Renault Scenic ruster?
Fra : Clausen

Dato : 08-05-05 07:59

Hej NG,

Jeg har en R.Scenic fra 1999. Den er passet med rustbeskyttelse hvert 2½-3
år. Nu ser jeg til min gru at der er en decideret rust gennemtæring der hvor
de forreste sideskærme sidder fast på karossen må det vel være. Skærmene er
blot noget plastic halløj, så rusten sidder i det jern som de er fæstnet
til. Altså det er i "karmen" hvor fordørerne sidder fast. Dette er gældende
for begge sider af bilen, men kun ved fordørerne.

Hvad er der af rustgaranti på sådan en svend? Mange andre kører jo med 12
års gennemtærings garanti, men jeg kan ikke finde noget på Renault i 1999.

Jeg kunne formentligt få beskeden ved at ringe til Renault, meen ville lige
høre om der skulle være nogen herinde som sidder inde med disse
informationer og/eller en kommentar til hvad der er det bedste/nemmeste at
gøre. Jeg er absolut bil-dum - og ved ikke engang om det kan laves af en
alm. mekaniker? Eller jeg gør bedst i at lade Renault fikse det?

--
M.v.h.
Clausen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-05-05 08:21

Clausen skriver:

> Hvad er der af rustgaranti på sådan en svend? Mange andre kører jo med 12
> års gennemtærings garanti, men jeg kan ikke finde noget på Renault i 1999.

I dag:
http://www.renault.dk/PDF/Scenic_specifikationer_jan05.pdf

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TDN

Dato : 08-05-05 08:28

"Clausen" <S.Clausen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre. Jeg er absolut bil-dum - og ved ikke engang om det kan laves af en
> alm. mekaniker? Eller jeg gør bedst i at lade Renault fikse det?

Jeg fandt en test i FDM's Motor fra marts 2000, hvor der står den har 12 års
garanti mod gennemtæring (jeg ved dog ikke om der har været en ændring
mellem 1999 - 2000). Det lader til du for brug for dem...

Mvh
Thomas

Fra : Claus

Dato : 08-05-05 16:11

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> garanti mod gennemtæring (jeg ved dog ikke om der har været en ændring
> mellem 1999 - 2000). Det lader til du for brug for dem...

Købte en Megane i 1999 og der var det helt nyt med 12 års rustgaranti. Jeg
mener at det kom sammen med faceliftet. Så hvis det er en Scenic med den nye
front burde der være en chance.

/Claus

Fra : KASO

Dato : 08-05-05 18:56

"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> mener at det kom sammen med faceliftet. Så hvis det er en Scenic med den

Renault gik fra 8 til 12 års garanti i forbindelse med "phase II" - dvs. den
nye front, 16V motorer m.m., men du er jo også under de 8 år, så der skulle
ikke være problemer her.