bil voks
Fra : Onix

Dato : 08-05-05 19:36

Hej

Ved det er debatteret før og jeg vover at spørge igen.

Hvad er et godt mærke til at polere bilen med ? (det er sort metallic "Black
Magic" lak der er 2 år gammel og før behandlet med FDM's egen plejeserie.)

Mit krav er et produkt til én gang påføring i år dvs ikke noget med først
lakrens og så polish, men ét produkt i én arbejdsgang.

Jeg har hørt meget godt son Sonax - er der andre gode bud ? (det er ikke
prisen der er afgørende)

Onix

Fra : Olesen

Dato : 08-05-05 20:02

"Onix" <vedikke@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt meget godt son Sonax - er der andre gode bud ? (det er ikke
> prisen der er afgørende)

TurtleWax.

Det er et religionsspørgsmål og tilstanden
af eens lak og ikke mindst det knofedt
der lægges for dagen, som afgør slutresultatet.

Sonax har dog fordelen af en let overskuelig
produktserie, og en 'vi holder dig i hånden'
hjælp via sonax.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-05-05 23:17

Olesen <na@na.dk> wrote:

> [...]
> der lægges for dagen, som afgør slutresultatet.
>
> Sonax har dog fordelen af en let overskuelig
> produktserie, og en 'vi holder dig i hånden'

Sonax er da 1000-gange nemmere at bruge end TurttleWax. TurrtleWax
straffer dig hårdt, hvis du tager for store område ad gangen. Jeg har
faktisk aldrig oplevet noget der var så nemt at bruge som Sonax.

Flemming Rubini

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 20:08

Jeg har selv gode erfaringer med ultraglozz har nu brugt de i snart 2 år
først på min "knaldrøde" octavia RS og senest på min Peugeot 406 gråmetallic
begge gange med stor succes behandlingen holder MEGET længe efter min mening
har også prøvet sonax men syntes ultraglozz er bedst da det giver den mest
dybdevirkende effekt og holdbarheden også er bedst i mine øjne - men det er
jo op til den enkelte hvad man syntes er bedst

MVH
Thomas

Fra : Olesen

Dato : 08-05-05 20:21

"Thomas Forsberg" <darksaintSNABELAbredband.net> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> jo op til den enkelte hvad man syntes er bedst

UltraGlozz er ikke dêt, man forbinder med
et traditionelt voks-produkt !
Det smøres på, blir' som glas, og lader
sig ikke fjerne igen.
Måske lakken blir' fin, men skidtet
sidder der permanent, og jeg mener
at ha' hørt, det kan være lidt mere vanskeligt
at fixe ting som stenslag med en lakstift mv.
efterfølgende.

Jeg hæfter mig dog stadig ved flg. linje:
"Behov for lidt efterpolering med en tør klud/svamp kan forekomme på mørke
kulører".

Hvorfor egentlig ?
Er det producentens garanti mod
et knabt så heldigt resultat på mørke lakker ?
-snakker vi brug af RIGTIG meget knofedt ?

Fra : Q

Dato : 08-05-05 23:39

> [...]
> lakrens og så polish, men ét produkt i én arbejdsgang.
>
> Jeg har hørt meget godt son Sonax - er der andre gode bud ? (det er ikke

Jeg har idag testet Sonax Extreme 2 og kan kun sige een ting: DAMN! Det
virker og er skidenemt at bruge.. Det er ikke det billigste produkt på
markedet, men det virker værsentligt bedre end div. andre produkter jeg har
testet..

Jeg tog konsekvensen og kylede resterne af de andre produkter i
skraldespanden..

/peter

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 09-05-05 06:46

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> Jeg tog konsekvensen og kylede resterne af de andre produkter i
> skraldespanden..

Måske miljøbilen havde været et bedre valg!

Mvh
Claus

Fra : solvang

Dato : 09-05-05 08:31

> [...]
> virker og er skidenemt at bruge.. Det er ikke det billigste produkt på
> markedet, men det virker værsentligt bedre end div. andre produkter jeg

Nogen her der har prøvet Liquid Glass, det skulle være utolig godt??