Sygdommer på Chrysler Grand Voyager 2,4
Fra : Lars

Dato : 08-05-05 10:27

Er der nogen der ved om Chrysler Grand Voyagaer 2,4 se har nogle
dårligdomme.
Automatgearkasserne på 3,3'eren er berømt for at gå ved 133.000 - man kan
næsten stile uret efter det.

Råd og hints efterlyses?

Lars

Fra : Ham Selv

Dato : 08-05-05 11:34

"Lars" <ld@FJERNdmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dårligdomme.
> Automatgearkasserne på 3,3'eren er berømt for at gå ved 133.000 - man kan

Det med automat kasser er hvist en fis i et glas vand
Sådan en autokasse kan fint holde også i en astro det er et spørgsmål
om at køre den ordentlig

OZ3BTO

Fra : Lars

Dato : 08-05-05 16:03

"Ham Selv" <ham@selv.dk> skrev i en meddelelse

> Det med automat kasser er hvist en fis i et glas vand
> Sådan en autokasse kan fint holde også i en astro det er et
> spørgsmål
> om at køre den ordentlig

Så vist jeg husker har en Astro en væsentligt større motor, og det er under
alle omstændigheder en anden kasse.
At 3,3'erens gearkasse har en begrænset levetid har jeg set masser af
eksempler på

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 08-05-05 18:30

> [...]

> under alle omstændigheder en anden kasse.
> At 3,3'erens gearkasse har en begrænset levetid har jeg set masser af

Jeg har igennem min læretid som automekanikker i et jydsk firma med speciale
i bl.a. Amerikanske biler og automatgearkasser stiftet bekendtskab med
fænomenet "dagens voyager"

Det er en utrolig dejlig bil af rimeligkvalitet (i forhold til andre
amerikanske biler), men med en katastrofal svag gearkasse. Jeg skal skifte
gearkasse eller konverter i søvne på sådan en bil. Nogle biler har fået både
2 og 3 gearkasser inden for 300.000 km.

I øvrigt satte de for et par år siden prisen ned på nye gearkasser så det
idag ikke kan betale sig at totalrenoverer dem, men bare bytte til nyt.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Ham Selv

Dato : 08-05-05 23:32

> [...]
under
> alle omstændigheder en anden kasse.
> At 3,3'erens gearkasse har en begrænset levetid har jeg set masser af

Væsentlig større motor som hvad ? mindes ikke jeg har nævnt nogen
specifikke biler ...

Men af dem jeg kender med auto gear ja der er skal også en trans am med
iblandt .. den er vel på en 4-5 liter

Min fatter kørte rundt i en yoyuage (eller hvad den nu hedder) mig bekendt
med en 3 liters motor og auto kasse .. den har han da kørt de første 100K
km i uden skift af auto kasse

OZ3BTO

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 09-05-05 15:39

> "Lars" <ld@FJERNdmail.dk> skrev i en meddelelse

> under
>>

> Væsentlig større motor som hvad ? mindes ikke jeg har nævnt nogen
> specifikke biler ...

Nu spørger han jo så om en Grand Voyager 2,4 og ikke en hvilken som helst
anden bil. Derfor drager han sammenligningen med den Astro Van du selv
referer til. Længere er den vel ikke ??

> [...]
> bekendt
> med en 3 liters motor og auto kasse .. den har han da kørt de første

Nu skrev han jo så også 133K, som vel på en eller anden måde må kunne
betgenes som 33 % længere end de 100K du selv referer til. Derfor kan jeg
ikke forstå hvorfor du hidser dig sådan op.

Her tíl sidst, så vil jeg lige tilråde dig at gennemlæse spørgsmål og svar,
inden du sender noget afsted. Læs det, og læs det som andre ville gøre. Jeg
kan ikke se andet end Lars drager de konklusioner ud fra de oplysninger du
giver ham, og sammenligner dem. Det er ene og alene det han kommenterer på.

Jesper

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-05 09:51

> [...]

> Det med automat kasser er hvist en fis i et glas vand
> Sådan en autokasse kan fint holde også i en astro det er et

Alt kan vel holde, uanset hvor svag det er, hvis det køres derefter... )

Fra : Dirk

Dato : 09-05-05 14:52

Jeg har været den lykkelige ejer af en 3,3 i en 3-4 år, og det skal være
sagt, at det er det fedeste køretøj, jeg har haft..........men
her slutter det også. Da jeg solgte vognen havde jeg regnet over perioden
ofret i snit 1200,- om måneden på Reparationer, dertil
kommer de ting jeg selv fiksede da det ville estremt dyrt at få ordnet på
værksted (drejer sig om ca. 15-16.000)
Dertil kommer at den koster ca 7000,- om året i vægtafgift samt at du kommer
op i "Specielklassebiler" i forsikringssammenhæng, det billigste
jeg kunne få var 8500-9000 i årlig forsikring, som elitebilist. endvidere
skal det nævnes at jeg talte med folk der kørte i Amerikanske biler
og de sagde at hvis man ville køre i den type vogne, var f.eks
Chevroletbedre da det var markant nemmere at få dele til disse...
Så mit råd, er at skal du have en Chrysler, skal det være en nyere årgang
(meget ny) for at undgå mange og dyre reparationer, og samtidig
skal en "amerikaner" helst have lidt motor, så 3,3 motoren er klart at
foretrække, den kunne jeg, jeg når jeg kørte allerpænest (ikke så ofte)
i blandet kørsel få op på ca. 9 km p/l.
Men pladsen, egenskaber osv. kan ikke diskuteres.......det er en super bil
at køre
medsender lige en link på en der har et par stykker af slagsen til yderst
rimelige priser

Dirk

http://www.pc-auto.dk/

Fra : Lars

Dato : 09-05-05 21:15

Taj for rådene Dirk.
Et yderligere spørgsmål: Ved du hvad det er for en kraftkæde der ligger i
2,4'eren. Det kunne godt lyde lidt som en Mishubishi. Kunne det ikke?

Fra : Dirk

Dato : 10-05-05 16:08

Det ved jeg ikke med sikkerhed, men mener at have læst at 3,0er Mitsubishi,
så meget er jeg ikke hjemme i alle motortyper...
Kan iøvrigt lige nævne, at min havde fået skiftet Gearkasse kort tid før, at
jeg fik den, på denne var der endvidere, monteret
en oliekøler, og fra flere sider (rimeligt pålidige kilder) skulle problemet
omkring gearkasser været overstået, når der var monteret
oliekøler.

Dirk