Advarsel fra v.direktoratet?
Fra : Martin Petersen

Dato : 05-05-05 11:32

Halløjsa.

Jeg samler hver morgen en kammerat op på vej til skole. Han parkerer sin bil
sammen med 3-4 andre pendlere på en rasteplads ved en landevej. De sidste 14
dage har der været bundet en blå/hvid strimmel, med teksten
"Vejdirektoratet", fast i sidespejlet på alle de biler der holder der.

Nogen bud på hvad det går ud på? Et opkald til VD gjorde ham ikke klogere.
En sur nabo måske?

--
Martin Petersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-05-05 11:36

> Nogen bud på hvad det går ud på? Et opkald til VD gjorde ham ikke klogere.
> En sur nabo måske?

Du skal ring til det driftskontor i Vejdirektoratet, som området ligger i.
Der skal du bede om en ansvarlig for driften af pendlerpladserne, og så skal
du spørge den person.

Det er en fejl, at receptionen i Kbh ikke har kunnet hjælpe dig.

Her er kontaktoplysningerne:

Vejdirektoratet - Distrikt Nord (Jylland): 89 93 22 00
Vejdirektoratet - Distrikt Syd (Jylland/Fyn): 63 41 42 00
Vejdirektoratet - Distrikt Øst (Sjælland): 46 30 70 00

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-05-05 15:00

Jan W Nielsen - intetsvar@nitetsvar.dk
4279f72a$0$330$d40e179e@nntp05.dk.telia.net
skrev følgende:

> Du skal ring til det driftskontor i Vejdirektoratet, som området
> ligger i. Der skal du bede om en ansvarlig for driften af
> pendlerpladserne, og så skal du spørge den person.

Det vil jeg give videre... Men er det ikke underligt at de bliver ved... Han
har ladt båndene fra de sidste 14 dage ligge i forruden, så de kan da ikke
være i tvivl om de har været der før.

Det undrer mig at de ikke bare sætter en seddel i forruden hvis det er så
vigtigt. De kan da ikke forvente at folk skal spørge i en nyhedsgruppe for
at finde ud af hvad der foregår. :)

Tak for hjælpen!

--
Martin Petersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-05-05 15:41

> Tak for hjælpen!

Velbekomme..

/Jan W Nielsen

Fra : Jogge

Dato : 05-05-05 11:52

Jeg tror det er sådan at man nemmere kan se de parkerede biler langt væk
fra, eller til at holde kontrol med om det er et kørertøj der er blevet
efterladt og ikke blive flyttet .... For jeg crashede med min mc på
motorvejen forleden, og da jeg kom tilbage senere for at hente den, var der
også kommet sådan en blå/hvid strimmel på... Og den holdte ikke på en
rasteplads, der var heller ingen naboer :)

Fra : Brizz

Dato : 05-05-05 12:10

> [...]
> senere for at hente den, var der også kommet sådan en blå/hvid strimmel
> på... Og den holdte ikke på en rasteplads, der var heller ingen naboer :)

Ved politiet bruger den blå hvide strimmel til at markerer at der er lavet
rapport på at den står der så andre patrulje vogne ikke gør det samme. Fx en
bil der er kørt ud på marken og ligger på hovedet. Der sætter man også bånd
på så man kan se at der ikke er nogen grund til at stoppe op og se om nogen
er derude et sted.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-05-05 14:34

Brizz wrote:

> [...]
> på så man kan se at der ikke er nogen grund til at stoppe op og se om nogen

Politiet bruger rød/hvid bånd, evt. med "Politi". Falck bruger også
rød/hvid og med "Falsk". Falck og Politi har muligvis også VD's blå/hvid
med. Men ellers er det VD's egne vogne, og de firmaer der arbejder for
VD, der bruger det blå/hvid.

--
MVH Finn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-05-05 14:50

> Politiet bruger rød/hvid bånd, evt. med "Politi".

Det er korrekt - de såkaldte "mine-bånd".

Hvis det er VD, der har sat båndene på, så forklarer de gerne hvorfor.

/Jan W Nielsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-05-05 16:39

Jan W Nielsen wrote:
> Det er korrekt - de såkaldte "mine-bånd".
> Hvis det er VD, der har sat båndene på, så forklarer de gerne hvorfor.
Det er jo ikke givet at informationen er nået hele vejen rundt i systemet.

Det er nok heller ikke alle tiltag ude i områderne at man informerer ind
til den landsdækkende central.

--
MVH Finn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-05-05 17:50

> Det er jo ikke givet at informationen er nået hele vejen rundt i systemet.

Korrekt - men omstillingen burde have sprugt i hvilket område det foregik -
og dernæst have stillet videre til distriktskontoret, så manden kunne få
svar på sit spørgsmål.

VD er generelt meget indstillet på at hjælpe med alle spørgsmål, som
borgerne stiller.

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 05-05-05 19:57

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> svar på sit spørgsmål.
>
> VD er generelt meget indstillet på at hjælpe med alle spørgsmål, som

Ja bare hør når Betina ringer ind fra P3

Mvh,

Martin Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 05-05-05 20:00

"Martin Rise Christensen" <martin@rise.dk> skrev i en meddelelse

> Ja bare hør når Betina ringer ind fra P3
>
> Mvh,
>
> Martin Rise Christensen
> Work is for people that don't know how to ski
De uinviede får lige et link:
http://www.dr.dk/p3/tjenesten/bettina/index.asp

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-05-05 20:40

Det har aldrig været Vejdirektoratet, som hun ringer ind til - men ok....

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 10-05-05 00:43

> Det har aldrig været Vejdirektoratet, som hun ringer ind til - men ok....

Det siger han da når han tager telefonen!

Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-05-05 18:07

Fra : Brian

Dato : 05-05-05 20:01

Martin Rise Christensen wrote:

> Ja bare hør når Betina ringer ind fra P3

*ROFL*

/Brian

Fra : Brizz

Dato : 05-05-05 16:09

> [...]
> med. Men ellers er det VD's egne vogne, og de firmaer der arbejder for VD,

Har nu set ved selvsyn at politiet sætter blå/hvidt bånd på også. Men skal
da ikke kunne sige om de også bruger rød/hvidt.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-05-05 16:33

> Har nu set ved selvsyn at politiet sætter blå/hvidt bånd på også. Men skal
> da ikke kunne sige om de også bruger rød/hvidt.

Det gør man - men kun når der er "adgang forbudt"..

/Jan W Nielsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-05-05 16:46

Brizz wrote:
> Har nu set ved selvsyn at politiet sætter blå/hvidt bånd på også. Men skal
> da ikke kunne sige om de også bruger rød/hvidt.

Politiet har deres egen "minestrimmel". Den er rød/hvid og med ordet
"POLITI" på.

Den bruger de til afspærring af områder. Men sikkert også til at markere
en bil der har været rundt på taget og ligger i grøften. Så folk kan se
at de har været der og der ikke er noget at holde for.

Men kommer de forbi et væltet skilt, eller andet der mere har med VD at
gøre, vil jeg tro de markerer det med blå/hvid strimmel. For så
indberetter de det jo bare til VD. Og så er det dem der skal tage sig af
det videre forløb.

Grunden til at man markerer steder af den slags nu er at VD har et korps
af Vejreportere som er blevet bedt om, bl.a., at indberette den slags.
Og når der så bliver sat et blå/hvid bånd på kan disse se at hændelsen
er indberettet.

--
MVH Finn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-05-05 17:56

> VD har et korps
> af Vejreportere som er blevet bedt om, bl.a., at indberette den slags.
> Og når der så bliver sat et blå/hvid bånd på kan disse se at hændelsen
> er indberettet.

Det er korrekt - ordningen er en stor succes og en vital del i
Vejdirektoratets bestræbelser på konstant at være godt orienteret om alle
forhold på Statsvejene.

I praksis er det NCC, Falck, Dansk Autohjælp eller lign, der tager ud og
klarer problemerne.

De er indkøbt af VD til opgaven.

/Jan W Nielsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-05-05 14:30

Martin Petersen wrote:
> [...]
> "Vejdirektoratet", fast i sidespejlet på alle de biler der holder der.
>
> Nogen bud på hvad det går ud på? Et opkald til VD gjorde ham ikke klogere.

Om det er rigtig ved jeg ikke, men det lyder til at være det samme som
man gør omkring en banegård for at finde ud af hvilke cykler der bliver
brugt og hvilke ikke.

De cykler (biler) der bliver brugt formoder man at ejeren fjerner båndet
fra. Resten henstår nok blot og optager plads. For cyklerne kommer
hittegodskontoret så ud et par uger senere og fjerner de cykler der
stadig er markeret. For bilerne starter man nok med at undersøge
ejerforhold på dem der stadig har båndet på.

Det blå og hvide bånd er det VD bruger til at markere steder hvor de har
været ude og kigge på tingene. Er, f.eks., et jordet autoværn markeret
med blå/hvid bånd ved andre Vejreportere at her har VD været, så det
behøver man ikke at ringe om.

--
MVH Finn

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-05-05 21:48

For cyklerne kommer
> hittegodskontoret så ud et par uger senere og fjerner de cykler der stadig
> er markeret.

Biler bliver bortsprængt :)).