/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
FDM's nye tilfredshedsundersøgelse....
Fra : Henrik B.


Dato : 06-05-05 14:33

Hej.

Så er det nye MOTOR udkommet, med FDM's seneste tilfredshedsundersøgelse
blandt 25.000 danske bilejere. Det er dejligt at se, at der er nogen der
tager kampen op med Toyota's dominans.

Således er BMW årets klare 1'er. Og det er på størstedelen af den målte
punkter. Kundeservice halter dog stadig efter Toyota.

Personligt er det meget glædeligt at se, at også Saab gør et meget stort
arbejde, for at komme til tops, både på produktions, såvel som
service-siden. Meget flot med en sammenlagt 2. plads.

Årets bundskraber? Nåååh ja.....ingen overraskelser dér....

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



 
 
Michael (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 06-05-05 18:18


> Årets bundskraber? Nåååh ja.....ingen overraskelser dér....


Ja hvem ER årets bundskraber??

Michael



Klaus D. Mikkelsen (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-05-05 18:27

Michael skriver:
>
> Ja hvem ER årets bundskraber??

"Fiattilac"
http://www.fdm.dk/motor/pdf/05-2005/18-23.pdf


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Spangkuk (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 06-05-05 18:28


"Michael" <miggerlundNOSPAM@stofanet.dk> skrev

> Ja hvem ER årets bundskraber??

Jeg gætter på Fiat...

Spang



phk (07-05-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 07-05-05 11:35


"Michael" <miggerlundNOSPAM@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:427ba6b0$0$631$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Årets bundskraber? Nåååh ja.....ingen overraskelser dér....

Team Essex´s moral?


--
Per, Esbjerg



Kim Kristensen (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 06-05-05 18:37


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:427b721c$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Så er det nye MOTOR udkommet, med FDM's seneste tilfredshedsundersøgelse
> blandt 25.000 danske bilejere. Det er dejligt at se, at der er nogen der
> tager kampen op med Toyota's dominans.
>
> Således er BMW årets klare 1'er. Og det er på størstedelen af den målte
> punkter. Kundeservice halter dog stadig efter Toyota.
>
> Personligt er det meget glædeligt at se, at også Saab gør et meget stort
> arbejde, for at komme til tops, både på produktions, såvel som
> service-siden. Meget flot med en sammenlagt 2. plads.
>
> Årets bundskraber? Nåååh ja.....ingen overraskelser dér....
>
> --
> ----------------------------------------------------------
> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
>
>

Jeg har ikke kunne finde noget dansk på det her kun norsk, men det er vel
også interessant for folk at se hvordan det samme billede ser ud nå bilen
bliver ældre eller er købt som brugt.

Brugt/ældre Fra Norge 2004

http://www.loyaltygroup.dk/data/content/DOCUMENTS/200462110351568NO-NAF_Aldri%20mer%20Hyundai.pdf

Så er der godt nok nogle af de pæne placeringerne der forsvinder ud i tågen
i forhold til den sædvanlige samme sted fra.

http://www.loyaltygroup.dk/data/content/DOCUMENTS/2004108135323389DK-Motor_BMW-Nordens%20bedste%20bilmærke.pdf

Med venlig hilsen Kim



TDN (06-05-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 06-05-05 18:37


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:427b721c$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Så er det nye MOTOR udkommet, med FDM's seneste tilfredshedsundersøgelse
> blandt 25.000 danske bilejere. Det er dejligt at se, at der er nogen der
> tager kampen op med Toyota's dominans.
>
> Således er BMW årets klare 1'er. Og det er på størstedelen af den målte
> punkter. Kundeservice halter dog stadig efter Toyota.
>
> Personligt er det meget glædeligt at se, at også Saab gør et meget stort
> arbejde, for at komme til tops, både på produktions, såvel som
> service-siden. Meget flot med en sammenlagt 2. plads.
>
> Årets bundskraber? Nåååh ja.....ingen overraskelser dér....
>
> --
> ----------------------------------------------------------
> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
>

Den stemmer jo godt nok overens med udsagnene her i gruppen om at de franske
biler ikke klarer sig særligt godt. Se f.eks "bilens kvalitet..." og
"oplevelsen af selve bilen..."

Mvh
Thomas



Lars L. Hansen (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 06-05-05 22:40

Henrik B. wrote:
> Hej.
>
> Så er det nye MOTOR udkommet, med FDM's seneste tilfredshedsundersøgelse
> blandt 25.000 danske bilejere. Det er dejligt at se, at der er nogen der
> tager kampen op med Toyota's dominans.
>
> Således er BMW årets klare 1'er. Og det er på størstedelen af den målte
> punkter.

Jowjow - og på det foreliggende grundlag er det nemt nok at konkludere
at BMW-ejerne er mest tilbøjelige til at pynte på deres mærkes
kvaliteter, netop fordi det er dem der er mest knyttet til deres mærke :)
Undersøgelsen siger sikkert noget om hvordan de fleste oplever det at
eje en Opel, Ford, Fiat, Mercedes, osv., men ikke noget om bilernes,
værkstedernes og forhandlernes reelle kvaliteter eller mangel på samme.
Den måler med andre ord, i hvilket omfang folk har fået indfriet deres
forventninger, ikke om disse forventninger har været berettigede. Men
det ligger jo ligesom i ordet "tilfredshedsundersøgelse".

Lies, damn lies and statistics ...

Mvh.

TH (07-05-2005)
Kommentar
Fra : TH


Dato : 07-05-05 12:01

> Jowjow - og på det foreliggende grundlag er det nemt nok at konkludere
> at BMW-ejerne er mest tilbøjelige til at pynte på deres mærkes
> kvaliteter, netop fordi det er dem der er mest knyttet til deres mærke :)
> Undersøgelsen siger sikkert noget om hvordan de fleste oplever det at
> eje en Opel, Ford, Fiat, Mercedes, osv., men ikke noget om bilernes,
> værkstedernes og forhandlernes reelle kvaliteter eller mangel på samme.
> Den måler med andre ord, i hvilket omfang folk har fået indfriet deres
> forventninger, ikke om disse forventninger har været berettigede. Men
> det ligger jo ligesom i ordet "tilfredshedsundersøgelse".
>

Ovenstående "analyse" underbygger også det faktum, at Renault ligger i den
dårlige ende og Volvo ligger i den gode ende, selvom det er samme importør
og samme forhandlernet, der sælger og servicerer førnævnte bilmærker,
hvorfor "forhandler"-oplevelsen teoretisk bør være den samme.

VH Tim.
Renault Laguna V6 3.0.



.J.S... (07-05-2005)
Kommentar
Fra : .J.S...


Dato : 07-05-05 21:13


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:427b721c$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Så er det nye MOTOR udkommet, med FDM's seneste tilfredshedsundersøgelse
> blandt 25.000 danske bilejere. Det er dejligt at se, at der er nogen der
> tager kampen op med Toyota's dominans.
>
> Således er BMW årets klare 1'er. Og det er på størstedelen af den målte
> punkter. Kundeservice halter dog stadig efter Toyota.
>
> Personligt er det meget glædeligt at se, at også Saab gør et meget stort
> arbejde, for at komme til tops, både på produktions, såvel som
> service-siden. Meget flot med en sammenlagt 2. plads.
>
> Årets bundskraber? Nåååh ja.....ingen overraskelser dér....
>

Hvordan er det de regner ??

Prøv f.eks at sammenligne Alfa med Mazda.
Der er kun et skema, vægtet med 20% hvor Alfa er højere alligevel ender den
totalt højere?
Meget mystisk...




mvh/JS



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste