Skoda / Semler finans
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 07-05-05 16:35

Hej,

Jeg har købt en Skoda hos den lokale forhandler, og skal have de 80%
finansieret gennem Semler hos forhandleren. Er der nogen erfaringer med
det,
for de skal tilsyneladende ikke se hverken lønsedler eller årsopgørelse -
er
det ikke usædvanligt??

mvh

Carsten Pedersen

"Ford Escort st.car afløst af Skoda Octavia 1,9 TDi"

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-05-05 18:36

"Carsten Pedersen" <carstennp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> for de skal tilsyneladende ikke se hverken lønsedler eller årsopgørelse -
> er
> det ikke usædvanligt??

Hvis du ser, sammenligner de årlige omkostninger, har du måske
forklaringen?. At de spiller både på "gynger&karruseller".

Fra : Brian Skaarup

Dato : 07-05-05 19:09

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Hvis du ser, sammenligner de årlige omkostninger, har du måske
> forklaringen?. At de spiller både på "gynger&karruseller".

De tager pant i bilen og deres etablerinsomkosninger er meget høje ift.
et lån i banken. Så de kan sagtens prale med rente på 2.95% hvis deres
etableringsomkostninger er kr. 10K højere end banken.
Låner du f.eks. 200K over 5 år er det billigere af låne dem af f.eks.
Skandiabanken selvom Skandiabanken tager 5% og Semler tager 2,95% i rente.

Jeg har også bestilt ny bil og jeg tror ikke jeg vil benytte mig af
forhandlerens "fordelagige" lånetilbud.

Fra : anders majland

Dato : 07-05-05 21:17

> De tager pant i bilen og deres etablerinsomkosninger er meget høje ift. et
> lån i banken.

Se deres oplæg til omkostninger som et forhandlingsoplæg ....

> [...]
> Låner du f.eks. 200K over 5 år er det billigere af låne dem af f.eks.
> Skandiabanken selvom Skandiabanken tager 5% og Semler tager 2,95% i rente.

Det er åbenbart meget forskelligt hvem de enkelte skoda forhandlere
formidler lån for. Vi købte skoda og fik et tilbud i alm. brand bank, mens
en anden skoda forhandler tilbød i skandiabanken (til lavere rente men
højere stiftelsesomkostninger end jeg selv kunne lånt til der direkte). Vi
indhentete også tilbud fra vores "murstensbank", FDM, GF (vores
forsikringsselkab) og fagforeningen.

Vi endte med at tilbudet fra Alm.Brands gennem forhandleren. Etableringern
var lidt højere end bedste bank tilbud, men rente er under 2% (variabel).
Renten var en kampagne da den nye octavia blev introduceret i efteråret og
det fik vi så glæde af til fabiaen

> Jeg har også bestilt ny bil og jeg tror ikke jeg vil benytte mig af
> forhandlerens "fordelagige" lånetilbud.

Ja, man er nødt til at regne på det. Vi skal beholder bilen i mere end 2 år
for at de højere etableringsomkostninger har kunnet svare sig. Men beholder
vi bilen lånets løbetid ud (hvilket er planen) er det klart det billigste vi
har valgt.

Men skifter man ofte bil har bla. sydbank et interessant billån, hvor man
kan genbruge en del af stiftelesesomkostninger når man "omlægger" lån til en
ny bil.

/A

Fra : WhoopAss

Dato : 07-05-05 21:02

"Carsten Pedersen" <carstennp@vip.cybercity.dk> wrote in news:427ce01e$0
$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> [...]
> det,
> for de skal tilsyneladende ikke se hverken lønsedler eller årsopgørelse

Rabatten i DR havde et indslag om billån sidste gang, prøv at kigge her :

http://www.dr.dk/rabatten/arkiv/2005/maj/04_billaan.htm

Det er vældigt interessant, bl.a angående for meget opkrævet i gebyr,
hvor man kan kræve penge retur, det er ikke lovligt at lave pant i bilen
igennem forhandleren o.s.v, det er ganske interessant

Mvh

Martin

Ford Mondeo 2.0 STC
Kone, to børn og 2 hunde
Så bliver det vel ikke mere småborgeligt

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 08-05-05 07:13

> [...]
>
> Ford Mondeo 2.0 STC
> Kone, to børn og 2 hunde
> Så bliver det vel ikke mere småborgeligt

OK, det er et trepartsforhold, og ÅOP er 5,8%
Tak for linket

mvh

Carsten Pedersen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk