/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Køb af brugt Picasso. Gode råd og tips øns~
Fra : Søren R


Dato : 09-05-05 07:50

Hej

Kæresten er ved at kigge på en 2000 Picasso 1,6i Comfort 5dørs VAN.

Første indtryk når folk siger Citroen, er "lad være", men det er bare
et gammelt indtryk jeg har.

Hvad kan ulemperne være ved en Citroen? Er det en floskel med høje
priser på reservedele og reparationer, eller er der ikke den store
forskel?

Nogen steder hvor man kan se typiske fejl etc. udover bilsyn?

Håber der er nogen der har lidt gode råd og tips.
--
Søren R
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤
¤ Eller elsker reklamer? http://www.yndlingsreklamer.dk ¤
¤ http://www.irritation.dk - Noget der irriterer dig? ¤

 
 
Lars L. Hansen (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 09-05-05 10:13

Søren R wrote:
> Hej
>
> Kæresten er ved at kigge på en 2000 Picasso 1,6i Comfort 5dørs VAN.

Måske nok en lidt lille motor, men det er jo smag og behag.

> Første indtryk når folk siger Citroen, er "lad være", men det er bare
> et gammelt indtryk jeg har.

Ja, men du deler det med mange andre.

> Hvad kan ulemperne være ved en Citroen? Er det en floskel med høje
> priser på reservedele og reparationer, eller er der ikke den store
> forskel?

Reservedele er nogenlunde billige - men jeg vil vove at påstå at disse
fylder meget lidt i budgettet med en bil fra 2000. Men ellers deler de
jo motor og mange andre dele med Peugeot, så hvis det ikke er billigt
det ene sted, så prøv det andet. Nogle firmaer, f.eks. Høyer og T-Hansen
har "originale" dele. Lygter til en Xantia er hos dem af mærket Valeo -
det samme som originalt er monteret.

> Nogen steder hvor man kan se typiske fejl etc. udover bilsyn?

mandagsbil.dk - men det er næppe repræsentativt. Det er også noget hos
det svenske bilsyn, men jeg kan ikke huske linket.

> Håber der er nogen der har lidt gode råd og tips.

Vi havde en Picasso 2.0 HDi i firmaet. Den nåede at køre omkring 65.000
uden at der blev lavet andet end alm. service, og så noget rep da den
blev torpederet af en der ikke var bekendt med reglen om højrevigepligt.
Der var ingen fejl på den, heller ikke elektriske.

Mvh.

Søren R (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Søren R


Dato : 09-05-05 13:15

On Mon, 09 May 2005 11:13:01 +0200, "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:


>> Kæresten er ved at kigge på en 2000 Picasso 1,6i Comfort 5dørs VAN.
>
>Måske nok en lidt lille motor, men det er jo smag og behag.

Hehe, ja men når man har kørt med forældrenes forsikring og er
forholdsvis ny indenfor bilforsikring, så er det smådyrt at forsikre
2,0 og opefter. Men ellers har jeg samme synspunkt

>Reservedele er nogenlunde billige - men jeg vil vove at påstå at disse
>fylder meget lidt i budgettet med en bil fra 2000. Men ellers deler de
>jo motor og mange andre dele med Peugeot, så hvis det ikke er billigt
>det ene sted, så prøv det andet. Nogle firmaer, f.eks. Høyer og T-Hansen
>har "originale" dele. Lygter til en Xantia er hos dem af mærket Valeo -
>det samme som originalt er monteret.

Det håber jeg da heller ikke bliver tilfældet, men det er rart nok
lige at få aflivet myten, med at de er enormt dyre at reparere. Er det
pga. det hydrauliske system man tidligere brugte, at Citroen har et ry
for at være meget dyre i reparationer?
>
>Vi havde en Picasso 2.0 HDi i firmaet. Den nåede at køre omkring 65.000
>uden at der blev lavet andet end alm. service, og så noget rep da den
>blev torpederet af en der ikke var bekendt med reglen om højrevigepligt.
>Der var ingen fejl på den, heller ikke elektriske.

Lyder jo godt...bortset fra skaden
--
Søren R
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤
¤ Eller elsker reklamer? http://www.yndlingsreklamer.dk ¤
¤ http://www.irritation.dk - Noget der irriterer dig? ¤

Lars L. Hansen (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 09-05-05 13:28

Søren R wrote:
....
> Det håber jeg da heller ikke bliver tilfældet, men det er rart nok
> lige at få aflivet myten, med at de er enormt dyre at reparere. Er det
> pga. det hydrauliske system man tidligere brugte, at Citroen har et ry
> for at være meget dyre i reparationer?

Altså nu skrev jeg ikke noget om hvad det koster at reparere dem, men
kun om reservedelspriser. Jeg vil tro at du sagtens stadig kan blive
flået hvis du kører på et autoriseret værksted.

Jeg tror det bl.a. er BX'ernes hydrauliske system der har bidraget til
det dårlige rygte. De nyere (Xantia, C5) er vist rimeligt lydefri, og
benytter rustfri hydraulikrør. Men der er jo slet ikke hydraulisk
affjedring på Picassoen.
Andre biler benytter jo også hydraulik til bremser, servostyring og
kobling - der er det som regel bare separate systemer, så man oplever
ikke totalt nedbrud fordi et af systemerne svigter, ligesom man gør med
en Citron.

Mvh.

Lars Knudsen (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 09-05-05 19:09

Hejsa,

On Mon, 09 May 2005 14:15:00 +0200, Søren R
<Kongen19delete-this@hotmail.com> wrote:

>>> Kæresten er ved at kigge på en 2000 Picasso 1,6i Comfort 5dørs VAN.
>>Måske nok en lidt lille motor, men det er jo smag og behag.
>Hehe, ja men når man har kørt med forældrenes forsikring og er
>forholdsvis ny indenfor bilforsikring, så er det smådyrt at forsikre
>2,0 og opefter. Men ellers har jeg samme synspunkt

Måske 2.0 HDI'en var værd at kigge på - ved ikke om diesel er
billigere at forsikre fordi det er mere "fornuftigt" end deres 2.0
benzin'er?! Har kørt den lidt som lånebil og den var egentlig OK, men
så vidt jeg husker lever den ikke helt op til de lovede km/L, og
føltes lidt sløv på motorvejen. Men igen, et spørgsmål om hvad man
forventer nok.

Har selv haft en 138 hk 2.0i Exclusive Xsara Weekend og senere en 167
hk 2.0i Xsara VTS - den første klart bedst alt-i-alt. VTS'en var godt
nok sjov at give lidt tæsk på landevejene, men lige hård nok at pendle
i til daglig - og der var fint med motor i stationcar'en.

De eneste egentlige problemer jeg har haft med dem var at den første
smadrede et par lambda-sonder og tomgangsregulatoren. VTS'en måtte
tage en Saab op i højre side bag 2 uger efter jeg havde fået den(!!),
og gav en masse problemer med fugt i bilen bagefter - men det er nok
ikke repræsentativt.


>Det håber jeg da heller ikke bliver tilfældet, men det er rart nok
>lige at få aflivet myten, med at de er enormt dyre at reparere. Er det
>pga. det hydrauliske system man tidligere brugte, at Citroen har et ry
>for at være meget dyre i reparationer?

Jeg syntes ikke mine var specielt dyrere end så meget andet. Og
specielt stationcar'en gav rigtig meget bil for pengene.


** Lars - nu i BMW E39 530dA touring




Per Tolbøll (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Per Tolbøll


Dato : 09-05-05 18:13

>> Kæresten er ved at kigge på en 2000 Picasso 1,6i Comfort 5dørs VAN.
>
> Måske nok en lidt lille motor, men det er jo smag og behag.

Enig. Kører selv i en 1.8 fra 2002, som er OK.

> Reservedele er nogenlunde billige - men jeg vil vove at påstå at disse
> fylder meget lidt i budgettet med en bil fra 2000. Men ellers deler de jo
> motor og mange andre dele med Peugeot, så hvis det ikke er billigt det ene
> sted, så prøv det andet. Nogle firmaer, f.eks. Høyer og T-Hansen har
> "originale" dele. Lygter til en Xantia er hos dem af mærket Valeo - det
> samme som originalt er monteret.

Der er _mange_ stumper fra Valeo i en Picasso. I øvrigt er bilen samlet i
Spanien, påstår min autoriserede værkfører - hvis man nu har allergi mod
franske biler !

>
>> Håber der er nogen der har lidt gode råd og tips.

- Har kørt 50.000 i min uden nævneværdige problemer. Bilen var født med en
defekt airbag-sensor i den ene A-ramme - dén fejl kunne først lokaliseres da
værkstedet havde fået opgraderet deres diagnose-software. Ellers:

- lidt dårlig kvalitet plastic i kabinen, specielt pedalgummi og dørgreb.
Det er let og billigt at skifte selv.

- løsnemekanismen til reservehjulet har en tendens til at "gro" fast hvis
ikke den motioneres en gang imellem (intet problem hvis der skiftes til
vinterdæk).

I øvrigt er en Haynes-bibel en god investering, også til at få forstand af
før et køb.

----
Mange Hilsener
/Per



KASO (09-05-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 09-05-05 21:41


"Søren R" <Kongen19delete-this@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:er1u71d3u6q19q157gn50tejih2empnqpk@4ax.com...
> Hej
>
> Kæresten er ved at kigge på en 2000 Picasso 1,6i Comfort 5dørs VAN.
>
> Første indtryk når folk siger Citroen, er "lad være", men det er bare
> et gammelt indtryk jeg har.
>
> Hvad kan ulemperne være ved en Citroen? Er det en floskel med høje
> priser på reservedele og reparationer, eller er der ikke den store
> forskel?
>
> Nogen steder hvor man kan se typiske fejl etc. udover bilsyn?
>
> Håber der er nogen der har lidt gode råd og tips.

Iflg. ADAC er Picasso den mest driftsikre MPV pt. - hvis du kan bruge den
oplysning til noget

http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=3709



Søren R (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Søren R


Dato : 10-05-05 08:44

On Mon, 9 May 2005 22:41:21 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>Iflg. ADAC er Picasso den mest driftsikre MPV pt. - hvis du kan bruge den
>oplysning til noget
>
>http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=3709

hehe, det er sjovt du siger det. Sælgeren (som jeg overraskende nok
har fået et godt indtryk af) sagde nøjagtig det samme. Det tog jeg som
lidt salgsgas da jeg lige hørte det

Tak for hjælpen drenge, tror sgu hun får byttet sin 300.000 kilometer
gamle 86'er golf med en Picasso i løbet af ugen

--
Søren R
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤
¤ Eller elsker reklamer? http://www.yndlingsreklamer.dk ¤
¤ http://www.irritation.dk - Noget der irriterer dig? ¤

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste