BMW 540i
Fra : Jonas R.

Dato : 07-05-05 03:44

Hej NG,

jeg har overvejet at købe en BMW 540iA fra 1997. Det er en 4,4 liters V8,
hvad skal jeg være opmærksom på - nogen særlige problemstillinger med den
motor og/eller bil?

Mvh/Thomas Krath fra Jonas R.'s computer

Fra : Brian S Jensen

Dato : 07-05-05 08:49

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motor og/eller bil?
>
> Mvh/Thomas Krath fra Jonas R.'s computer

Hej

Umiddelbart er det eneste jeg har hørt, at de er temmelig dyre i reservedel

- men det er også en fed vogn !

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jonas R.

Dato : 07-05-05 09:36

> Umiddelbart er det eneste jeg har hørt, at de er temmelig dyre i
> reservedel
> - men det er også en fed vogn !
>
> Mvh.
> Brian S Jensen

Hej, ja det har jeg også hørt... men er det så meget mere ifht. en 528iA fra
1997? 528iA'en kører vel også problemfrit?

Mvh/Thomas Krath fra Jonas R.'s computer

Fra : Brian S Jensen

Dato : 07-05-05 15:25

> Hej, ja det har jeg også hørt... men er det så meget mere ifht. en 528iA
> fra 1997? 528iA'en kører vel også problemfrit?
>
> Mvh/Thomas Krath fra Jonas R.'s computer

Hej

Jeg har læst noget om problemer på 540'erne på nogle amerikanske
hjemmesider - noget med et "sulfo-problem" - noget der er i benzinen,
som disse V8'ere ikke kan tåle - men det gjalt vist kun de første af dem

Jeg har på BMW Club Danmark's hjemmeside læst om problemer med
automatgearkassen, netop på 540i - kan desværre bare ikke finde
indlægget igen

528i'ern vil jeg helt klart mene er mere "problemfri" - kigger faktisk selv
efter en

Der hvor det springende punkt er mht. vedligeholdelsespriser, er vist
i forbindelse med motor, udstødning og bremser - de er noget
dyere på en 540i

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thomas

Dato : 07-05-05 16:06

> [...]
>
> Der hvor det springende punkt er mht. vedligeholdelsespriser, er vist
> i forbindelse med motor, udstødning og bremser - de er noget

528i'ern er bare en langsom balje, så en 540i er lidt mere atraktiv for mig.
Men hvis den er væsentlig dyre i stumper samt den har flere fejl end en
528i, så vælger jeg også en 528i. Det bliver i så fald en 1997 BMW 528iA
touring m. vollausstattung :)

--
Thomas Krath

Fra : Mogens

Dato : 07-05-05 16:10

On Sat, 7 May 2005 17:05:43 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>528i'ern er bare en langsom balje, så en 540i er lidt mere atraktiv for mig.

:)

>Men hvis den er væsentlig dyre i stumper, samt den har flere fejl end en
>528i

Meld dig ind på denne side og spørg "skaren" - dé ved det helt
sikkert! -> www.bmw-club.dk

Fra : Thomas

Dato : 07-05-05 16:12

> Meld dig ind på denne side og spørg "skaren" - dé ved det helt
> sikkert! -> www.bmw-club.dk

De vil ikke ud med informationer før man er betalende medlem af deres klub -
det er ikke særlig brugervenlig.

--
Thomas Krath

Fra : Henrik B.

Dato : 07-05-05 16:40

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> De vil ikke ud med informationer før man er betalende medlem af deres
> klub - det er ikke særlig brugervenlig.

Lyder som typisk BMW'sk arrogance...

Fra : Brian S Jensen

Dato : 07-05-05 16:51

> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lyder som typisk BMW'sk arrogance...

Ja, desværre - jeg er betalende medlem (endnu) - og vist er der da
ting ved klubben som er i orden (flot klubblad m.m.), men hold da
k*ft en ballade bestyrelsen kan lave - netop som du skriver - de lyder
som en flok arrogante snobber som jeg sagtens kan leve uden

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 525i 24v - snart ikke medlem af BMW Klub Danmark
Toyota Previa 2.4i

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 17:38

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> k*ft en ballade bestyrelsen kan lave - netop som du skriver - de lyder
> som en flok arrogante snobber som jeg sagtens kan leve uden

Til Krath,

Du kan evt. bruge www.bmwe34.dk/forum.

Til Brian,

lige som dig er også jeg medlem af www.bmw-club.dk, men jeg mener nu at vi
kun kan ændre bestyrelsen ved, at deltage i debatten og så, at nu mere
almindelige stiller op til bestyrelsesposter.

Mvh.

Dannie
Snart nybagt ejer af E34 525i 24V

Fra : Brian S Jensen

Dato : 07-05-05 19:09

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun kan ændre bestyrelsen ved, at deltage i debatten og så, at nu mere
> almindelige stiller op til bestyrelsesposter.

Hej Dannie

Umiddelbart har du jo ret - man kan deltage i debatten, men det er bare set
gang på gang, at de samme snobbede mening dukker op til overfladen igen.

Jeg føler mig overhovedet ikke "hjemme" i klubben - det er nok bare mig,
men jeg gider snart ikke høre på de arrogante tosser længere

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 19:29

> [...]
>
> Jeg føler mig overhovedet ikke "hjemme" i klubben - det er nok bare mig,
> men jeg gider snart ikke høre på de arrogante tosser længere

Jeg tror nu ikke kun det er dig, og var da også i tvivl om jeg skulle forny
mit abb. i år, især fordi jeg det sidste halve års tid har kørt rundt i en
Sunny, men jeg vurderede, at der er nogle ting som jeg syntes godt om,
deriblandt Forummet men også det arrangementer der er tiltaler mig, f.eks.
banedage eller værkstedsaftenerne.

Så man skal gøre op med sig selv hvad man vil, da jeg og en kammerat nu
snart begge kører E34 så mener vi, at vi vil deltage i de ting som
interesserer os, og så se om ikke der en dag komme en ny og anderledes
bestyrelse, en de kræfter som jeg savner i forummet pga. bestyrelsen er
Palle, som vist nok skriver på www.bmwe34.dk/forum nu.

Mvh.

Dannie

Fra : Brian S Jensen

Dato : 07-05-05 19:51

> [...]
> interesserer os, og så se om ikke der en dag komme en ny og anderledes
> bestyrelse, en de kræfter som jeg savner i forummet pga. bestyrelsen er

Lige præcis også grunden til at jeg fornyede mit medlemsskab - der er nogle
fordele - og hva' pokker, det er jo ikke ret mange penge det koster

Det lyder da som om vi kan danne et lille E34-bande - hvor kommer
i fra og hvilke biler er det ?

Mvh.
Brian S Jensen
BMW E34, 525i 24v

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 20:16

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder da som om vi kan danne et lille E34-bande - hvor kommer
> i fra og hvilke biler er det ?

København, min kammerat har en 88 530i(M30), og jeg har sendt min svoger ud,
og kigge på en 88 525i med eftermonteret M50 motor i morgen, så jeg håber at
den er i orden, så henter jeg den Tirsdag i Nord Jylland.

Dannie

Fra : Thomas

Dato : 08-05-05 00:12

> Lige præcis også grunden til at jeg fornyede mit medlemsskab - der er
> nogle fordele - og hva' pokker, det er jo ikke ret mange penge det
> koster

Hvor meget koster det og hvilke fordele er der ved medlemsskabet - f.eks. et
godt klubblad (på niveau med Alfa Romeo Klub Danmark??)? Når jeg får min
E39 528iA/540iA touring, skal jeg jo nok være medlem :)

--
Thomas Krath

Fra : John

Dato : 08-05-05 10:07

> Hvor meget koster det og hvilke fordele er der ved medlemsskabet - f.eks.
> et godt klubblad (på niveau med Alfa Romeo Klub Danmark??)? Når jeg får
> min E39 528iA/540iA touring, skal jeg jo nok være medlem :)

Har du stiftet familie og skal af med Ford'en siden du har brug for en
familiecontainer med automatgear???

Fra : Thomas

Dato : 08-05-05 12:09

> Har du stiftet familie og skal af med Ford'en siden du har brug for en
> familiecontainer med automatgear???

Nej?

--
Thomas Krath

Fra : John

Dato : 08-05-05 16:23

> Nej?

Ok, jeg undre mig bare over hvorfor du går efter en stationcar med
automatgear, hvis det ikke var fordi du har behov for dette?
Personligt ville jeg gå efter sedanen med de 6 trin, men smag og behag er jo
ferskelligt.

Fra : Thomas

Dato : 08-05-05 16:29

> [...]
> automatgear, hvis det ikke var fordi du har behov for dette?
> Personligt ville jeg gå efter sedanen med de 6 trin, men smag og

Du kan få den på gule plader til en meget lav afgift, da totalvægten
overstiger 2 ton. Jeg vælger automatgear, da det er mere komfortabel og det
alligevel ikke er en "sporty" bil.

