Lastbil om Søndagen i (D)
Fra : sode

Dato : 05-05-05 20:34

Hej

Vi tøffer afsted til Holland i morgen og skal retur på Søndag.
Hvordan er det liiige det er med lastbiler og søndage i Tyskland ?
Der er en øvre og nedre vægtgrænse for hvornår man må køre eller ej.
Har googlet forgæves.

Hilsen
Sode

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-05-05 20:58

On Thu, 5 May 2005 21:33:50 +0200, "sode" <banspamsode@has.dk> wrote:

> [...]
>Hvordan er det liiige det er med lastbiler og søndage i Tyskland ?
>Der er en øvre og nedre vægtgrænse for hvornår man må køre eller ej.

Lastbiler med letfordærvelige varer, og air-cargo, må køre om
søndagen. Kl. 22:00 er der frit slaw.

Mig personligt ville det bekymre en hel del mere, at mange privatbiler
vil være ude at køre, fordi jeg har en skummel anelse om, at der er
mange skandinaver der "glemmer" at gå på arbejde i morgen, fredag.

Det giver jo anledning til at komme lidt længere væk fra hjemmet, end
den sædvanlige søndagstur.

Det betyder ikke det helt store, bare der ikke sker ulykker.

På vores sidste ferie holdt vi i kø én gang, i 1½

Venlig hilsen
Folmer