Har købt ny (brugt) bil
Fra : Jacob Søgaard

Dato : 08-05-05 13:31

Hej NG'ere...

Jeg har lige købt en ny Renaul Megane Stationcar fra 2001... Den er
købt gennem en forhandler der i slutseddlen har skrevet 100% DAF
garanti...

Nå... jeg har opdaget nogen små ting ved den... 2 af elrudeknapperne
lyser ikke i mørket, der er ikke lys i varmen til forruden og bagruden,
bagsædet har en revne i kanten af betrækket...

Er det noget jeg kan bede dem lave eller skal jeg selv have nål og tråd
frem og sy ? Kan jeg selv skifte dioderne i elrude kanppen ?

Venligst Jacob

Fra : Kim Olsen

Dato : 08-05-05 13:54

Hej Jacob

Ingen tvivl om at en så ny bil købt hos forhandler, skal forhandleren
udbedre de manglende lamper mv.

Omkring sædebetrækket, er det vel alm. slidtage afhængig af bilens km og
stand, og det burde du nok have opdaget inden købet. Men prøv da og se om
ikke også de vil reparere det.
Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-05-05 14:07

Kim Olsen wrote:
> Ingen tvivl om at en så ny bil købt hos forhandler, skal forhandleren
> udbedre de manglende lamper mv.

Enig.

> Omkring sædebetrækket, er det vel alm. slidtage afhængig af bilens km
> og stand, og det burde du nok have opdaget inden købet.

Enig.

> Men prøv da og se om ikke også de vil reparere det.

Men på en meget pæn måde, og accepter det første nej.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-05-05 14:58

meddelelse
> Men på en meget pæn måde, og accepter det første nej.

Man må se i øjnene at man har købt en brugt bil, dvs nogle fornøjelser må
1.ejer have lov til at have for sig selv .

Fra : Claus

Dato : 08-05-05 16:08

> [...]
>
> Jeg har lige købt en ny Renaul Megane Stationcar fra 2001... Den er
> købt gennem en forhandler der i slutseddlen har skrevet 100% DAF

Tillykke.

> Nå... jeg har opdaget nogen små ting ved den... 2 af elrudeknapperne
> lyser ikke i mørket, der er ikke lys i varmen til forruden og bagruden,

Der er ikke lys i knapperne til elvarmen i for- og bagrude, kun
kontrollamper i instrumenthuset. Ups, kan misforstås, selvfølgelig skal de
lyse i mørke, men de lyser ikke kraftigere når der tændes for dem.

Elrudeknapperne til de bagerste ruder (hvis det er typen der sidder mellem
forsæderne) er der ikke lys i, men dem i fordørene skal lyse.

> bagsædet har en revne i kanten af betrækket...

Tja, det burde du have bemærket inden du købte bilen. (Ærgeligt)

> Er det noget jeg kan bede dem lave eller skal jeg selv have nål og tråd
> frem og sy ? Kan jeg selv skifte dioderne i elrude kanppen ?
>
> Venligst Jacob

/Claus

Fra : Brian k

Dato : 08-05-05 23:35

Claus wrote:

> [...]
> kontrollamper i instrumenthuset. Ups, kan misforstås, selvfølgelig
> skal de lyse i mørke, men de lyser ikke kraftigere når der tændes for

Hej

jeg tror der menes at der slet IKKE er lys i knapperne -således at man slet
ikke kan se dem i komplet mørke.

/brian

Fra : Claus

Dato : 10-05-05 16:45

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Hej
>

> jeg tror der menes at der slet IKKE er lys i knapperne -således at man
slet
> ikke kan se dem i komplet mørke.
>
> /brian

Det var sådan set også det jeg forsøgte på at skrive...

/Claus