sod i indsuningsmanifold
Fra : koks

Dato : 07-05-05 14:50

hvordan frakobler man arf.ventilen(abgasryckfurungsventil)i en cdi.motor uden at
få fejl i styreboksen.luftmassemåleren skal (snydes).

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.167.201.116)

Fra : ena

Dato : 07-05-05 15:28

hvilken bil?

Fra : Ulrich

Dato : 07-05-05 15:36

"koks" <i.guldborg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan frakobler man arf.ventilen(abgasryckfurungsventil)i en cdi.motor
uden at
> få fejl i styreboksen.luftmassemåleren skal (snydes).

Jeg har en C220 CDi.

Jeg tog blandehuset af, det sidder på indsugningsmanifolen.
Tegnede op på en plade efter pakningen, og lavede kun hul til bolte og
indsugning.
Så spænder man pladen mellem to pakninger.
Nu er indgangen til det sure lort fra udstødningen blokkeret.
I samme omgang tager man det spjæld ud der sidder i indsugningen.
Lad aksel og vacuumforbinelser sidde.

--
Hygge Ulrich

Fra : j.h

Dato : 07-05-05 16:10

"Ulrich" <mailto:uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
"Re: sod i indsuningsmanifold"

> [...]
> Hygge Ulrich
> bilen er en w211/270cdi.2002.tak for svaret ulrich.men den holder desværre ikke
pga.luftmassemåleren.når arf ventilen kobler til falder luftmængden i
måleren.hvis ikke går motoren i nødprogram. den er ok i c220d-c250-300d +e og s
klassen alle uden luftmassemåler,men du ku bare ha koblet vacumsystemet fra til
arf +luftspjældet og blokeret luftspjældet i åben stilling..men ellers mange tak.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.167.201.116)

Fra : Ulrich

Dato : 07-05-05 18:05

"j.h" <i.guldborg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fra til
> arf +luftspjældet og blokeret luftspjældet i åben stilling..men ellers

Jeg har da også luftmængdemåler på min.
Grunden til jeg ikke koblede vacuum fra,
er at så går den sgu nok i nødprogram.
Grunden til det blev koblet fra, var at det lukker ved gearskift
Nu skifter den ca 1 sek hurtigere.

Er der virkerlig så stor forskel på vores?
Jeg har en 611 motor i.
220 CDi det den første udgave med 125 std HK

--
Hygge Ulrich

Fra : Henrik B.

Dato : 07-05-05 16:33

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indsugning.
> Så spænder man pladen mellem to pakninger.
> Nu er indgangen til det sure lort fra udstødningen blokkeret.

Jamen det var da dejligt - så kan vi andre få fornøjelse af endnu mere lort
i lungerne..

Fra : Claus Petersen

Dato : 07-05-05 17:16

Hvor bliver det så af?

> Jamen det var da dejligt - så kan vi andre få fornøjelse af endnu mere
> lort i lungerne..

Århh! Fald nu ned, vi får da også varmere vejr med tiden. Da de helt sikkert
gavner drivhuseffekten.

--
Claus
Nu med ny Golf TDI

Fra : j.h

Dato : 07-05-05 16:46

"koks" <mailto:i.guldborg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> kære henrik.
> nu forurener en tilsodet bil nok mere....arf systemet en kun tilkoblet for at
nedsætte forbrændingstemperaturen og sænke udstødningens indhold at nox-2.... det
fjernes i katalysatoren så det overlever du nok.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.167.201.116)