Toyota Corolla 1.6 GSI erfaringer??
Fra : Esben B?ll

Dato : 10-05-05 13:47

Hej alle.

Håber nogen kan hjælpe lidt.

Jeg går og tænker på at købe en ny bil og har forelsket mig ildt en
Toyota Corolla 1.6 GSI fra 1994-1995.
Så jeg ville høre om nogen kunne fortælle mig lidt om bilen.
Der virker ikke som om der er så forfærdeligt mange af dem.

Hvordan holder motoren, har de særlige problemer med rust???
Har du nogen specielle problemer???
Og specielt hvad skal jeg kigge efter hvis jeg skal ud og købe en????

Nå ja og forresten hvis nogen her på fyn skulle have en som jeg kunne
leje/låne til en lille bitte prøvetur ville jeg være glad.!!

Hilsen Esben, Odense
ebo@oncable.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-05-05 23:42

Esben B?ll wrote:
> [...]
> Så jeg ville høre om nogen kunne fortælle mig lidt om bilen.
> Der virker ikke som om der er så forfærdeligt mange af dem.

Hej Esben
Det er en udmærket bilmodel du har kig på. En af mine venner har haft en i
omkring ½-1 års tid inden han solgte den på grund af at han skulle flytte.
(jeg tror forresten du så den til en fest hos Kasper (fzr600), den holdte
der ihvertfald)

Bilen var helt fin og fejlede absolut ingen ting, der var stort set ingen
rust i bilen (det eneste der var sad i A stolpen ved forrude) og i det
tidsrum han havde bilen i var det eneste der blev skiftet en del af
udstødningsrøret som var rustet i stykker.. og det er jo en ret normal ting
på alle biler.

Den deler motor med Carina E og det er en helt fin motor.. En af mine andre
venners mor har kørt 450.000 km i sin 1,6'er uden at der er lavet noget
vedligeholdelse, andet end self. olieskift og lign. slitage rep.

Bilen er forresten rimelig kvik. Den kører lige op med Celica 2.0 med 150HK,
til trods for den kun har ca. 114-116 hk (kan ikke huske det præcist lige
nu).

De "negative" ting jeg lige kan komme i tanke om er radioantennen (lidt
fesent at man selv skal trække den op, en antenne med motor havde været
bedre og smartere :) og så var indtrækket måske lidt 80'er agtigt (jeg kunne
nu godt lide det)

Mvh Anders Houmark