kan et let slag indefra smadre en forrude
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 08-05-05 15:30

min egen og underboens børn legede i bilen da en af dem rammer hovedet op i
forruden (indefra), så ruden splintrer (ikke hul igennem, men en stjerne med
bl.a. 3 stk. 30 cm. flænger). Barnets hoved kom i øvrigt ikke noget til -
end ikke en bule - så det har ikke været et hårdt slag.

Kan en rude virkelig ikke holde til mere, hvis den rammes uheldigt? Har den
været fejlmonteret? Jeg har lige købt den - så der er jo stadig reklamation.

VH
Jakob

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-05-05 15:34

Hej!

Jakob Aagaard Harder wrote:

> Kan en rude virkelig ikke holde til mere, hvis den rammes uheldigt? Har den
> været fejlmonteret? Jeg har lige købt den - så der er jo stadig reklamation.

Der skal meget lidt til mht. belastninger indefra. Og det har du (nu) også
erfaret...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 15:44

> Kan en rude virkelig ikke holde til mere, hvis den rammes uheldigt? Har
den
> været fejlmonteret? Jeg har lige købt den - så der er jo stadig
reklamation.

Nej, en rude er lavet lidt som en bro, på undersiden af buen + opad er den
meget skrøbelig, men oppefra kan den holde til rigtigt meget, man kan unden
der sker noget gå op af en forrude !! No shit, jeg har prøvet

Mvh
Morten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-05-05 17:18

> Kan en rude virkelig ikke holde til mere, hvis den rammes uheldigt?

Nej - indefra går den meget let i stykker. Jeg har selv ved et uheld baldret
en.

Måske skyldes det hensynet til det hoved, der kan ramme indefra ved en
ulykke.

/Jan W Nielsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-05-05 10:11

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> end ikke en bule - så det har ikke været et hårdt slag.
>
> Kan en rude virkelig ikke holde til mere, hvis den rammes uheldigt?

Det vil jeg mene, en gang for en del år siden smadrede jeg ruden i min fars
gamle 605'er (heldigvis inden vi købte den).
Det skete ved at jeg kom til at banke bakspejlet af, ville sætte det på igen
og trykkede for hårdt og så kom der en mega stjerne.

--
mvh / regards

Christian