/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
BMW 318 i - 1,9 - gode råd søges
Fra : René Larsen


Dato : 10-05-05 18:24

Hejsa


Jeg står i øjeblikket og overvejer at skifte den efterhånden udtjente Sierra
ud med ovennævnte BMW.

Jeg har tjekket med forsikring, og da jeg kører som elitebilist er det til
at komme over. Det skal siges jeg ikke er ude efter en bil til ræs, men
derimod en stabil familiebil med lidt ekstra luksus.

Ud fra et kig i Bilbasen skulle det være muligt at finde et OK eksemplar fra
´99 der ikke er "gejlet" op til ca. 160.000 - 170.000 kroner, uden alt for
mange kilometer, og godt med ekstraudstyr.

Da jeg dog ikke har den store erfaring med denne bil vil jeg meget gerne
have lidt feedback evt. omkring køb.

Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af en sådan bil (udover gejl)?

Hvordan er kvaliteten af bilen? Her tænker jeg selvfølgelig meget på
værkstedsbesøg og ikke mindst hvordan ligger priserne på reservedele til
sådan en fætter.

Hvordan ligger prisniveauet på service - forudsat det er ikke skal være hos
BMW?

Hvordan er afskrivningen på sådan en bil? Holder den prisen godt ?

Vil det være en fordel at give de ca. 10.000 mere en forhandler skal have og
købe her i forhold til hos en privat? Her tænker jeg på den garanti jeg får
med.

Det er mange overvejelser, men jeg vil være meget taknemlig for alle der vil
dele et par "guldkorn" eller to med mig. Jeg helst undgå de slemme
overraskelser.



René











 
 
Morgan Jones (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 10-05-05 18:36



> Det er mange overvejelser, men jeg vil være meget taknemlig for alle der
> vil dele et par "guldkorn" eller to med mig. Jeg helst undgå de slemme
> overraskelser.

En ting du skal huske (efter min mening). Køb en med klima anlæg istedet for
alm. aircon.

Morgan



René Larsen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : René Larsen


Dato : 10-05-05 18:42

Jepper - Det er det jeg kalder "lidt ekstra luksus"

Takker


René


"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:Sh6ge.4256$Fe7.52575@news000.worldonline.dk...
>
>
>> Det er mange overvejelser, men jeg vil være meget taknemlig for alle der
>> vil dele et par "guldkorn" eller to med mig. Jeg helst undgå de slemme
>> overraskelser.
>
> En ting du skal huske (efter min mening). Køb en med klima anlæg istedet
> for alm. aircon.
>
> Morgan
>



Finn (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 10-05-05 18:53


"René Larsen" <NoSpamdsl177867@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4280ee2f$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jeg står i øjeblikket og overvejer at skifte den efterhånden udtjente
> Sierra ud med ovennævnte BMW.
Fornuftigt valg

> Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af en sådan bil (udover gejl)?
Som ved en normal bilhandel skal der kigges godt efter om den er blevet
misligeholdt. Alt efter km skal der kigges på bagfjedre samt forreste
bærearme. Hvis der er Klimaanlæg (det bør der være i sådan en vogn
vær sikker på det fungere evt få det kontrolleret. Rust er stort set ukendt

> Hvordan er kvaliteten af bilen? Her tænker jeg selvfølgelig meget på
> værkstedsbesøg og ikke mindst hvordan ligger priserne på reservedele til
> sådan en fætter.
Kvaliteten er høj og service er ikke specielt høje. Der er 3 trin
olieservice, service 1 og service 2 som er den største. Der er ca. 25.000 km
mellem hvert service. Sidst var jeg til det store service og jeg fik det
lavet i Tyskland (vurderet 20% billigere end herhjemme). Jeg kom af med ca.
4.500,- for hele service samt skifte af begge de bagerste bremser og nogle
ekstra liter olie. Et oliesservice koster ca. 1.200,- + olie (jeg havde selv
olie med).
Det skal vel at mærke siges det hele er lavet hos autoriseret forhandler.

> Hvordan er afskrivningen på sådan en bil? Holder den prisen godt ?
Jeg tror den holder prisen bedre end gennemsnittet

> Vil det være en fordel at give de ca. 10.000 mere en forhandler skal have
> og købe her i forhold til hos en privat? Her tænker jeg på den garanti jeg
> får med.
Det er en vurderingssag. Jeg købte selv privat men med FDM gennemgang.

