MB W 124 300 D klukker fra varmeapperatet
Fra : Holten

Dato : 08-05-05 12:54

Hvad kan årsagen være til det ??

Bilen er fra 1987 og han kun kørt 555.555 km.

Der kan vel ikke lige pludselig komme luft i sådan et system eller hvá ??

Har for en måned siden givet den 2 dl. vand, da lampe lyste for lav
kølervædskestand, men vel stadig ikke nok til at der kom luft i systemet.

Toppakningen blev skiftet hos MB for 1,5 år siden, så det burde vel også
kunne udelukkes eller ?

MVH

Holten

Fra : Holten

Dato : 08-05-05 16:38

"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Toppakningen blev skiftet hos MB for 1,5 år siden, så det burde vel også

Jeg tror sgu alligevel toppakning/stykke er gået ;-(((

Kølervæske skummer og er brunt.
Motoren bliver mere varm end den plejer.
Der kommer ingen varme i kabinen.

Hvad tror i ??

Lyder det ikke meget DYRT ?

MVH

Holten

Fra : Kent Nielsen

Dato : 08-05-05 17:09

"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
Snip
> Jeg tror sgu alligevel toppakning/stykke er gået ;-(((
>
> Kølervæske skummer og er brunt.
> Motoren bliver mere varm end den plejer.
> [...]
Øv, jo
Jeg havde samme problem med min 124 omkring 530.000 km, det var et revnet
topstykke.
(De har forøvrigt en tendens til at revne mellem ventilsæderne når de bliver
gamle fik jeg at vide, jeg kunne se på min at det var begyndt på 3 af
cylindrene)

Jeg valgte at finde en hel motor fra en skadet bil i DE.

Kent Nielsen

Fra : Holten

Dato : 08-05-05 19:05

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> af cylindrene)
>
> Jeg valgte at finde en hel motor fra en skadet bil i DE.

Ja og jeg har lidt samme tanke.
Passer alle motorer fra 300 D W124 med 109 Hk, eller er der forskel m.h.t.
transmission eller udstyr.

MVH

Holten

Fra : Holten

Dato : 26-05-05 18:15

> [...]
>
> Toppakningen blev skiftet hos MB for 1,5 år siden, så det burde vel også

Så er lortet lavet, brugt topstykke + alt hvad der kan skrives på en
regning.

Kr. 16.100,-

MVH

Holten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-05-05 18:38

Hej!

Holten wrote:
> Så er lortet lavet, brugt topstykke + alt hvad der kan skrives på en
> regning.
>
> Kr. 16.100,-

Auch :(

Troede egentligt du lavede biltingene selv...?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Holten

Dato : 26-05-05 18:47

> Hej!

> Auch :(
>
> Troede egentligt du lavede biltingene selv...?

Desværre kender jeg mine begrænsninger )

MVH

Holten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-05-05 19:17

Hej!

Holten wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre kender jeg mine begrænsninger )

Du mener altså, at en Haynes-manual og perlegrus har sine begrænsninger? Hell no

--
Mvh, Kim Voss Schrader