--
Thomas Krath

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 11:54

> [...]
> et godt klubblad (på niveau med Alfa Romeo Klub Danmark??)? Når jeg får
> min E39 528iA/540iA touring, skal jeg jo nok være medlem :)

Medlemskabet koster pt. 400,- pr. år, jeg kender ikke Alfa klubbens blad,
men hvis du bor i Københavns området må du da godt låne et par blade.

Mvh.

Dannie

Fra : Thomas

Dato : 08-05-05 12:12

> Medlemskabet koster pt. 400,- pr. år, jeg kender ikke Alfa klubbens
> blad, men hvis du bor i Københavns området må du da godt låne et par
> blade.

Alfa klubben blad er i stil med Bil Magasinet.

--
Thomas Krath

Fra : Mogens

Dato : 08-05-05 16:45

On Sun, 8 May 2005 13:11:36 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Alfa klubben blad er i stil med Bil Magasinet.

....hvor det tekstmæssigt poppede islæt er sorteret fra !

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 17:13

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> ...hvor det tekstmæssigt poppede islæt er sorteret fra !

Det passer meget godt, jeg kan se om ikke jeg kan skanne et par sider ind,
og maile dig så kan du selv vurdere.

Mvh.

Dannie

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-05-05 17:14

> ...hvor det tekstmæssigt poppede islæt er sorteret fra !

Jeg var på tur med en arbejdskollega til en messe, og han var sjovt nok med
til den stiftende generalforsamling i Alfaklubben tilbage i 70érne.
Han har også stadig den Alfa Romeo Bertone 2000 han købte for ca. 30 år
siden, og som han dengang brugte dagligt. Nu står den uden plader i hans
garage.
Han er dog ikke villig til at sælge den, desværre.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-05 21:13

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder da som om vi kan danne et lille E34-bande - hvor kommer
> i fra og hvilke biler er det ?

Nå det blev så dagen for ny Bimmer E34 535i

--
Mvh.
Dannie

Fra : Brian S Jensen

Dato : 10-05-05 05:14

> [...]
>
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå det blev så dagen for ny Bimmer E34 535i

Jamen, tillykke med det !!

Fortæl, fortæl

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 19:38

> Jamen, tillykke med det !!
>
> Fortæl, fortæl

havde jo sat snuden op efter en 525i årgang 88, hvor motoren var skiftet til
en m50, men min svoger som var over, og kigge på den syntes ikke den var
værd, at kære knap 400 km. for, at hente derfor rettede jeg blikket mod
Sjælland, og fandt på Bilbasen en 535i årgang 89 til knap 42000,-, jeg var
så sammen med 2 kammerater en mekker, og en smed ude og kigge på dyret, og
da smeden sagde god for rusten, og mekkeren sagde god for det mekaniske, og
jeg ydermere fik den presset ned på 36500,- ja så blev det den.

Den har kørt 292000km, men lyder sundt i motoren, og der er ikke noget
oliespild, at se nogen steder, den har alt i el-udstyr, alle ruder, soltag,
dual klima, stor boardcomputer, varme i sæderne. Den skal have skiftet
skærmene foran, og så skal der laves lidt kosmetisk rust rundt omkring.

Hvis han ikke har fjernet den kan du se den her:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=655029&page=1

--
Mvh.

Dannie
BMW 535i årg. 89
Kawasaki ZZ-R 1100 årg. 95

Fra : ///M

Dato : 09-05-05 23:07

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
> Jeg føler mig overhovedet ikke "hjemme" i klubben - det er nok bare mig,
> men jeg gider snart ikke høre på de arrogante tosser længere

Jeg er sjovt nok af helt samme mening. Alt der der ballade om netop
klubbladet har fået mig til at tænke over hvad jeg bruger 400 kr om året
på - jeg kommer nemlig højst afsted til ét arrangement. Noget som også
undrer mig, er hvor lidt aktivitet og arrangementer, der er for den største
bilmodel-andel blandt medlemmerne (E30). Det er som om man selv skal tage
initiativ for at der sker noget. Hmm.

Jeg er også medlem af FDM og her syntes jeg man får meget mere for pengene
:)

--
///M

Fra : John Sahl

Dato : 10-05-05 00:02

///M wrote:
> [...]
> for den største bilmodel-andel blandt medlemmerne (E30). Det er som
> om man selv skal tage initiativ for at der sker noget. Hmm.

Lige der rammer du hovedet på sømmet. Største fejl blandt "menige
klubmedlemmer" der tror alt skal leveres på et sølvfad, uden de selv
skal yde noget ud over deres årlige kontingent. Bilmærkeklubberne
lever og trives KUN hvis alle i klubben yder deres del af det sure
hårde arbejde.

