Passat 1,9 tdi (den lille ) - reelt forbru~
Fra : Morten

Dato : 06-05-05 18:12

Hej,

en af mine kollegaer er ved at købe en sådan vogn - han forventer at
kunne køre en 18-19 km/literen ved blandet kørsel.

Vi diskuterer det nu lidt, for jeg mener den kommer længere ned.

Er der nogle, der kan berette fra den virkelige verden, hvad forbruget
- både ved frisk kørsel, gennemsnitsforbrug og hvad i nu sidder og
måler ???

/Mulle

Fra : ct

Dato : 06-05-05 19:15

havde en golf 4 med 90hk tdi motor - den klarede omkring 20km/l ved 180km
landevejskørsel dagligt (A13 - næsten ingen overhalinger, 80-90km/t)

Fra : Janner

Dato : 06-05-05 21:48

"Morten" <gitmo@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogle, der kan berette fra den virkelige verden, hvad forbruget
> - både ved frisk kørsel, gennemsnitsforbrug og hvad i nu sidder og

ca 18-21 km literen kører jeg i en Octavia med samme motor !

/Jan

Fra : Lars Frandsen

Dato : 07-05-05 06:46

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse

> "Morten" <gitmo@privat.dk> wrote in message

> ca 18-21 km literen kører jeg i en Octavia med samme motor !

17,5-19,5 km/l i min Octavia med 90hk TDI.
De 17,5 er når der har været for meget frisk motorvejskørsel ~ 130 km/t.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Janner

Dato : 07-05-05 09:22

> ca 18-21 km literen kører jeg i en Octavia med samme motor !
>
> /Jan

Hertil skal siges at fart piloten er en rigtig god hjælp til holde forbruget
nede samtidigt med en boks fra www.bokstuning.dk har haft positiv indvirken
samtidigt med en langt friskere bil.

Hygge

Jan