Ford Focus med accelerationsproblemer
Fra : Jesper

Dato : 09-05-05 11:45

Hejsa,

Vores Ford Focus 1.6 fra årg. 2000 har fået problemer med at accelerere. Når
man kører pænt mærker man slet ikke problemet, men hvis man træder speederen
i bund for at lave en hurtig overhaling el. lign så er det ligesom at
Focus'en lige kører i stampe i nogle sekunder inden den tager fat. Lidt lige
som om den drukner. Hvis man lettet trykket fra speederen og trykker langsom
ned på speederen så kommer den med igan. Det samme sker i alle gear.

Håber der er en der kan hjælpe mig med, hvad der kan være galt.

Med venlig hilsen
Jesper

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-05-05 11:48

Jesper wrote:
> [...]
> ned på speederen så kommer den med igan. Det samme sker i alle gear.
>
> Håber der er en der kan hjælpe mig med, hvad der kan være galt.

Hvordan er benzinøkonomien?
Lyser 'service engine soon' lampen?

En moderne bil med sprøjt gå i nød-mode når den bliver forvirret.

Måske kan det hjælpe at genstarte ecu'en.
Jeg ved at ældre ford'er (1996) kunne genstartes ved at fjerne batteriet. De første km
geninstiller ecu'en så de forskellige parametre.

Mvh
Roberto