Brændertræf i Karup
Fra : Olesen

Dato : 06-05-05 19:29

Var igen i år et smut på Karup flyveplads
til den årlige tradition, dækafbrænding.

Masser af biler/publikum, allerede fra kl. 13:00
hvor det startede. Entrê 25,-, øl 25,- og vand 15,-.

Synlige kontrollører og politi lagde en dæmper
på de få uroligheder, der trods alt kan opstå,
når x antal tusinde mennesker mødes.

Der blev brændt dæk af til den store guldmedalje,
som forventet, og "Sierrabanden" var der igen
på 3. år i en herlig, sejlivet gammel Sierra.
Igen var det en V6'er fra 83-84 de havde set
sig lun på. Rekorden fra de to forrige år blev også
slået, selvom en køler-defekt kunne ha' sat en
stopper for legen. At bilen holdt er jo nærmest
mere tradition end held, og det er altid fedt
at se de samme rødder gå friskt til stålet.

Fed var også chevy-tråkken med Jesse James
fælgene.. Fin øse, men den havde det også
for nemt med dên motor..Men hvordan har
udstødningen det mon idag ?

En Wartburg med 5 mennesker som trækker
en koger ? Nej vel, men jo. Det lykkedes
et par gange, selvom den havde svært ved
at trække hjulene rundt, men alene lyden
var de 25,- kroner værd, hehe.

OG Opel Kadetten fra 70'erne, nysynet, monteret
med 2 ekstra kølere gjorde også et fint stykke arbejde,
selvom det lød til, kaburatoren ikke ku' levere benzin nok.
-var det laderen som var defekt, så det var nødvendigt
at køre med en Briggs & Stratton generator i fodrummet
i pasagersiden hehe ??? Komiskt.

Der var dømt ren 70'er flowerpower med en
gammel Fiat 127 med blomster på lakken,
og bar-mavede ungpiger som passagerer..de
må ha' haft en hyggelig dag i Karup.,o)

Selvom en kraftig støvregnsbyge lagde
en vist dæmper en overgang, så var
det et godt arrangeret træf, som
helt sikkert gentages næste år.

http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=6&Id=239342

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-05 22:43

Olesen skriver:

> Var igen i år et smut på Karup flyveplads
> til den årlige tradition, dækafbrænding.
>
> Masser af biler/publikum, allerede fra kl. 13:00
> hvor det startede. Entrê 25,-, øl 25,- og vand 15,-.

Dejligt at nogen kan finde ud af at holde sådanne træf.
Så er vi fri for al den polemik med lovligheden af det....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : phk

Dato : 07-05-05 08:28

> Olesen skriver:

> Dejligt at nogen kan finde ud af at holde sådanne træf.
> Så er vi fri for al den polemik med lovligheden af det....

Der vil blive afholdt noget i Randers om få uger - desværre har jeg ikke
lige datoen. Det vil foregå på KTA.

--
Per, Esbjerg

Fra : John Sahl

Dato : 07-05-05 19:00

phk wrote:
> Der vil blive afholdt noget i Randers om få uger - desværre har jeg
> ikke lige datoen. Det vil foregå på KTA.

Jeg har lige i dag været til Danmarks Hurtigste Klubbil, det
foregik på Vandel og det var 402 meter, der var masser af
pladser så der kunne sagtens have været flere biler med.

Dejligt arrangement, synd med regn/haglbygerne, men vi
hyggede os og fik set på en del lækre biler. Vinderen blev
en gul Nissan Skyline.

Hurtigste tid sattes af den 2 motorede Toyota Corolla der
kørte en tid på fugtig bane og klokkede ind med 10,97s
Skræmmende hurtigt forholdene taget i betragtning

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Olesen

Dato : 07-05-05 22:12

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kørte en tid på fugtig bane og klokkede ind med 10,97s
> Skræmmende hurtigt forholdene taget i betragtning

Fedt.
Hvilken klub gjorde adgangen mulig ?

Fra : John Sahl

Dato : 07-05-05 22:35

Olesen wrote:
> Fedt.
> Hvilken klub gjorde adgangen mulig ?

Peugeot Klub Jylland var primus motor, igen..

De havde så gjort det sådan, at vi var omkring 10 forskellige klubber
med der ude..

Der er billeder der fra på www.efterz.com

Fra : Olesen

Dato : 07-05-05 23:35

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Peugeot Klub Jylland var primus motor, igen..

Javel, men jeg var mere interesseret i,
hvilken klub DU var medlem af, så du
kunne komme ind..

'Vi andre' der ikke dyrker klub-livet
er jo ikke velkomne som tilskuer mere.

Meget skuffende, da jeg mente,
netop Peugeot-klubben de sidste
par år har vist, hvordan det burde gøres,
men at de lukker helt af for publikum nu,
får det hele til at lugte lidt DHB-agtigt...

> De havde så gjort det sådan, at vi var omkring 10 forskellige klubber
> med der ude..

Uha der ku' ha' været noget at kikke på,
men min 50'er for entrê + 25,- for en fransk hotdog
blev så brændt af et andet sted i danmark..

> Der er billeder der fra på www.efterz.com

Tak. Second best will do.

Fra : John Sahl

Dato : 08-05-05 00:29

Olesen wrote:
> Javel, men jeg var mere interesseret i,
> hvilken klub DU var medlem af, så du
> kunne komme ind..

Fiat Klub Danmark.

> 'Vi andre' der ikke dyrker klub-livet
> er jo ikke velkomne som tilskuer mere.

Det kan du bebrejde politikerne og de danske lovgivninger
for, ikke klubberne.

> Meget skuffende, da jeg mente,
> netop Peugeot-klubben de sidste
> par år har vist, hvordan det burde gøres,

De har afholdt nogen rigtig gode arrangementer, desværre
er det blevet endnu sværere at arrangere nu, mest af grunde
jeg ikke er hundrede procent inde i så jeg håber at Claus
Fabritius måske kan komme mig til undsætning da jeg ved
han har erfaring på området.

> men at de lukker helt af for publikum nu,
> får det hele til at lugte lidt DHB-agtigt...

Problemet er, at omkostningerne og de krævede tilladelser
i forbindelse med arrangementer, som det i dag nærmest er
umulige, at få til at gå op i en højere enhed

Jeg tror de færreste er klar over hvor stort.. Nej, KÆMPE
arbejde der ligger i at arrangere sådanne træfs.

> Uha der ku' ha' været noget at kikke på,
> men min 50'er for entrê + 25,- for en fransk hotdog
> blev så brændt af et andet sted i danmark..

Ja, desværre. Men jeg kan kun opfordre dig at til at melde dig
ind i en af mærkeklubberne, for der bliver altså kørt en del race
rundt omkring.

> Tak. Second best will do.

Tag et smut op til Randers i næste weekend, der bliver der kørt
201 meter, med tilskuere og jeg ved der kommer en hel del fede
biler at se på...

Fra : Olesen

Dato : 08-05-05 08:24

> Det kan du bebrejde politikerne og de danske lovgivninger
> for, ikke klubberne.

Hvad er der så sket af ændringer, rent politisk,
siden træffene var velbesøgt publikums-mæssigt
eks. sidste år ?

> [...]
> jeg ikke er hundrede procent inde i så jeg håber at Claus
> Fabritius måske kan komme mig til undsætning da jeg ved

Ja, for det lyder jo sært,
sålænge klubben fratager ethvert
ansvar for publikum.
Eks. holdes der traktortræk
op til 4-7 gange flere steder i week-enderne
flere gange i løbet af sæssonen, og dêt til
billetpriser af 25-50,-, og dêr må der være
taget hånd om, eks. forsikringen, hvis
det er dêt.

> Problemet er, at omkostningerne og de krævede tilladelser
> i forbindelse med arrangementer, som det i dag nærmest er
> umulige, at få til at gå op i en højere enhed

Entrê indtægter på 50,- pr. publikum burde gøre det muligt,
medmindre priserne er steget så meget, alm. entre-niveau
gøres umuligt.

> Jeg tror de færreste er klar over hvor stort.. Nej, KÆMPE
> arbejde der ligger i at arrangere sådanne træfs.

Ja, det er et godt initiativ.

> Ja, desværre. Men jeg kan kun opfordre dig at til at melde dig
> ind i en af mærkeklubberne, for der bliver altså kørt en del race
> rundt omkring.

Men ville entreen så ikke blive ca. 250,- ?

> Tag et smut op til Randers i næste weekend, der bliver der kørt
> 201 meter, med tilskuere og jeg ved der kommer en hel del fede
> biler at se på...

Fint. Håber der smides et par link med praktiske oplysninger..,o)

Fra : John Sahl

Dato : 08-05-05 11:15

Olesen wrote:
> John Sahl wrote
>
> Men ville entreen så ikke blive ca. 250,- ?

Nu er der jo en del andre fordele som medlem af en mærkeklub,
men da du er til Ford, ved jeg af gode grunde ikke hvad der tilbydes
der

Totalt set ville du formentligt opnå adgang til en del flere
arrangementer,
lidt afhængigt af dit valg af klub. Peugeot, Alfa og Honda klubberne er
meget aktive på det område, vi fra Fiat Klub Danmark forsøger at være
det og hænger på så tit vi kan.

http://www.streetracing.dk/news.php

Fra : John Sahl

Dato : 09-05-05 21:45

John Sahl wrote:
> http://www.streetracing.dk/news.php

Og så kan man nu læse denne nedslående besked:
<http://bil.dba.dk/asp/artikler/detail.asp?ArtikelId=35537&NyhedskategoriID=25&SekItem=25>

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-05-05 11:21

> Var igen i år et smut på Karup flyveplads
> til den årlige tradition, dækafbrænding.

Hvor meget affald fik du så smidt ud af vinduerne på vej hjem - sådan bare
for at forskønne naturen..?

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 08-05-05 18:08

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget affald fik du så smidt ud af vinduerne på vej hjem - sådan bare
> for at forskønne naturen..?

Det sædvanlige, 2 cheeseburgers + 1 lille fanta blev der sandelig også plads
til denne gang.

Iøvrigt er du latterlig, thi du vil blusse bålet op igen, og
alene dêrfor, er du aldeles useriøs. Jeg er dog stadig
et skovsvin, ja.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-05-05 22:07

> Iøvrigt er du latterlig, thi du vil blusse bålet op igen.

Muligvis - men jég blev altså ret stødt over den opførsel.

> Jeg er dog stadig
> et skovsvin, ja.

Godt, så - så mangler vi bare lidt adfærdsændring til det bedre..

/Jan W Nieslen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-05-05 11:35

"Olesen" <na@na.dk> wrote in message

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det sædvanlige, 2 cheeseburgers + 1 lille fanta blev der sandelig også
plads
> til denne gang.

Betyder intet, kommunen fjerner det jo, og resten tager borte tit tit.

--
mvh / regards

Christian

Fra : NS

Dato : 11-05-05 12:42

Christian B. Andresen wrote:

> bare

> plads

> Betyder intet, kommunen fjerner det jo, og resten tager borte tit tit.

Fed indstilling... hvor bord du? Jeg har noget byggeaffald jeg gerne vil
læsse af i din have/indkørsel/opgang/kolonihave...

NS

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-05-05 13:19

"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message

> Fed indstilling... hvor bord du? Jeg har noget byggeaffald jeg gerne vil
> læsse af i din have/indkørsel/opgang/kolonihave...

Den bemærkning vil du trække tilbage hvis du så mine indlæg i Olesens tråd
om vejsvin

Men indrømmet, jeg manglede en smiley.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-05-05 13:23

"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message

> Fed indstilling... hvor bord du? Jeg har noget byggeaffald jeg gerne vil
> læsse af i din have/indkørsel/opgang/kolonihave...

Jeg tog fejl, det var JS som havde lavet indlægget, så her er et nyt et fra
mig:

Den bemærkning vil du trække tilbage hvis du læste mine indlæg og svar til
Olesen i JS tråd
om vejsvin: "Godt at nogen gør noget ved svineriet på vejene"

Men indrømmet, jeg manglede en smiley i sætningen "Betyder intet, kommunen
fjerner det jo, og resten tager borte tit tit.
", og det med kommunen kan kun forståes hvis man har læst mine indlæg og