evt omsyn ?? miste pladerne ??
Fra : Robert \(-:

Dato : 09-05-05 21:40

jeg har en caravelle fra 84 der bliver lavet klar til syn nu og har fået en
synstid
på den 26 - 5.. og jeg har fået et brev om at den sidst skal være godkent
den 26-5
Så vil det sige at hvis den bliver kasseret på et eller andet så kan
politiet komme og hente pladerne ?? før jeg får en chance for at komme til
omsyn evt dagen efter ??..

Fra : Søren Ottosen

Dato : 10-05-05 06:04

> [...]
> Så vil det sige at hvis den bliver kasseret på et eller andet så kan
> politiet komme og hente pladerne ?? før jeg får en chance for at komme til

Nej du får 30 dage derefter, med mindre bilen får det røde stempel med
kørselsforbud.

Søren

Fra : HKN

Dato : 10-05-05 07:08

> Nej du får 30 dage derefter, med mindre bilen får det røde stempel med
> kørselsforbud.

Faktisk får du hele 33 dage!!!

-Henrik

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 10-05-05 13:27

"Robert (-:" <DEN VIRKER IKKE MEREbob@privat.tdcadsl HAR FÅET NY KOMMER
SNART.dk> skrev i en meddelelse news:xSPfe.1672$dp7.1613@news.get2net.dk...
> [...]
> Så vil det sige at hvis den bliver kasseret på et eller andet så kan
> politiet komme og hente pladerne ?? før jeg får en chance for at komme til

Hej.

Nej, sådan går det ikke, når du har været til syn første gang og fået den
kasseret, har du ca. en måned til at reparere i.
Jeg købte en bugt Escort som jeg, hvis jeg ville beholde pladerne skulle få
omregistreret hurtigt, og det gjorde jeg så samme dag. Nu over to år efter,
er bilen stadigvæk ikke indkaldt til syn, men fordi jeg nu vil have træk på
har jeg haft den til syn, en meget vred synsmand proklamerede at den ikke
havde været synet siden 2001, og at det var en fejl at jeg bare fik den
omregistreret uden syn.
Styr på tingene, eller hvad ?

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-05-05 14:34

> [...]
> Så vil det sige at hvis den bliver kasseret på et eller andet så kan
> politiet komme og hente pladerne ?? før jeg får en chance for at komme til

Nej det sker ikke, efter sidste rettidige synsdato går der ca. 2 uger før du
modtager et brev fra CRM om at køretøjet endnu ikke er synet, herefter får
du 3 uger fra modtagelsen af brevet til at få klaret synet. Hvis der så
herefter ikke foreligger en godkendelse giver CRM pladeindragelsesmarkering,
først herefter kan det blive kriminelt at køre i bilen.

I forbindelse med synet har du som en anden skriver, hvis den ikke godkendes
33 dage til at få omsynet klaret.

Så bare rolig det er ikke op over endnu )

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg