Verdens stærkeste Volvo...
Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-05 10:12

Fra : Morten Trab

Dato : 09-05-05 12:10

Den Mon, 9 May 2005 11:11:34 +0200, slog "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> knude på tungen og skrev:

>http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,639761,00.html

*SAVLE* Hvor er min lotto-gevinst?! :D
Sådan en må jeg bare eje...Og ~1 mill er jo egentligt ikke galt for
den dagligstue :D

--
Med venlig hilsen / Best Regards,
Morten Trab

Fra : EjS

Dato : 09-05-05 17:08

> *SAVLE* Hvor er min lotto-gevinst?! :D
> Sådan en må jeg bare eje...Og ~1 mill er jo egentligt ikke galt for
> den dagligstue :D

Der er en på auktion på Volvos danske hjemmeside (hvis den ikke er blevet
solgt i mellemtiden). Jeg har også været inde i den - der er altså kræset
for chaufføren i forhold til de vanlige Volvoer.

Synd at den overskrider totallængden med trailer i DK - de bliver kun bygget
til det amerikanske marked...

MVH EjS

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-05-05 12:19

Henrik B. wrote:
> http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,639761,00.html
> 625 Hk...

Jeg kunne godt nøjes med lidt færre hypper, hvis jeg kunne få lov at få
sleeperen. Men de dyre herrer, med de store kontorer, har bestemt at en
eksportchauffør ikke behøver mere end 2,5x2,5 meter for at have sin
arbejdsplads, sin spisestue, sin opholdsstue og sit soveværelse.

Noget andet er at man, vistnok også i DK, kan komme til at køre med
sådan en, blot ikke med en almindelig trailer. Totallængden må stadig
ikke kommer over 16,5 m.

--
MVH Finn

Fra : Thomas

Dato : 09-05-05 13:46

> http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,639761,00.html
>
> 625 Hk...

Det er utroligt at instrumentbordet i sådan en lastbil forsat skal være så
kæmpe klodset og grimt!

--
Thomas Krath

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-05-05 13:55

Thomas wrote:

> Det er utroligt at instrumentbordet i sådan en lastbil forsat skal være så
> kæmpe klodset og grimt!

Jamen knapperne skal jo kunne betjenes med træsko uden hælkappe :)

Mvh.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-05-05 18:57

Lars L. Hansen wrote:
>>> http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,639761,00.html
> Jamen knapperne skal jo kunne betjenes med træsko uden hælkappe :)

Hvilken amatør har dog fortalt dig det?

Træskoene kommer aldrig længere ind end til øverste trin.

Udendørsfodtøj har *intet* at gøre inde i et lastbilførehus.
Det er, i den forbindelse, sjovt at se div. myndighedspersoner i hovedet
når de får at vide at hvis de vil ind i bilen bliver det uden fodtøj.

--
MVH Finn

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-05 14:27

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er utroligt at instrumentbordet i sådan en lastbil forsat skal være så
> kæmpe klodset og grimt!

Det behøver det heller ikke - man skal bare have en Scania.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-05-05 19:05

Henrik B. wrote:
> Det behøver det heller ikke - man skal bare have en Scania.

Og nøjes med 20 cm mindre plads?

Dengang Scania fik det design den har nu havde de sat en kvindelig
italiensk designer til at tegne den. Og chaufførkomfort var det sidste
der blev tænkt på.

Der blev taget et størrere areal til at give plads til en stor bue
mellem instrumenter og forruden. For så stadig at have plads til voksne
mennesker bag rattet tog man 20 cm af køjen.

Det bør lige nævnes at den massive kritik af designet medførte gjorde at
designeren tog livet af sig.

--
MVH Finn

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-05 07:08

> Og nøjes med 20 cm mindre plads?

Nope.

> Dengang Scania fik det design den har nu havde de sat en kvindelig
> italiensk designer til at tegne den. Og chaufførkomfort var det sidste der
> blev tænkt på.

Nope.

> [...]
> bag rattet tog man 20 cm af køjen.

Nope.

> Det bør lige nævnes at den massive kritik af designet medførte gjorde at

Kan du flere go'e historier?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-05-05 12:29

Henrik B. wrote:
> Nope.

Nope hvad?

Siger du at det er forkert når jeg siger at køjen bag førersædet er 20
cm smallere i en Scania end i en volvo?

> Nope.

Selv Scania har indrømmet det.

> Nope.

Det er da utroligt så stor viden du har om det. Tror du ikke du skulle
give grammofonen et spark. Den kører i samme rille.

Hvorfor tror du at Volvo sælger mere end Scania? (26% i marts 2005, 70%
i marts 2004, 16% i jan-mar 2005, 53% jan-mar 2004)

> Kan du flere go'e historier?

Hvor god tid har du?

--
MVH Finn

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-05-05 14:52

> Det er utroligt at instrumentbordet i sådan en lastbil forsat skal være så
> kæmpe klodset og grimt!

Det skyldes måske den er bygget til det amerikanske marked? Ser de
europæiske også sådan ud?

Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-05 15:58

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det skyldes måske den er bygget til det amerikanske marked? Ser de
> europæiske også sådan ud?

Jep. Volvo har, i mine øjne, aldrig forstået at lave et overskueligt
instrumentbord. Men de er slet ikke alene om det.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-05-05 19:10

Henrik B. wrote:
> Jep. Volvo har, i mine øjne, aldrig forstået at lave et overskueligt
> instrumentbord. Men de er slet ikke alene om det.

Nu er der jo lige et par ting mere at holde styr på i en lastbil end i
en radiobil. Så derfor er der også brug for nogle flere knapper.

--
MVH Finn

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-05 07:09

> Nu er der jo lige et par ting mere at holde styr på i en lastbil end i en
> radiobil. Så derfor er der også brug for nogle flere knapper.

Derfor kan man godt lave det pænt og overskueligt. Det er jo kun i busser
det ser værre ud...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-05-05 12:33

Henrik B. wrote:
> Derfor kan man godt lave det pænt og overskueligt. Det er jo kun i busser
> det ser værre ud...

Jeg syntes nu det, ofte, er mere overskuelig end i en personbil.

Det eneste jeg kunne mangle er et logisk sted at anbringe de kontakter
chaufføreren eftermonterer. F.eks. til farvet natlys i kabinen.

--
MVH Finn