Lakkvalitet på Skoda Fabia
Fra : frbi

Dato : 05-05-05 16:50

Min fabia 1.9 SDi er 1½ år gammel, men lakken på motorhjelmen er håbløst
skallet áf pga stenslag - elendig lakkvalitet, dog er der næsten ingen
stenslag der har formået at slå hul på grundmalingen / galvaniseringen, men
det ser nu ikke godt ud. Er der nogen her i gruppen der har formået at få
Skoda importøren til at betale en omlakering af en motorhjelm ?.
Vh Frank

Fra : John Sahl

Dato : 05-05-05 16:53

frbi wrote:
> Min fabia 1.9 SDi er 1½ år gammel, men lakken på motorhjelmen er
> håbløst skallet áf pga stenslag - elendig lakkvalitet..

Kan du ikke bare lade være at køre oppe i røven på den
forankørende bil?

Måske lyder ovenstående lidt groft, men der plejer faktisk
at være en fin sammenhæng med de stenslag og den køremåde.

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Mette og René

Dato : 05-05-05 17:10

> Kan du ikke bare lade være at køre oppe i røven på den
> forankørende bil?
>
> Måske lyder ovenstående lidt groft, men der plejer faktisk
> at være en fin sammenhæng med de stenslag og den køremåde.

det kunne også være en klaphat på motorvejen der lige har overhalet og
trækker ind lidt for tidligt og giver måske 20 cm afstand.

Fra : Brian

Dato : 05-05-05 17:19

Mette og René wrote:
> det kunne også være en klaphat på motorvejen der lige har overhalet og
> trækker ind lidt for tidligt og giver måske 20 cm afstand.

Så slækker man vel lige lidt på gassen ?
Der skal vist også mere end et stenslag til, før lakken er "håbløst skallet
áf " ?

Hvis Skoda æder den regning, synes jeg dælme det er fin service!

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 06-05-05 10:14

Brian wrote:

> Så slækker man vel lige lidt på gassen ?

Det nåede jeg f.eks. ikke forleden da en Fiat MultiPLAT trak lige ud
foran mig, og smed en sten op i min forrude, med det resultat at jeg nu
skal have skiftet forrude...

> /Brian

Lars B

Fra : Gimmer

Dato : 05-05-05 17:29

> Kan du ikke bare lade være at køre oppe i røven på den
> forankørende bil?
>
> Måske lyder ovenstående lidt groft, men der plejer faktisk
> at være en fin sammenhæng med de stenslag og den køremåde.

hmm et stenslag kan ikke komme hvis man overhaler en bil/lastbil? Hvorfor
kommenterer du overhoved dette insalg hvis du ikke kan bidrage med noget?

vh Gimmer - Som laver samme trick som John med nytteløse indslag.

Fra : Lars [6710]

Dato : 05-05-05 18:14

frbi wrote:
> [...]
> det ser nu ikke godt ud. Er der nogen her i gruppen der har formået at få
> Skoda importøren til at betale en omlakering af en motorhjelm ?.

jeg skal den 17/5 have omlakeret bagklappen på min Octavia (1 år gammel).
Importøren betaler, da de har erkendt at der er en lakfejl på den.
Lakken er boblet op tre steder, hvor lakken ligesom kunne trækkes af i
en stor flage (diameter ca. = 6 mm)

jeg formoder at afrensningen ikke har været OK inden lakering, da det
virker underligt med disse "flager".

Stenslag tror jeg bliver svært at få dem til at æde, med mindre lakken
ligefrem falder af

/Lars

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 05-05-05 20:52

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en stor flage (diameter ca. = 6 mm)
>
> jeg formoder at afrensningen ikke har været OK inden lakering, da det

Jeg har hørt den slags omtalt som galvalus af autolakerer. Efter sigende
skulle lakken have svært ved at hæfte på galvaniserede plader og derfor ses
den slags med jævne mellemrum.

Jeg har ladet mig fortælle at Volvo en årgang havde store problemer med
dette på bagklapper. Jeg har også set det på et par Audi A4'ere og min egen
VW Golf 3 fik også nogle stykker af den slags. Desværre kom de først da
bilen var 4½ år så udbedring af skaden blev på min egen regning.

Mvh
Claus

Fra : SGF

Dato : 05-05-05 20:39

Hvordan ser din forrude ud?? Som oftest er forruden lige så fyldt med
stenslag som frontklappen/kofangeren - og i så fald kan du næppe give lakken
skylden.

Mvh
Søren

Fra : frbi

Dato : 06-05-05 16:41

Til det useriøse indslag fra John Sahl kan jeg lige sige - hvor vild en
kørestil har man lige, når man kan klare sig i trafikken med 64 sløve
dieselheste ?. Og jeg har ingen synlige stenslag i forruden. Ingen har
åbenbart erfaringer med dette, så jeg prøver at tale med forhandleren.

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-05-05 19:54

frbi - Xfrbi@mail.tele.dk
427b9016$0$63650$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
skrev følgende:
> [...]
> sløve dieselheste ?. Og jeg har ingen synlige stenslag i forruden.
> Ingen har åbenbart erfaringer med dette, så jeg prøver at tale med

Man kan altså godt ligge helt oppe bagi folk, med kun 64 heste. Jeg siger
ikke at du gør det, men hvis John er ligeså træt af bagskubbere som mig,
forstår jeg godt hans indlæg. :)

Når jeg har haft et fjols til at ligge lige bag mig noget tid, plejer der
altid lige at være lidt grus/småsten man kan trække ud i. Så må fjolset lære
at holde afstand!

--
Martin Petersen

Fra : John Sahl

Dato : 07-05-05 20:52

frbi wrote:
> Til det useriøse indslag fra John Sahl kan jeg lige sige - hvor vild
> en kørestil har man lige, når man kan klare sig i trafikken med 64
> sløve dieselheste ?. Og jeg har ingen synlige stenslag i forruden.

Det var skam slet ikke useriøst ment, men det gjorde da åbenbart
ondt et eller andet sted siden du farer sådan ud.

> Ingen har åbenbart erfaringer med dette, så jeg prøver at tale med
> forhandleren.

Mine erfaringer er da helt som jeg beskrev. Du fik bare ikke det
svar du håbede på, så din sag overfor forhandleren kunne stå bedre.