10-05-05 19:43

Min Fors escort 1,6 fra`91 , ville ikke starte i morges... Jeg drejede
nøglen og den hostede 2 gange....stilhed.... drejede nøgle igen og kun
et lille lydsvagt "klik" kom der........ ingen host, hak eller andet.ude
ved motor...bare total stilhed ???
Tændte radio og ventilation... det virkede ganske udemærket! Har kigget
efter løse ledninger i forbindelse til starter osv.
Er starteren gået ?
Vil Dk-auto køre dén til skrot ?
Jeg har hørt om tilfælde ved en ulykke, at DK-auto hjælp ikke ville køre
bil til skrot, men om dét havde noget med ulykke og forsikring at gøre
ved jeg ikke?
Venlig hilsen Lonnie

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 10-05-05 20:09

DKA kører ikke til skrot, har jeg selv lige læst i mine
medlems-betingelser..
Lonnie

Lonnie Holmberg skriver:

Fra : Mikkel Lund

Dato : 10-05-05 20:31

"Lonnie Holmberg" <ladyhawk@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tændte radio og ventilation... det virkede ganske udemærket! Har kigget
> efter løse ledninger i forbindelse til starter osv.

Du har nok bare glemt at slukke for lyset igår. Du skal bare lade batteriet.

> Vil Dk-auto køre dén til skrot ?
> Jeg har hørt om tilfælde ved en ulykke, at DK-auto hjælp ikke ville køre
> bil til skrot, men om dét havde noget med ulykke og forsikring at gøre
> ved jeg ikke?

Rolig nu, det kan godt være den ikke vil startet, men helt død er den vel
ikke

> Venlig hilsen Lonnie

Hilsen Mikkel

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 10-05-05 22:31

Lyset slukker af sig selv.... men prøver nu aligevel at gi dén strøm i morgen...
dén skal til syn om 5 mdr. og mekaniker siger dén ikke går igennem, så jeg vil
helst ikke ofre for mange penge på dén, derfor er dén helt død for mig, hvis
ikke den starter efter dén har fået strøm.....
Lonnie

Mikkel Lund skriver:

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 10-05-05 22:37

Hvor i landet befinder den sig ?

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 11-05-05 18:03

Befinder sig i Albertslund..(kbh-omegn)
Venlig hilsen Lonnie

Lars Bisgaard skriver:

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-05-05 12:23

> [...]
> nøglen og den hostede 2 gange....stilhed.... drejede nøgle igen og kun
> et lille lydsvagt "klik" kom der........ ingen host, hak eller andet.ude

Slukker/forsvinder lyset i kontrollamper når du forsøger at starte?.
Hvis ikke er det højst sandsaynligt startrelæet der "hænger" et dækjern
eller hjulnøgle bruges til at dunke på starteren mens der forsøges at
starte, eller man sætter bilen i 2. eller 3. gear skubber bilen frem eller
tilbage så meget at motoren tørnes (krumtapakslen drejer), herefter prøver
man igen at starte, hvis startdrevet hænger i indgreb kan det være årsag til
at den ikke vil starte

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 11-05-05 18:06

"Hans L. Jørgensen" skriver:

> Slukker/forsvinder lyset i kontrollamper når du forsøger at starte?.

Nej....

> [...]
> man igen at starte, hvis startdrevet hænger i indgreb kan det være årsag til

OK dét prøver jeg så, hvis jeg kan finde dén tingest....Tak

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 11-05-05 20:39

> "Hans L. Jørgensen" skriver:

> Nej....

> OK dét prøver jeg så, hvis jeg kan finde dén tingest....Tak

Ring da til DAH, og rekvirer starthjælp !

Bo

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 12-05-05 07:42

Bo Rasmussen skriver:

> Ring da til DAH, og rekvirer starthjælp !
>
> Bo

Ja, dét er da rigtigt nok.... men DKA yder kun hjælp én gang, til ét problem...
og hvis ikke´dé kan hjælpe, så skal jeg jo helst há et forberedt et sted,
hvortil bilen skal fragtes....og lige i øjeblikket vakler jeg imellem skrot,
eller værksted . Og dét er derfor jeg først prøver, at få en fornemmelse af,
hvad problemet er, førend jeg sender dén til et værksted, hvor dét måske så vil
koste mere end jeg lyster... vh Lonnie

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 13-05-05 19:26

Lonnie Holmberg skriver:

> [...]
> Jeg har hørt om tilfælde ved en ulykke, at DK-auto hjælp ikke ville køre
> bil til skrot, men om dét havde noget med ulykke og forsikring at gøre

Tak til alle, for dé gode råd.... kan oplyse at dét blot var batteriet..
Dansk Auto Hælp startede dén i morges, og jeg kørte 20 minutter til
arbejde.. men ploblemet var dér igen, da jeg skulle hjem... hvis jeg får
starthjælp igen, hvor længe skal jeg så kører førend dét er ladet op igen ?
og kan jeg evt. blot lade dén stå i tomgang 1 times tid ? eller skal jeg
bare købet et nyt batteri ?
Venlig hilsen Lonnie

Fra : Brian

Dato : 13-05-05 20:08

Lonnie Holmberg wrote:

> [...]
> førend dét er ladet op igen ? og kan jeg evt. blot lade dén stå i
> tomgang 1 times tid ? eller skal jeg bare købet et nyt batteri ?

Hvis du alligevel ikke regner med at beholde bilen efter næste syn, ville
jeg smutte i Harald Nyborg/Jem & Fix og købe et batteri - de er i et
prisleje
der kan forsvares.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-05-05 20:27

Lonnie Holmberg skriver:

> [...]
> starthjælp igen, hvor længe skal jeg så kører førend dét er ladet op igen ?

1½ time eller mere

> og kan jeg evt. blot lade dén stå i tomgang 1 times tid ?

Nej

> eller skal jeg bare købet et nyt batteri ?

Hvis eller ikke ladelampen lyser (= defekt lader), så køber du et nyt
batteri. 225 kr burde være til at overse.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 13-05-05 21:16

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Hvis eller ikke ladelampen lyser (= defekt lader), så køber du et nyt
> batteri. 225 kr burde være til at overse.....

ladelampen ? hvordan ser den ud og hvor sidder den ? I intrument-brættet?
Lonnie

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 13-05-05 21:23

> ladelampen ? hvordan ser den ud og hvor sidder den ? I intrument-brættet?
> Lonnie

nej , glem dét jeg ved dét jo egentlig godt, tænkte mig bare ikke så
hurtigt om...... dén lyser stadig lidt, når jeg drejer nøglen... sååååå jeg
smutter afsted efter et nyt batteri imorgen...tak for hjælpen.
Lonnie

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-05-05 21:40

Lonnie Holmberg skriver:

> nej , glem dét jeg ved dét jo egentlig godt, tænkte mig bare ikke så
> hurtigt om...... dén lyser stadig lidt, når jeg drejer nøglen... sååååå jeg
> smutter afsted efter et nyt batteri imorgen...tak for hjælpen.

Jo, men efter du har fået starthjælp, lyser den så stadigt ???

Ja = glem nyt batteri.

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 14-05-05 18:51

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Ja = glem nyt batteri.
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lonnie : Iflg instriuktions bog skal den ikke lyse når jeg kører.... og nu har
jeg skiftet batteri... dén kører fint og ladelampen lyser ikke når jeg kører...
så alt er vist fint nu... tror jeg... tak for al din hjælp
Venlig hilsen Lonnie

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-05-05 20:29

Lonnie Holmberg skriver:

> Iflg instriuktions bog skal den ikke lyse når jeg kører....

Korrekt

> og nu har
> jeg skiftet batteri... dén kører fint og ladelampen lyser ikke når jeg kører...
> så alt er vist fint nu... tror jeg...

Det tror jeg også

> tak for al din hjælp

Velbekom....