Alle råber og skriger på arrangementer, men er der sjældent til at
støtte
op om dem når det endelig sker. Grundene til at blive væk er talrige:
Ikke lige penge når det sker, tante Oda's fødselsdag, der er en bro i
vejen, det foregår ikke i min baghave og hvad folk ellers finder på.

2 dage efter et arrangement de ikke deltog i, starter det hele forfra
igen
med klagerne over, at der aldrig sker noget

Hov, lyder det som om jeg ind i mellem frustreres lidt?

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-05-05 01:25

wrote:

>528i'ern er bare en langsom balje, så en 540i er lidt mere atraktiv for mig.

Det kan der laves lidt om på:

Kompressorkit BMW E39 - EVO I
E39 2.8l
Leistung: 220kW (300PS) / 5990 U/min
Max. Drehmoment: 400 Nm / 3550 U/min
V-Max: über 245 km/h
0-100 km/h: 6,1 sec.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Frederik C

Dato : 08-05-05 10:46

> [...]
> mig. Men hvis den er væsentlig dyre i stumper samt den har flere fejl end
> en 528i, så vælger jeg også en 528i. Det bliver i så fald en 1997 BMW

Nåh, helt sløv er den vel ikke:

http://www.autocarmag.com/RoadTest_Summary.asp?RT=200076 Bemærk
sammenligning med en Escort Cosworth

http://www.autocarmag.com/RoadTest_FullData.asp?RT=200076

Er godt klar over, det er med manuelt gear, men det ville nu også være mit
valg...

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas

Dato : 08-05-05 12:11

> Nåh, helt sløv er den vel ikke:
>
> http://www.autocarmag.com/RoadTest_Summary.asp?RT=200076 Bemærk
> sammenligning med en Escort Cosworth

Men hvis man kommer fra en bil med over 300hk, så er den langsom. En std.
Escos er jo ikke ligefrem vildt hurtig.

--
Thomas Krath

Fra : Frederik C

Dato : 08-05-05 13:21

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Men hvis man kommer fra en bil med over 300hk, så er den langsom. En std.
> Escos er jo ikke ligefrem vildt hurtig.
>
> --
> Thomas Krath

Point taken

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 08-05-05 16:49

On Sun, 8 May 2005 14:21:18 +0200, "Frederik C"
<f.caroe@fjernefjernsletsuf.nu> wrote:

> [...]

Næ, der er godt nok stor forskel, må man sige...

>Point taken

Godt så :)

Jeg har lige købt en '01 BMW 525i aut. (193 hk) til en gut og er
rimelig overrasket over, hvor tam sådan en bil egentligt er.
Sammenligning (med Escort), du citerer, er svær at få øje på in real
life, men manden har vel haft stopuret fremme...

Fra : Frederik C

Dato : 09-05-05 09:23

Fra : Frederik C

Dato : 09-05-05 09:25

> [...]
> Sammenligning (med Escort), du citerer, er svær at få øje på in real
> life, men manden har vel haft stopuret fremme...

Bemærk, at de pointerer, at det er med manuel transmission. Den er en hel
del sløvere med automatgear.

528i er i min oplevelse også stærkere end 525i på trods af den samme
spidseffekt.

Mvh.

Frederik

Fra : ///M

Dato : 09-05-05 23:13

> Der hvor det springende punkt er mht. vedligeholdelsespriser, er vist
> i forbindelse med motor, udstødning og bremser - de er noget
> dyere på en 540i

Hvad med forsikring og forbrug?
Ikke desto mindre en drømmebil IMHO - lige under M5'eren.

--
///M

Fra : Thomas

Dato : 08-05-05 12:37

> Umiddelbart er det eneste jeg har hørt, at de er temmelig dyre i
> reservedel

Jeg har lige været fordi http://www.schmiedmann.com - alle dele til 540i er
ca. dobbelt så dyre som til 528i samt det er ikke alle dele de har til 540i,
hvorimod de næsten har alt til 528i! Der er noget om snakken!

--
Thomas Krath

Fra : ///M

Dato : 09-05-05 23:12

> [...]
> er ca. dobbelt så dyre som til 528i samt det er ikke alle dele de har til
> 540i, hvorimod de næsten har alt til 528i! Der er noget om snakken!

Jo jo, men prøv også lige at høre BMW ad (for Sønderjylland se Haderslev og
Kolding) - jeg ved af erfaring at de til dels kan hamle op med schmiedmann
samtidig med at det er originale dele!! Schmiedmann kører godt nok med
prisgaranti men tjek også lige www.koed.dk

--
///M

Fra : j.h

Dato : 07-05-05 16:20

"BMW 540i"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.167.201.116)

Fra : Brian S Jensen

Dato : 07-05-05 16:54

"j.h" <i.guldborg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jonas R." <mailto:hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> "BMW 540i"

Hvis man kigger på en 540i, så er benzinpriserne en mindre betydende faktor
- så er det andre ting der er sat i højsæde - køreglæde, kvalitet og stil -
bare
for at nævne et par ting

Forleden var der en BMW 635CSI til salg på BMW Klubben - og gudhjælpemig
om der ikke var en "mulig køber" som bekymrede sig om hvor langt den kørte
på literen

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thomas

Dato : 07-05-05 17:12

> Forleden var der en BMW 635CSI til salg på BMW Klubben - og
> gudhjælpemig om der ikke var en "mulig køber" som bekymrede sig om
> hvor langt den kørte på literen

Til grin og useriøst!...

--
Thomas Krath

Fra : phk

Dato : 08-05-05 09:07

> Til grin og useriøst!...

I er da et par BMW-snobber :)

Men helt ligegyldigt er ovenstående ikke hvis man kører mange km...

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian S Jensen

Dato : 08-05-05 09:33

> [...]
>
> I er da et par BMW-snobber :)
>
> Men helt ligegyldigt er ovenstående ikke hvis man kører mange km...

Hej Per

Nu er en liebhaver-klassiker fra først i 80'erne næppe en man køber
for at pendle 200km hver dag - så ud fra den betragtning, så er det
temmelig lige gyldigt

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-05-05 09:44

> Hej Per
>
> Nu er en liebhaver-klassiker fra først i 80'erne næppe en man køber
> for at pendle 200km hver dag - så ud fra den betragtning, så er det
> temmelig lige gyldigt

Flere af dem der står, kan man vist ikke kalde liebhaver klassikere mere, de
er stylet og pillet ved, så de langt fra er originale mere.
De sælges vel til unge mennesker der kører i dem dagligt, de er jo ikke så
dyre i indkøb.

Niels

Fra : Brian S Jensen

Dato : 08-05-05 10:55

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de er stylet og pillet ved, så de langt fra er originale mere.
> De sælges vel til unge mennesker der kører i dem dagligt, de er jo ikke så

Det vil jeg så ikke gi' dig ret i (det med de unge mennesker)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thomas

Dato : 10-05-05 08:20

> nogen særlige
> problemstillinger med den motor og/eller bil?

Kan det passe at sådan en E39 touring bare kører derudaf uden nogen
problemer - rust etc.?? Ingen har kommenteret det.

--
Thomas Krath

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-05-05 19:55

On Tue, 10 May 2005 09:20:22 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Kan det passe at sådan en E39 touring bare kører derudaf uden nogen
>problemer - rust etc.?? Ingen har kommenteret det.

http://kortlink.dk/sm5

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Thomas

Dato : 11-05-05 22:24

> http://kortlink.dk/sm5

Det ser jo meget fornuftigt ud må man sige. Jeg har skrevet med et par BMW
gutter og sealingen i bagklappen på touring kan være dårlig. Ligeledes bør
man også kontrollere dørene.

--
Thomas Krath

Fra : Thomas

Dato : 11-05-05 22:25

> Det ser jo meget fornuftigt ud må man sige. Jeg har skrevet med et
> par BMW gutter og sealingen i bagklappen på touring kan være dårlig.
> Ligeledes bør man også kontrollere dørene.

OG tak for linket :)

--
Thomas Krath

Fra : mariaogpeter

Dato : 14-05-05 18:22

"Thomas" skrev d. 11-05-05 22:25 dette indlæg :

> OG tak for linket :)
>
> --
> Thomas Krath

Hej Thomas,

Så lige dit indlæg. Hvis du stadig er på jagt efter en 540i kunne jeg da
godt fristes til at sælge min. Du kan evt. skrive til
leguanen@post12.tele.dk, hvis du øsnker yderligere info. da jeg logget
af her nu, men vil checke min mail senere.

Hilsen
Peter

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas

Dato : 15-05-05 00:45

> [...]
> leguanen@post12.tele.dk, hvis du øsnker yderligere info. da jeg logget
> af her nu, men vil checke min mail senere.

Hej Peter,

det bliver "desværre" kun en 528iA touring jeg kommer til at købe, da mit
forsikringsselskab ikke vil acceptere en 540iA touring. Ellers tak for
tilbudet :)

--
Thomas Krath