tankdæksel - hvor?
Fra : taina

Dato : 07-05-05 15:55

Jeg fjols har glemt tankdækslet. Hvor finder jeg et nyt (gammelt) i nærheden
af Århus eller Kolding? Bilen er en polo fra 85.

tak fra tina

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-05-05 16:20

Hej!

taina wrote:

> Jeg fjols har glemt tankdækslet. Hvor finder jeg et nyt (gammelt) i nærheden
> af Århus eller Kolding?

Der hvor du har glemt det?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : taina

Dato : 07-05-05 17:45

> Der hvor du har glemt det?

Ja... midt på den landevej, hvor jeg løb tør og lagde det oven på bilen for
så aldrig at se det igen... Har kigget og ikke fundet...
(Skrev jo, at jeg var et fjols

mvh. tina

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-05-05 19:46

Hej!

taina wrote:

> Ja... midt på den landevej, hvor jeg løb tør og lagde det oven på bilen for
> så aldrig at se det igen... Har kigget og ikke fundet...
> (Skrev jo, at jeg var et fjols

Ok, det bliver nok lidt svært så :-|

Men heldigvis kan man da købe universal-dæksler på tankstationer. Alternativt
kan du sikkert nemt finde et originalt hos en hugger eller forhandleren af
dyret. Alt efter pengepung og humør :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henrik B.

Dato : 07-05-05 16:32

"taina" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fjols har glemt tankdækslet. Hvor finder jeg et nyt (gammelt) i
> nærheden
> af Århus eller Kolding? Bilen er en polo fra 85.

På den nærmeste tankstation, eller bilist-butik.

Fra : hanzen

Dato : 07-05-05 18:29

> "taina" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> På den nærmeste tankstation,

Det drejer sig om et tankdæksel. Altså et stykke biltilbehør.
Det er vist længe siden du har været inde i butikken på en tank. Her er kun
chips og cola.

--
hilzen
hanzen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-05-05 16:36

taina wrote:
> Jeg fjols har glemt tankdækslet. Hvor finder jeg et nyt (gammelt) i
> nærheden af Århus eller Kolding? Bilen er en polo fra 85.

Prøv evt. den tank hvor du tankede sidst, de har det måske liggende.
Ellers har de fleste tankstationer en kasse med glemte dæksler, som du måske
kunne få lov at se i gennem.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : j.h

Dato : 07-05-05 16:30

"taina" <mailto:tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> tak fra tina
> du går ind på den nærmeste tankstation og siger du har glemt dit tankdæksel,så
henter de som regel en hel kasse med dæksler,så finder du bare en der passer.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.167.201.116)

Fra : phk

Dato : 07-05-05 19:15

> [...]

> nærheden
> af Århus eller Kolding? Bilen er en polo fra 85.

Kør til autoophug og køb en der passer til bilen. Så får du ikke en der
slutter for tæt eller er for lille.

Jeg har prøvet at miste min og monteret en uoriginal. Den var for tæt og
bulede tanken indad efterhånden som man brugte brændstoffet. Når man tog
dækslet af kunne man høre der skete ting og sager med tanken.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henning

Dato : 07-05-05 20:14

On Sat, 7 May 2005 20:14:59 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>bulede tanken indad efterhånden som man brugte brændstoffet. Når man tog
>dækslet af kunne man høre der skete ting og sager med tanken.

Så er problemet heldigvis ikke større, end man lige tager en
boremaskine og et ~4mm bor, som du kører gennem midten af dækslet. Der
var sandsynligvis udluftningshul i det gamle dæksel.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-05-05 20:30

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

Der
> var sandsynligvis udluftningshul i det gamle dæksel.

Sandsynligvis, når det er en gl. bil, men på nyere SKAL der ofte være
undertryk i tanken- dvs. elektronikken sørger for der bliver det luftet ud,
der skal :).

Fra : taina

Dato : 07-05-05 22:59

> Så er problemet heldigvis ikke større, end man lige tager en
> boremaskine og et ~4mm bor, som du kører gennem midten af dækslet. Der
> var sandsynligvis udluftningshul i det gamle dæksel.

*Fnis* Ikke når man har ti tommelfingre og nul boremaskine
Jeg tror jeg holder mig til en hugger. Hvor finder man dem henne omkring
Århus/Kolding?

mvh. tina

Fra : Ham Selv

Dato : 08-05-05 00:37

> *Fnis* Ikke når man har ti tommelfingre og nul boremaskine
> Jeg tror jeg holder mig til en hugger. Hvor finder man dem henne omkring
> Århus/Kolding?
>
> mvh. tina

Scmidts auto ophug ude ved sdr, bjert ret sikker på han har en

OZ3BTO

Fra : taina

Dato : 08-05-05 14:48

"Ham Selv" <ham@selv.dk> skrev i en meddelelse news:427d5238$0

> Scmidts auto ophug ude ved sdr, bjert ret sikker på han har en
>
> OZ3BTO

takker