> Det er mange overvejelser, men jeg vil være meget taknemlig for alle der
> vil dele et par "guldkorn" eller to med mig. Jeg helst undgå de slemme
> overraskelser.
Er sket


--
Mvh
Finn
http://bmw318.1go.dk




Jacob Rungwald (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 10-05-05 19:07


"René Larsen" <NoSpamdsl177867@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4280ee2f$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hejsa
>
>
> Jeg står i øjeblikket og overvejer at skifte den efterhånden udtjente
Sierra
> ud med ovennævnte BMW.

Kanon idé :)

> Jeg har tjekket med forsikring, og da jeg kører som elitebilist er det til
> at komme over. Det skal siges jeg ikke er ude efter en bil til ræs, men
> derimod en stabil familiebil med lidt ekstra luksus.

Forsikringsselskaberne kan ellers godt være nogle bølle, men man kan være
heldig :)

> Ud fra et kig i Bilbasen skulle det være muligt at finde et OK eksemplar
fra
> ´99 der ikke er "gejlet" op til ca. 160.000 - 170.000 kroner, uden alt for
> mange kilometer, og godt med ekstraudstyr.

Ja, hvis du leder privat er det måske muligt, jeg søgte lige på forhandlere
og der skal man op på ca 190-200k hvis man vil have lidt udstyr og lave km.

> Da jeg dog ikke har den store erfaring med denne bil vil jeg meget gerne
> have lidt feedback evt. omkring køb.
>
> Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af en sådan bil (udover gejl)?

Se om du kan finde en med multirat, det er ikke muligt at eftermontere
fartpilot i modellerne før 6 måned 2000, med mindre du vil smide ca 15k :)
De skulle være bestilt med det ab fabrik for at få det "billigt"

> Hvordan er kvaliteten af bilen? Her tænker jeg selvfølgelig meget på
> værkstedsbesøg og ikke mindst hvordan ligger priserne på reservedele til
> sådan en fætter.

Kanon kvalitet, jeg har haft min 318/1999 i snart 1½ år nu, og det eneste
der har været af reparationer var en airbagføler i passagersædet. Den har
kørt 135000km nu uden den mindste antydning af problemer.

> Hvordan ligger prisniveauet på service - forudsat det er ikke skal være
hos
> BMW?

Tjaa, jeg kører ALTID på aut værksted, når den skal til service, jeg har
endnu ikke være oppe over 2000kr for et service, den skal dog til Inspection
II her næste gang, så det er nok noget med en 3000kr. Jeg syntes ikke det er
galt.

Hvis den skal få brug for reservedele, så er originale BMW dele utroligt
billige, faktisk kan man få en del af dem billigere originalt, end hvis man
skaffer dem uoriginalt.

> Hvordan er afskrivningen på sådan en bil? Holder den prisen godt ?

Tjaa, den holder prisen bedre end de fleste andre biler, men ligenøjagtigt
den model du kigger på nu, er nok begyndt at tabe lidt ekstra. Jeg har
accepteret det, da jeg regner med at beholde min i mange år endnu, den er jo
lige kørt til :)

> Vil det være en fordel at give de ca. 10.000 mere en forhandler skal have
og
> købe her i forhold til hos en privat? Her tænker jeg på den garanti jeg
får
> med.

Jeg ville give de ekstra penge, men jeg har det bare bedst med at købe ting,
hvor man er sikker på en hvis garanti.

> Det er mange overvejelser, men jeg vil være meget taknemlig for alle der
vil
> dele et par "guldkorn" eller to med mig. Jeg helst undgå de slemme
> overraskelser.

Hvis du køber et eksemplar der har overholdt alle service og som ikke er
blevet Brian'et hos en forhandler, så kan det næsten ikke gå galt, det er en
perfekt bil i mine øjne, eller dvs, den mangler lige 2 cylindre, men til
gængæld har den en god bensinøkonomi, og den er absolut ikke død i det,
selvom den kun har 118hk. Det er ikke en ræser, men den er hurtig nok til
hverdag, jeg kører Herning-Århus hver dag med 40km motorvej, og den klarer
snildt 200km/t (selvf målt i tyskand) :)


Mvh
Jacob



Finn (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 10-05-05 23:37


"René Larsen" <NoSpamdsl177867@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4280ee2f$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jeg står i øjeblikket og overvejer at skifte den efterhånden udtjente
> Sierra ud med ovennævnte BMW.
Fornuftigt valg

> Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af en sådan bil (udover gejl)?
Som ved en normal bilhandel skal der kigges godt efter om den er blevet
misligeholdt. Alt efter km skal der kigges på bagfjedre samt forreste
bærearme. Hvis der er Klimaanlæg (det bør der være i sådan en vogn
vær sikker på det fungere evt få det kontrolleret. Rust er stort set ukendt

> Hvordan er kvaliteten af bilen? Her tænker jeg selvfølgelig meget på
> værkstedsbesøg og ikke mindst hvordan ligger priserne på reservedele til
> sådan en fætter.
Kvaliteten er høj og service er ikke specielt høje. Der er 3 trin
olieservice, service 1 og service 2 som er den største. Der er ca. 25.000 km
mellem hvert service. Sidst var jeg til det store service og jeg fik det
lavet i Tyskland (vurderet 20% billigere end herhjemme). Jeg kom af med ca.
4.500,- for hele service samt skifte af begge de bagerste bremser og nogle
ekstra liter olie. Et oliesservice koster ca. 1.200,- + olie (jeg havde selv
olie med).
Det skal vel at mærke siges det hele er lavet hos autoriseret forhandler.

> Hvordan er afskrivningen på sådan en bil? Holder den prisen godt ?
Jeg tror den holder prisen bedre end gennemsnittet

> Vil det være en fordel at give de ca. 10.000 mere en forhandler skal have
> og købe her i forhold til hos en privat? Her tænker jeg på den garanti jeg
> får med.
Det er en vurderingssag. Jeg købte selv privat men med FDM gennemgang.

> Det er mange overvejelser, men jeg vil være meget taknemlig for alle der
> vil dele et par "guldkorn" eller to med mig. Jeg helst undgå de slemme
> overraskelser.
Er sket


--
Mvh
Finn
http://bmw318.1go.dk





Claus & Lene, Ålborg (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 11-05-05 06:51

Hejsa

Jeg ville kontrollere flg.

1. Bærearme + bøsningerne foran
2. Støddæmpere (har lige fået mine testet ved 130kkm. og de er færdige)
3. Rust på motorhjelmen (lige over lygterne i kanten) (dækkes nok af
garantien)
4. Rust ved nummerplade lyset på bagklappen (dækkes nok af garantien)
5. Bøsninger + ophænghæng på undervognen i bag
6. Ophæng ved gearkasse (nok ikke så aktuelt ved en 15 hk )

/Claus


"René Larsen" <NoSpamdsl177867@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4280ee2f$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hejsa
>
>
> Jeg står i øjeblikket og overvejer at skifte den efterhånden udtjente
> Sierra ud med ovennævnte BMW.
>
> Jeg har tjekket med forsikring, og da jeg kører som elitebilist er det til
> at komme over. Det skal siges jeg ikke er ude efter en bil til ræs, men
> derimod en stabil familiebil med lidt ekstra luksus.
>
> Ud fra et kig i Bilbasen skulle det være muligt at finde et OK eksemplar
> fra ´99 der ikke er "gejlet" op til ca. 160.000 - 170.000 kroner, uden alt
> for mange kilometer, og godt med ekstraudstyr.
>
> Da jeg dog ikke har den store erfaring med denne bil vil jeg meget gerne
> have lidt feedback evt. omkring køb.
>
> Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af en sådan bil (udover gejl)?
>
> Hvordan er kvaliteten af bilen? Her tænker jeg selvfølgelig meget på
> værkstedsbesøg og ikke mindst hvordan ligger priserne på reservedele til
> sådan en fætter.
>
> Hvordan ligger prisniveauet på service - forudsat det er ikke skal være
> hos BMW?
>
> Hvordan er afskrivningen på sådan en bil? Holder den prisen godt ?
>
> Vil det være en fordel at give de ca. 10.000 mere en forhandler skal have
> og købe her i forhold til hos en privat? Her tænker jeg på den garanti jeg
> får med.
>
> Det er mange overvejelser, men jeg vil være meget taknemlig for alle der
> vil dele et par "guldkorn" eller to med mig. Jeg helst undgå de slemme
> overraskelser.
>
>
>
> René
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste