/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny/brugt ?
Fra : Olesen


Dato : 05-05-05 08:42

Ny Fiesta 1.4 til 129.500,-

Eller

Brugt tilsv. til eks. 60-70.000,-

Hvad vil den månedelige ydelse
ca. være ?

Købte I ny istedet for lettere brugt
eller hvordan var jeres historie ?



 
 
Morten Fruergaard (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-05-05 08:53

Olesen wrote:
> Købte I ny istedet for lettere brugt
> eller hvordan var jeres historie ?

Brugt. Der er for stor afskrivning på ny.


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Olesen (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 05-05-05 09:01


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:4279cfe5$0$79460$14726298@news.sunsite.dk...
> Olesen wrote:
> > Købte I ny istedet for lettere brugt
> > eller hvordan var jeres historie ?
>
> Brugt. Der er for stor afskrivning på ny.

Ok, men tænkte lidt på de historier
om forhandlere, som eks. har en
brugt 2 år gammel Mondeo stående
som er svær at sælge kontra en helt ny,
da det er billigt at låne 'det sidste'
og månedelig ydelse alligevel er ret ens.



Morten Fruergaard (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-05-05 09:11

Olesen wrote:
>>> Brugt. Der er for stor afskrivning på ny.
>
> Ok, men tænkte lidt på de historier
> om forhandlere, som eks. har en
> brugt 2 år gammel Mondeo stående
> som er svær at sælge kontra en helt ny,
> da det er billigt at låne 'det sidste'
> og månedelig ydelse alligevel er ret ens.

Og?

Det kan da godt være at den månedelige ydelse er det samme.

Men hvis man efter 2 år lige holder pengene hjemme på den nye, men kan få
20.000 kr. ud af den bruge, så...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Roberto Saldo (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 05-05-05 09:02

Olesen wrote:
> Ny Fiesta 1.4 til 129.500,-
>
> Eller
>
> Brugt tilsv. til eks. 60-70.000,-
>
> Hvad vil den månedelige ydelse
> ca. være ?
>
> Købte I ny istedet for lettere brugt
> eller hvordan var jeres historie ?

Jeg køber mine biler brugte og kontant.
Alt andet er økonomisk urentabelt for mig.

Mvh
Roberto

Klaus D. Mikkelsen (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-05-05 09:02

Olesen skriver:
>
> Ny Fiesta 1.4 til 129.500,-
>
> Eller
>
> Brugt tilsv. til eks. 60-70.000,-

Brugt

> Hvad vil den månedelige ydelse
> ca. være ?

Pas, biler køber jeg så vidt muligt kontant

> Købte I ny istedet for lettere brugt
> eller hvordan var jeres historie ?

Brugt, en ny taber forhodsvis meget i værdi de første år, den
afskrivning vil du vel ikke betale renter af ????


Klaus (brugt Golf V 1,9TDI, sparet ca 35kkr i forhold til en ny)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jesper Jacobsen (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 05-05-05 09:21


"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse
news:4279ce52$0$63614$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ny Fiesta 1.4 til 129.500,-
>
> Eller
>
> Brugt tilsv. til eks. 60-70.000,-
>
> Hvad vil den månedelige ydelse
> ca. være ?
>
> Købte I ny istedet for lettere brugt
> eller hvordan var jeres historie ?
>
>

Jeg købte for nogen år siden en brugt Escort til 75000 og kom af med lige
omkring 2000 i md. i 4 år. jeg kunne godt have købt en ny bil til - mener
det var 500 i ydelse mere pr. md., men så ville det være i 7 år istedet for.
Det mente jeg ikke ville være acceptabelt for mig, og det er nok det du skal
overveje. Altså om du vil betale den hurtigt tilbage, eller den skal holde i
mange år, før du vil skifte.
Køber du en ny, får du ikke mere end 60 % for den brugt, når du har skrevet
under på papirerne. Hvad der er rigtigt for dig, behøver jo ikke være
rigtigt for andre.

Fordelen ved en ny er jo, du ved hvordan den er behandlet fra start. En
brugt ved du ikke hvordan er behandlet, men prisen er jo selvfølgelig også
derefter.

Jesper




Rasmus (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 05-05-05 15:01


"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> wrote in message
news:4279d767$0$79455$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse
> news:4279ce52$0$63614$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Ny Fiesta 1.4 til 129.500,-
> >
> Køber du en ny, får du ikke mere end 60 % for den brugt, når du har
skrevet
> under på papirerne. Hvad der er rigtigt for dig, behøver jo ikke være
> rigtigt for andre.

Et værditab på 40% så snart man har købt bilen?, ahhhh....., den holder vist
ikke.
Hvis jeg forstår dig ret mener du at en ny bil der koster 200.000, kun er
120.000 værd dagen efter man har købt bilen?

mvh
Rasmus



Jesper Jacobsen (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 05-05-05 19:08


"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:427a26ff$0$63600$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> wrote in
> message
> news:4279d767$0$79455$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4279ce52$0$63614$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> > Ny Fiesta 1.4 til 129.500,-
>> >
>> Køber du en ny, får du ikke mere end 60 % for den brugt, når du har
> skrevet
>> under på papirerne. Hvad der er rigtigt for dig, behøver jo ikke være
>> rigtigt for andre.
>
> Et værditab på 40% så snart man har købt bilen?, ahhhh....., den holder
> vist
> ikke.
> Hvis jeg forstår dig ret mener du at en ny bil der koster 200.000, kun er
> 120.000 værd dagen efter man har købt bilen?
>
> mvh
> Rasmus
>
>

Find lige en brugtvognsforhandler hvor du får mere ved at sælge bilen til
ham/hende som den står. Det bliver svært men ikke umuligt. De skal jo også
tjene på bilen, betale moms og andre faste udgifter. Det er sørgeligt men
ikke desto mindre sandt. Du kunne jo prøve det selv, hvis du en dag køber en
ny bil.

Jesper




Morten Fruergaard (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-05-05 19:45

Jesper Jacobsen wrote:
> Find lige en brugtvognsforhandler hvor du får mere ved at sælge bilen
> til ham/hende som den står. Det bliver svært men ikke umuligt. De
> skal jo også tjene på bilen, betale moms og andre faste udgifter. Det
> er sørgeligt men ikke desto mindre sandt. Du kunne jo prøve det selv,
> hvis du en dag køber en ny bil.


Jeg har een gang solgt en ny bil ca. 6 md/16.000 km efter køb. Nypris
250.000 km. Byttepris 215.000 kr.

40 %?

Glem det. Måske efter 1 år og 40.000 km...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Jørgen M. Rasmussen (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-05-05 22:46


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse

> 40 %?
>
> Glem det. Måske efter 1 år og 40.000 km...
>
Det er nærmere 40 kKr., men det er helt normal køb/salgs"difference" ved en
forhandler= når 1.ejer har skrevet under, har han mistet 40 kKr. .



Morten Fruergaard (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-05-05 08:49

Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> 40 %?
>>
>> Glem det. Måske efter 1 år og 40.000 km...
>>
> Det er nærmere 40 kKr., men det er helt normal køb/salgs"difference"
> ved en forhandler= når 1.ejer har skrevet under, har han mistet 40
> kKr. .

Ja. 40 % er i hvert fald ALT for meget...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Emil Jensen [2100] (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 05-05-05 20:04

> Jeg købte for nogen år siden en brugt Escort til 75000 og kom af med lige
> omkring 2000 i md. i 4 år. jeg kunne godt have købt en ny bil til - mener
> det var 500 i ydelse mere pr. md., men så ville det være i 7 år istedet
> for. Det mente jeg ikke ville være acceptabelt for mig, og det er nok det
> du skal overveje. Altså om du vil betale den hurtigt tilbage, eller den
> skal holde i mange år, før du vil skifte.

Øh, den nye bil som du har brugt 7 år til at betale af på, er 7 år gammel.
Den brugte bil som du kun har brugt 4 år til at betale af på, hvor gammel er
den når den er færdigbetalt? Hvis bilerne var ens, ville jeg med glæde have
betalt 500 kroner mere om måneden for en splinterny.

Mvh

Emil



Morten Fruergaard (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-05-05 20:39

Emil Jensen [2100] wrote:
>> Jeg købte for nogen år siden en brugt Escort til 75000 og kom af med
>> lige omkring 2000 i md. i 4 år. jeg kunne godt have købt en ny bil
>> til - mener det var 500 i ydelse mere pr. md., men så ville det være
>> i 7 år istedet for. Det mente jeg ikke ville være acceptabelt for
>> mig, og det er nok det du skal overveje. Altså om du vil betale den
>> hurtigt tilbage, eller den skal holde i mange år, før du vil skifte.
>
> Øh, den nye bil som du har brugt 7 år til at betale af på, er 7 år
> gammel. Den brugte bil som du kun har brugt 4 år til at betale af på,
> hvor gammel er den når den er færdigbetalt? Hvis bilerne var ens,
> ville jeg med glæde have betalt 500 kroner mere om måneden for en
> splinterny.


500 kr. mere om måneden i 4 år, for derefter at forsætte med at betale 2.500
kr. mere om måneden i 3 år, bliver til en del penge, blot for at købe en ny
bil...

Men jeg har intet problem med, at der er nogen er ikke forstår det/ er enig.
For hvis alle var det, så ville der ikke være nogen næsten nye at købe, da
ingen købte nye...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Jesper Jacobsen (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 05-05-05 23:00


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
news:427a6e10$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jeg købte for nogen år siden en brugt Escort til 75000 og kom af med lige
>> omkring 2000 i md. i 4 år. jeg kunne godt have købt en ny bil til - mener
>> det var 500 i ydelse mere pr. md., men så ville det være i 7 år istedet
>> for. Det mente jeg ikke ville være acceptabelt for mig, og det er nok det
>> du skal overveje. Altså om du vil betale den hurtigt tilbage, eller den
>> skal holde i mange år, før du vil skifte.
>
> Øh, den nye bil som du har brugt 7 år til at betale af på, er 7 år gammel.
> Den brugte bil som du kun har brugt 4 år til at betale af på, hvor gammel
> er den når den er færdigbetalt? Hvis bilerne var ens, ville jeg med glæde
> have betalt 500 kroner mere om måneden for en splinterny.

Som jeg skrev, så er det noget man skal gøre op med sig selv, om man er
villig til at betale de ekstra penge.

For lige at stille regnestykket op så ser det sådan ud:

+500 i 4 år = 24000 kr.
2500 i 3 år = 90000 kr.
i alt efter 7 år = 114000 kr.

Det er mange penge for nogen, og andre betaler dem med glæde. Man må så gøre
op med sig selv, hvilken gruppe man tilhører.

Jesper.




Ukendt (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-05 10:42

"Olesen" <na@na.dk> wrote in message
news:4279ce52$0$63614$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ny Fiesta 1.4 til 129.500,-
>
> Eller
>
> Brugt tilsv. til eks. 60-70.000,-
>
> Hvad vil den månedelige ydelse
> ca. være ?
>
> Købte I ny istedet for lettere brugt
> eller hvordan var jeres historie ?

Vær lige opmærksom på, det kun er en 1,3 du får for 129.500. Den er noget
svagere end 1,4eren (især i acceleration jf Fords side).

Jeg ville købe en brugt. Måske ikke lige en brugt ned i 60-70.000-klassen,
men lidt dyrere. Du skal dog over 100.000 for at kunne få en af de nye
Fiesta-modeller (de gamle Fiestaer var vist ikke så fantastiske biler igen
[subjektivt])

/Kenneth



Rasmus (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 05-05-05 15:02


"Olesen" <na@na.dk> wrote in message
news:4279ce52$0$63614$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ny Fiesta 1.4 til 129.500,-
>
> Eller
>
> Brugt tilsv. til eks. 60-70.000,-
>
> Hvad vil den månedelige ydelse
> ca. være ?
>
> Købte I ny istedet for lettere brugt
> eller hvordan var jeres historie ?

Ifølge www.penge.dk er de biligste biler at køre i

De 5 billigste nye biler (totalomkostn. kr. pr. km):
1. Kia Picanto 1,0 LX, 5-d, 62 hk (2,21)
2. Suzuki Alto 1,1 GL, 5-d, 63 hk (2,26)
3. Fiat Panda 1,2 Ciao, 5-d, 60 hk (2,36)
4. Toyota Yaris 1,4 D-4D, 3-d, 75 hk (2,42)
5. VW Lupo 1,2 TDI 3L, 3-d, 61 hk (2,43)

mvh
Rasmus



Ukendt (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-05 21:47

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message
news:427a273b$0$63653$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <na@na.dk> wrote in message
> news:4279ce52$0$63614$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Ny Fiesta 1.4 til 129.500,-
>>
>> Eller
>>
>> Brugt tilsv. til eks. 60-70.000,-
>>
>> Hvad vil den månedelige ydelse
>> ca. være ?
>>
>> Købte I ny istedet for lettere brugt
>> eller hvordan var jeres historie ?
>
> Ifølge www.penge.dk er de biligste biler at køre i
>
> De 5 billigste nye biler (totalomkostn. kr. pr. km):
> 1. Kia Picanto 1,0 LX, 5-d, 62 hk (2,21)
> 2. Suzuki Alto 1,1 GL, 5-d, 63 hk (2,26)
> 3. Fiat Panda 1,2 Ciao, 5-d, 60 hk (2,36)
> 4. Toyota Yaris 1,4 D-4D, 3-d, 75 hk (2,42)
> 5. VW Lupo 1,2 TDI 3L, 3-d, 61 hk (2,43)

Ja de tal har jeg også set. Jeg nægter dog at tro på, man kan beregne en
'fair' gensalgsværdi på Picantoen endnu - dertil er den for ny.

Ad 5) - det kræver i hvert fald, at man er heldig at få et eksemplar, der
ikke går i stykker i gearkassen eller lignende :)

/Kenneth

/Kenneth



Jørgen M. Rasmussen (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-05-05 22:55


"NumZie" <nyhedsgruppesnabelakennethbon.dk> skrev i en meddelelse

> Ad 5) - det kræver i hvert fald, at man er heldig at få et eksemplar, der
> ikke går i stykker i gearkassen eller lignende :)
>
Sådan noget har de ikke set på, kun på pris, forventet afskrivning, og
forventede driftsudgifter. Da det handler om nye biler, forventer "penge" at
sælger lever op til købeloven mht. reklamationsret/"garanti" ;)).



NumZie (06-05-2005)
Kommentar
Fra : NumZie


Dato : 06-05-05 07:19

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message
news:427a95f7$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "NumZie" <nyhedsgruppesnabelakennethbon.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Ad 5) - det kræver i hvert fald, at man er heldig at få et eksemplar, der
>> ikke går i stykker i gearkassen eller lignende :)
>>
> Sådan noget har de ikke set på, kun på pris, forventet afskrivning, og
> forventede driftsudgifter. Da det handler om nye biler, forventer "penge"
> at sælger lever op til købeloven mht. reklamationsret/"garanti" ;)).

Klart nok. Men en Picanto kan man stadig ikke få et ordentligt
brugtprisbillede på :)
Synd - for det er en sød lille bil, som jeg da også har overvejet :)

/Kenneth



Andreas M. Hansen (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 06-05-05 08:07

En bil har typisk 3 ejere i sin "livstid":

1. Den første, som betaler den

2. Den anden, som har alle fornøjelser og problemfri kørsel

3. Den tredie som har al bøvlet og problemerne

Mvh

Andreas M. Hansen


Morten Fruergaard (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-05-05 08:50

Andreas M. Hansen wrote:
> En bil har typisk 3 ejere i sin "livstid":
>
> 1. Den første, som betaler den
>
> 2. Den anden, som har alle fornøjelser og problemfri kørsel
>
> 3. Den tredie som har al bøvlet og problemerne

Jep.

Sørg derfor at være nr. 2.
Men lad være med at snakke for højt om det, for som "2'er" kan man ikke
undvære 1'erne og 3'erne...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Ukendt (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-05-05 06:42

On Fri, 6 May 2005 09:50:16 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Andreas M. Hansen wrote:
>> En bil har typisk 3 ejere i sin "livstid":
>>
>> 1. Den første, som betaler den
>>
>> 2. Den anden, som har alle fornøjelser og problemfri kørsel
>>
>> 3. Den tredie som har al bøvlet og problemerne
>
>Jep.
>
>Sørg derfor at være nr. 2.
>Men lad være med at snakke for højt om det, for som "2'er" kan man ikke
>undvære 1'erne og 3'erne...

Som jeg ser brugtbilmarkedet i dag især for stationcars og
dieselbiler, så er der ikke den store forskel på 1 og 2, da 2'eren
ikke skal regne med at få meget tilbage af sin investering efter
sammenlagt 8-10 år. Samtidig overtager 2'eren bilen på et tidspunkt,
hvor vedlighold begynder at koste, da de uforudsigelige udgifter også
vil dukke op. Især kombinationen stationcar/diesel har ofte meget høje
brugtvognspriser (men så er der måske lidt mere at hente for dem, der
kan handle).
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI
Med chippet hund

Klaus D. Mikkelsen (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-05-05 06:57

Ivan Madsen skriver:
>
> Samtidig overtager 2'eren bilen på et tidspunkt,
> hvor vedlighold begynder at koste, da de uforudsigelige udgifter også
> vil dukke op.

Man kan altså også finde brugte biler der er 1 år gammel.

Det er her nr 2 vinder stort.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Emil Jensen [2100] (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 07-05-05 15:59

>> Samtidig overtager 2'eren bilen på et tidspunkt,
>> hvor vedlighold begynder at koste, da de uforudsigelige udgifter også
>> vil dukke op.
>
> Man kan altså også finde brugte biler der er 1 år gammel.
>
> Det er her nr 2 vinder stort.

Ja, men en 1 år gammel bil og splinterny bil har ikke meget forskel i prisen
synes jeg. Så er en helt ny at foretrække....

Emil



Morten Fruergaard (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 07-05-05 17:57

Emil Jensen [2100] wrote:
> Ja, men en 1 år gammel bil og splinterny bil har ikke meget forskel i
> prisen synes jeg. Så er en helt ny at foretrække....


Det gælder om at finde den rigtige bil til den rigtige pris.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Klaus D. Mikkelsen (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-05-05 18:01

"Emil Jensen [2100]" skriver:
>
> Ja, men en 1 år gammel bil og splinterny bil har ikke meget forskel i prisen
> synes jeg. Så er en helt ny at foretrække....

Det syntes jeg.

Jeg regnede på det og har sparet ca 40kkr + et sæt 17" BBS fælge med
225/45-17, men skal så selv finde vinterhjul. Det er fint med mig at den
er et år gammel og har gået 14kkm.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Claus (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 06-05-05 08:51


"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse
news:4279ce52$0$63614$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ny Fiesta 1.4 til 129.500,-
>
> Eller
>
> Brugt tilsv. til eks. 60-70.000,-
>

Så kører vi igen... Det evindelige spørgsmål som altid starter en krig og
som der ikke findes noget endegyldigt svar på. Der er alt for mange faktorer
indblandet til at man kan udtale sig generelt om emnet. Årlig kørsel, brug
af værksted, held, går den brugte bil mere i stykker end den nye, går den
nye mere i stykker end den brugte, valg af model o.s.v, o.s.v.

Folk som udtaler sig skråsikkert om det ene eller andet valg har enten ikke
fattet en skid eller har aldrig sat sig ind i det. Det kan godt være at det
for Per er bedst at købe brugt fordi han kører et bestemt antal km, vil have
en bestemt type bil m.m. mens det for Poul bedre kan betale at have en ny
p.g.a. andre faktorer. Enhver må for sig selv afgøre hvad der er det bedste.
Sammenligning er nærmest umuligt.

I min situation går det stort set lige op om jeg køber nyt eller brugt, vi
taler under 500,- om måneden i forskel. Og hos mig giver det mindre mavepine
at skylde nogle penge i banken end at have en brugt bil holdene i
indkørslen. Mobilitet betyder meget for mig da jeg ikke har mulighed for at
lave noget selv på bilen. I de 10 år jeg har købt og kørt nye biler har jeg
aldrig haft brug for Falck om morgenen for at komme på arbejde. Jeg har
altid kunnet tage bilen og køre til Sydfrankrig og tilbage igen uden nogen
form for problemer.

Just my 2 cents...

/Claus




Klaus D. Mikkelsen (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-05-05 15:12

Claus skriver:
>
> Mobilitet betyder meget for mig da jeg ikke har mulighed for at
> lave noget selv på bilen. I de 10 år jeg har købt og kørt nye biler har jeg
> aldrig haft brug for Falck om morgenen for at komme på arbejde.

Det har jeg nu heller ikke haft, selvom jeg har købt brugte biler.

Valget mellem ny og brugt behøver jo heller ikke vare en spritny og en
15 år gammel smaderkasse....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jesper Jacobsen (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 06-05-05 15:33


"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse
news:afe42$427b21f9$3e3d863b$4941@news.arrownet.dk...
>
> "Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse
> news:4279ce52$0$63614$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Folk som udtaler sig skråsikkert om det ene eller andet valg har enten
> ikke
> fattet en skid eller har aldrig sat sig ind i det. Det kan godt være at
> det
> for Per er bedst at købe brugt fordi han kører et bestemt antal km, vil
> have
> en bestemt type bil m.m. mens det for Poul bedre kan betale at have en ny
> p.g.a. andre faktorer. Enhver må for sig selv afgøre hvad der er det
> bedste.
> Sammenligning er nærmest umuligt.

Nøjagtig som jeg skrev i mit første indlæg. Man må gøre op med sig selv hvad
der er bedst for en. Som jeg skrev, kunne jeg også godt have brugt 500 kr.
mere om måneden, men perioden ville så have varet 7 år frem for de 4 jeg
tilbagebetalte bilen på. Om hvad der er det rigtige for den person der
spørger, er helt op til vedkommende, og det vil kun være hans/hendes valg
der kan afgøre sagen. Prisen for hvad en ny vs. en brugt bil koster er ikke
det man skal kigge på, men mere hvad de faktiske mdl. udgifter er. Man kan
jo være lige uheldig med en ny bil, som man kan være heldig med en brugt.
Eller sagt på en anden måde - bare fordi den er ny er det jo ikke
ensbetydende med den er driftsikker. En brugt bil kan være 100 %
driftsikker, og derfor være lige så god som en ny. Heldet med den brugte er
så noget man skal erhverve sig ved evt. at tage en mekaniker man har tillid
til med ud og kigge på den (alternativt køre den ind til ham og lade ham gå
den igennem), eller finde en ven/veninde der ved mere om biler end man selv
gør.

>
> I min situation går det stort set lige op om jeg køber nyt eller brugt, vi
> taler under 500,- om måneden i forskel. Og hos mig giver det mindre
> mavepine
> at skylde nogle penge i banken end at have en brugt bil holdene i
> indkørslen. Mobilitet betyder meget for mig da jeg ikke har mulighed for
> at
> lave noget selv på bilen. I de 10 år jeg har købt og kørt nye biler har
> jeg
> aldrig haft brug for Falck om morgenen for at komme på arbejde. Jeg har
> altid kunnet tage bilen og køre til Sydfrankrig og tilbage igen uden nogen
> form for problemer.
>
> Just my 2 cents...
>
> /Claus

For mig betyder mobilitet også meget, da jeg har lidt over 100 km frem og
tilbage på arbejde. Jeg er så ikke bleg for at tage arbejdsbukserne på, og
lave bilen hvis den er i stykker. Derfor har jeg valgt en brugt bil, og er
rigtig godt tilfreds med det.

Men som Claus siger -- hans situation er anderledes, og det er da helt i
orden med mig. Jeg er ikke utilfreds med min bil, og det tror jeg heller
ikke Claus er, så vi er vel 2 glade bilejere.

Jesper




Claus (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 08-05-05 16:27


"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:427b7ff4$0$79460$14726298@news.sunsite.dk...

> .... så vi er vel 2 glade bilejere.
>
> Jesper

Jeps !

Kom i øvrigt i tanke om noget andet senere. Jo dyrere bil, jo mere ret får
fortalerne for de brugte biler. Mit udsagn er baseret på de biler jeg har
eget i prisklassen mellem 150k og 250k, populære letomsættelige varer som
har et naturligt lavt værditab.

Men køber man i stedet en Volvo V70, Mondeo V6 eller lign. eksotisk, taber
sådan en nemt 200-300.000 på de første 3 år/100.000km og så er jeg heller
ikke længere i tvivl, jeg ville købe brugt. Ligeså hvis man køber noget som
ikke er særligt populært på brugtmarkedet, eks. en Nissan Primera. Her har
første ejer blødt et værditab man ikke taler højt om i klubhuset. Anden ejer
får et billigt og problemfrit køretøj.

God dam'n, jeg begynder jo at lyde som John Sørensen - over and out.

/Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste