Erfaringer med Nissan Skyline R33 GTS / GT~
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-05-05 21:05

Hej NG.

Det her er måske lidt af et vildskud :)

Jeg har i længere tid været ret vild med diverse Nissan Skyline's.

Nu er jeg jo flyttet til SV og mulighederne er derfor MEGET bedre end før.
Lad os nu sige at jeg har mulighed for at få en flot original R33 GTS fra
1995, 60.000 km, én ejer og helt standard. Hvad så, skal jeg acceptere den
"halve" performance og glæde mig over prisen som goså er halveret i forhold
til GTR?
Så vidt jeg kan se er forskellen at GTS ikke har de brede skærme fra GTR,
den trækker kun på baghjulene og har 250hk i stedet for 280hk.

Er der nogen der kan berette lidt om ovenstående biler?

-M
2005 BMW 325i E90

Fra : Andreas Andersen

Dato : 09-05-05 21:16

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den trækker kun på baghjulene og har 250hk i stedet for 280hk.
>
> Er der nogen der kan berette lidt om ovenstående biler?

Først bliver jeg nødt til at spørge dig, hvor har du tænkt dig at købe denne
henne??
Er du klar over hvad reservedele til sådan en bil koster.?
Lad mig soge det på denne måde, har du tænkt dig selv at importere en eller
købe en, SKAL den være i TIP-TOP stand, undgå for guds skyld at der er
mangler eller ting der skal laves, det koster nemlig en bondegård.
Jeg har kontakt til en der selv importere disse specielle biler og der ved
ALT om dem.
Har har lige importeret en "leman" udgave... en speciel bil nissan har
lavet, billeder kan ses på www.hi-speed.dk under bildag 2005 på forsiden.
Det er den blå farve, den er fra 1996 og har kørt 40000 km...600hk (den ER
solgt for 465000,- kr) Den hvide er også hans 380hk, den er også solgt.!

Hvis du har spørgsmål kan du skrive til mig på atcm@mail.dk

Mvh
Andersen

Fra : Thomas

Dato : 09-05-05 21:32

> Først bliver jeg nødt til at spørge dig, hvor har du tænkt dig at
> købe denne henne??
> Er du klar over hvad reservedele til sådan en bil koster.?

De kan købes indregistreret i Sverige til næsten ingen penge, når det er den
langsomme GTS version.

Kommer de på danske plader??

--
Thomas Krath

Fra : Andreas Andersen

Dato : 09-05-05 21:38

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> De kan købes indregistreret i Sverige til næsten ingen penge, når det er
> den langsomme GTS version.

> Kommer de på danske plader??
>
> --
> Thomas Krath

Kan godt være at bilen ikke koster, men det gør reservedele fadme.!!! Kan
oplyse dig at et komplet bremsesæt til den "leman" udgave koster små 32000,-

Ja de kommer begge 2 på danske plader.!

Andersen

Fra : Thomas

Dato : 09-05-05 21:41

> Kan godt være at bilen ikke koster, men det gør reservedele fadme.!!!
> Kan oplyse dig at et komplet bremsesæt til den "leman" udgave koster
> små 32000,-

Der er sandsynligvis ikke tale om alm. bremser. Svarer det ikke til at
sammenligne priserne på en SL350 m. SL65 AMG - og hvad består "bremsesæt"
af?? Når man har sådanne biler er man villig til at betale de ekstra priser
som delene koster - køreglæden skulle gerne modsvare ;)

--
Thomas Krath

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-05-05 22:07

Også skrev Vollert

> [...]
> "bremsesæt" af?? Når man har sådanne biler er man villig til at
> betale de ekstra priser som delene koster - køreglæden skulle gerne

Ja ja men man skal jo da stadig ha pengene eller hur ?.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Andreas Andersen

Dato : 09-05-05 21:36

Link her:

http://www.hi-speed.dk/Koege2005/images/IMG_3291_jpg.jpg

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-05-05 22:53

> Link her:
>
> http://www.hi-speed.dk/Koege2005/images/IMG_3291_jpg.jpg

Virkelig flot!

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-05-05 21:37

> [...]

> solgt for 465000,- kr) Den hvide er også hans 380hk, den er også solgt.!

Takker for ovenstående. Det gemmer jeg lige lidt :)

-M

Fra : Thomas

Dato : 09-05-05 21:29

> Så vidt jeg kan se er forskellen at GTS ikke har de brede skærme fra
> GTR, den trækker kun på baghjulene og har 250hk i stedet for 280hk.
>
> Er der nogen der kan berette lidt om ovenstående biler?

Du skal ha' fat på Kim eller Kenneth Jørgensen - de skriver begge på bl.a.
på nissanklubben.dk.

Selv ville jeg gå efter den RIGTIGE vare og ikke nøjes med at tage "det
halve skridt", hvis du forstår. R33 GTR eller R34 GTR (gerne V-spec) er det
eneste der holder, IMO. De andre (GTS) er IMO kun wannabees og har
sandsynligvis ikke de samme tekniske features som GTR-udgaverne.

--
Thomas Krath

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-05-05 21:37

> Du skal ha' fat på Kim eller Kenneth Jørgensen - de skriver begge på bl.a.
> på nissanklubben.dk.

Okey, tak. :)

-M

Fra : Thomas

Dato : 09-05-05 21:43

> Okey, tak. :)

Fra deres hjemmeside: Kim Hansen, 2625 2581.

--
Thomas Krath

Fra : Casper R

Dato : 09-05-05 21:56

> [...]
> Så vidt jeg kan se er forskellen at GTS ikke har de brede skærme fra GTR,
> den trækker kun på baghjulene og har 250hk i stedet for 280hk.

Der var en god tråd på Pf, men søge funktionen er blevet væk doh! ellers
prøv at spørge på http://www.gtr.co.uk/forum/upload/ og se hvad de siger.
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Frederik C

Dato : 12-05-05 22:29

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote in message
> [...]
> den trækker kun på baghjulene og har 250hk i stedet for 280hk.
>
> Er der nogen der kan berette lidt om ovenstående biler?

Hvad med denne?
http://www.autoexpress.co.uk/previews/56668/1/nissan_skyline_gtr_ztune.html

Mvh.

Frederik