/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bedste køb ??
Fra : Buhl


Dato : 09-05-05 19:07

Hej NG - håber ikke I får for mange af disse poster....

Sagen kort (selv om den er lang...) - jeg skal til at erhverve mig min
første bil. Jeg er studerende et par måneder endnu, og ved ikke hvad mit
kørselsbehov er i forbindelse med et senere arbejde. Jeg er tiltrækket af
diselbiler, pga. økonomien, og har i længere tid spekuleret på en importeret
tyskergolf-2 på gule plader - vi er kun to, og hunden kan så få en kasse
bagi uden at svine sædebetræk til når den har været med en tur i mosen på
jagt.

Har så fundet mig en kandidat:

Rød Golf II (guleplader), 1989, 351.000 km
Motor: 1,9 GTD (fra en golf 3) motors KM ukendt, men den starter let,
trækker godt og der er ingen mislyde i tomgang.
Udstyr: soltag, servostyring, anlæg med cdafspiller og mp3, retlås,
vinterdæk og alufælge.
Ny tandrem, ny bremser, ny udstødning (komplet), nye bærearme, nye gløderør,
ny generator.
Ingen rust. Synet 11/04.
Har en revne i forruden, udfor passagersiden, og et stramt koblingskabel,
der sandsynligvis skal skiftes.
Den virker generelt pæn og ikke slidt i bund... Jeg skal give 20000,-

Pludselig vil min søster skifte hendes 97 polo ud med en Passat TDI (det
forstår man jo godt) og hun vil sælge mig den til hvad forhandleren vil
give - 35000,-
Det er en 97, 1 ejers bil, synet feb. i år, 145000km (de fleste langtur fra
esbjerg til aalborg), 1,4L - alle service overholdt, ikke ryger. Har lidt
småpletter (røde hunde), som jeg selv kan alve, men den lokale mekker' siger
at der skal ofres 2000,- på noget undervognsrust og desuden en
undervognsbehandling inden vinter.

Hvad vil være det bedste køb - jeg tænker mest på værditabet over et par år,
som jeg regner med at have øsen - er der kendte problemer med hhv. poloen og
golfen ? Jeg hælder meget til golfen da de er overalt (billege stumper) og
den kører 18-20/liter - guleplader åpasser mig fint, da jeg ikke har brug
for bagsædet i poloen.. Poloen er mere komfortabel at køre i, men det er
ikke så vigtigt - den har ABS, airbags, og en reel markedspris der ligger i
omegnen af 50000,- Den er billigere i vægtafgift, men dyrere at køre
(14-15km/L).

Jeg er lidt i tvivl om jeg i længden bliver glad for at smide de 15000
ekstra ? er der nogle kendte problemer med nogle af
modellerne/motorene/gearkasserne eller andre vitale dele ?

På forhånd tak til dem der gad læse hele indlægget - og endnu mere til dem
der har nogle gode svar....

Mvh.
Hans Houmøller




 
 
Emil Jensen [2100] (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 09-05-05 20:21

> Rød Golf II (guleplader), 1989, 351.000 km
> Motor: 1,9 GTD (fra en golf 3) motors KM ukendt, men den starter let,

Undersøg lige hvad du skal betale i forsikring for den TurboDiesel Golf,
noget siger mig at det godt kan blive lidt dyrt at forsikre den især for dig
som bliver første-gangs bilejer. Forsikringsselskaber er generelt ikke glade
for unge og GTI'er. Nu ved jeg ikke med GTD?


> Pludselig vil min søster skifte hendes 97 polo ud med en Passat TDI (det
> forstår man jo godt) og hun vil sælge mig den til hvad forhandleren vil
> give - 35000,-
> Det er en 97, 1 ejers bil, synet feb. i år, 145000km (de fleste langtur
> fra esbjerg til aalborg), 1,4L - alle service overholdt, ikke ryger. Har
> lidt småpletter (røde hunde), som jeg selv kan alve, men den lokale
> mekker' siger at der skal ofres 2000,- på noget undervognsrust og desuden
> en undervognsbehandling inden vinter.
>
> Hvad vil være det bedste køb - jeg tænker mest på værditabet over et par
> år, som jeg regner med at have øsen - er der kendte problemer med hhv.
> poloen og golfen ? Jeg hælder meget til golfen da de er overalt (billege
> stumper) og den kører 18-20/liter - guleplader åpasser mig fint, da jeg
> ikke har brug for bagsædet i poloen.. Poloen er mere komfortabel at køre
> i, men det er ikke så vigtigt - den har ABS, airbags, og en reel
> markedspris der ligger i omegnen af 50000,- Den er billigere i vægtafgift,
> men dyrere at køre (14-15km/L).

Poloen er nok ikke så dyr at forsikre i forhold til Golfen. Og den er også 8
år nyere end Golfen, og har tilmed kørt under det halve af Golfen. Fornuften
taler for Polo'en.


> Jeg er lidt i tvivl om jeg i længden bliver glad for at smide de 15000
> ekstra ? er der nogle kendte problemer med nogle af
> modellerne/motorene/gearkasserne eller andre vitale dele ?

Det er netop kernen i valget. Køb fornuftligt (Polo) og du fortryder måske
at du købte en kedelig bil. Køb Golfen, og du nyder at køre i en bil som du
er glad for.
Det er op til dig, om hjertet eller hjernen vinder.

Men måske afgør forsikringsselskabet valget for dig

Mvh

Emil



KASO (09-05-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 09-05-05 21:28

> Det er netop kernen i valget. Køb fornuftligt (Polo) og du fortryder måske
> at du købte en kedelig bil. Køb Golfen, og du nyder at køre i en bil som
du
> er glad for.
> Det er op til dig, om hjertet eller hjernen vinder.
>

Jeg har svært ved at se, at en gammel, udslidt dieselGolf fra før
"fornuftige" dieselmotorer kan være et "hjertevalg".

Poloen repræsenterer en højere værdi - og dermed et reelt lavere værditab,
den er nyere, sikrere og har en "kendt fortid". Golf'en er gammel, og kan
fejle _alt_ - dens fortid og vedligeholdelse er ukendt og risikoen for et
fejlkøb er overhængende - specielt da Golf'er holder et urealistisk højt
prisniveau, der ofte(st) ikke står mål med bilernes stand.



Buhl (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Buhl


Dato : 09-05-05 22:01

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
news:427fb80e$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er netop kernen i valget. Køb fornuftligt (Polo) og du fortryder måske
> at du købte en kedelig bil. Køb Golfen, og du nyder at køre i en bil som
> du er glad for.
> Det er op til dig, om hjertet eller hjernen vinder.
>
> Men måske afgør forsikringsselskabet valget for dig
>
> Mvh
>
> Emil
Nej, Forsikringsdrengene afgør det ikke, for jeg har kørt MC skadesfrit i 8
år, og har status som elitebillist - je skal give 2900/5000 for hhv. ansvar
og kasko på golfen, og 2700/4600 for poloen. Poloen er som sådan heller ikke
kedelig - den lille 1.4 syntes jeg er meget villig af en 60 hestes...

Fornuften taler nok mest for Le Poló......Jeg aner intet om golfens
historie - dog har min mekker kigget den igenem fra a-z og han siger at "der
er ikke noget at komme efter" ang. rust eller lign - han har banket hele
undervognen igennem med sin hammer...Men, der kan som KASO siger, ske alt
muligt med den, men det kan der jo også med poloen.....der er bare 15000
mere at fixe den for ved Golleren......hmmmm

Jeg tænker videre - tak for svarene....

Mvh.
Hans



Jørgen M. Rasmussen (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 09-05-05 22:05


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

Køb Golfen, og du nyder at køre i en bil som du
> er glad for.

Host, nyde at køre i en gl. udknep.. Gluf?, han ved jo ikke hvornår den
opgiver ævred. Med søsters Polo ved han hvad han har, og en radio med CD og
dasganzemollevitten får man smidt i nakken for 1500-2000,-...



Henning Præstegaard (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 10-05-05 00:10

Buhl wrote:
> Rød Golf II (guleplader), 1989, 351.000 km
> Motor: 1,9 GTD
Tag med i overvejelserne, at de gamle golf2'er
er eftertragtede af tyveknægte.

mvh
Henning



Klaus D. Mikkelsen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-05-05 05:26

Buhl skriver:
>
> På forhånd tak til dem der gad læse hele indlægget - og endnu mere til dem
> der har nogle gode svar....

Velbekom

Uanset, hvor meget jeg kan lide en Golf, ville jeg nok tage Polo'en. En
bil der har gået +350kkm er over 15 år gammel, kan være frisk nok, men
aaligevel er der sku ikke noget som at sætte sig ind i en bil med en
nogenlunde frisk "stue" og hvor man kender bare en smule til historien
om de 145kkm den har kørt.


Klaus (det er slut med gamle biler til mig)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 10-05-05 07:01

Poloen. Den han du kørere "gratis" i et par år. Golfen er godt nok billig i
stumper, men de flækker også topstykkerne hurtiger end du kan sætte dem på.

Jeg har haft en af hver, og jeg er ikke i tvivl om at Poloen var den bedste
bil.

Lars
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:428037E9.CF2C3D30@du.kan.finde.den...
> Buhl skriver:
>>
>> På forhånd tak til dem der gad læse hele indlægget - og endnu mere til
>> dem
>> der har nogle gode svar....
>
> Velbekom
>
> Uanset, hvor meget jeg kan lide en Golf, ville jeg nok tage Polo'en. En
> bil der har gået +350kkm er over 15 år gammel, kan være frisk nok, men
> aaligevel er der sku ikke noget som at sætte sig ind i en bil med en
> nogenlunde frisk "stue" og hvor man kender bare en smule til historien
> om de 145kkm den har kørt.
>
>
> Klaus (det er slut med gamle biler til mig)
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe



Buhl (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Buhl


Dato : 11-05-05 10:16

"Lars" <ld@FJERNdmail.dk> wrote in message
news:42804e22$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
Golfen er godt nok billig i
> stumper, men de flækker også topstykkerne hurtiger end du kan sætte dem
> på.

Også Golf III 1,9 diselen ? - ikke den alm. Golf II 1.6 ?


Mvh.
Hans



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste