/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Koblingsproblemer i Fiat Bravo 1.4i fra '9~
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 04-05-05 23:12

Hej!

Een af mine venner har problemer med sin nyligt indkøbte Fiat Bravo 1.4i fra
1996. Den har været kørt af en ældre herre (hans onkel...) og 14 dage efter
købet er den nu pludseligt ret svær at få i gear når motoren kører. Der skal
nærmest vold til for at få den i gearene, og når man sætter den i bakgear kan
man ikke undgå at børste tænder... Med standset motor skifter den perfekt mellem
alle gearene, og således starter han normalt i bakgear hvis han skal ud fra en
p-plads for at undgå mislyde...

Bravo'en har koblingskabel og ikke noget hydraulisk halløj til koblingen.

Gode idéer?


(Min personlige teori er en defekt kobling som har været filet flittigt af den
ældre herre og nu har fået dødsstødet af alm. frisk(ere) kørsel, men nu
overlader jeg dommen til ekspertpanelet

--
Mvh, Kim Voss Schrader

 
 
Jørgen M. Rasmussen (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-05-05 05:52


"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> (Min personlige teori er en defekt kobling som har været filet flittigt af
> den ældre herre og nu har fået dødsstødet af alm. frisk(ere) kørsel,

Jeg deler den teori med dig :). Du siger den er wire-trukket, kan man evt.
komme til at justere ved pedalen el kobl. , for se om det bliver værre el.
bedre?. Det kan være den har strukket sig pga. massagen ;).



Kim Voss Schrader (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 05-05-05 10:42

Hej!

Jørgen M. Rasmussen wrote:
....
> Jeg deler den teori med dig :). Du siger den er wire-trukket, kan man evt.
> komme til at justere ved pedalen el kobl. , for se om det bliver værre el.
> bedre?. Det kan være den har strukket sig pga. massagen ;).

Ja, der sidder en justeringsmøtrik. Vi har overvejet at give den lidt ekstra for
at se om det ændrer noget. Melder tilbage med resultatet på et tidspunkt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Kim Kristensen (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 05-05-05 10:52


"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:427948b1$0$79458$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Een af mine venner har problemer med sin nyligt indkøbte Fiat Bravo 1.4i
fra
> 1996. Den har været kørt af en ældre herre (hans onkel...) og 14 dage
efter
> købet er den nu pludseligt ret svær at få i gear når motoren kører. Der
skal
> nærmest vold til for at få den i gearene, og når man sætter den i bakgear
kan
> man ikke undgå at børste tænder... Med standset motor skifter den perfekt
mellem
> alle gearene, og således starter han normalt i bakgear hvis han skal ud
fra en
> p-plads for at undgå mislyde...
>
> Bravo'en har koblingskabel og ikke noget hydraulisk halløj til koblingen.
>
> Gode idéer?
>
>
> (Min personlige teori er en defekt kobling som har været filet flittigt af
den
> ældre herre og nu har fået dødsstødet af alm. frisk(ere) kørsel, men nu
> overlader jeg dommen til ekspertpanelet
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

Nu skriver du ikke noget om hvor langt bilen har kørt men i tråden "Lidt
skuffet over FDM købstest" fra 01-05-05 har en Marea som jo er nært
beslægtet med Bravo fået en ny kobling ved 116.000 km, så den er måske ikke
mere slidstærk i de modeller. Men man må da håbe at det er et spørgsmål om
udskiftning eller justering af kablet, det er i hvert fald nok værd at
forsøge.

Med venlig hilsen Kim



Kim Voss Schrader (05-05-2005)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 05-05-05 11:02

Hej!

Kim Kristensen wrote:

> Nu skriver du ikke noget om hvor langt bilen har kørt men i tråden "Lidt

Nej, det glemte jeg. Den har kørt 65.000km siden '96, men med en gammel mand bag
rattet...

> skuffet over FDM købstest" fra 01-05-05 har en Marea som jo er nært
> beslægtet med Bravo fået en ny kobling ved 116.000 km, så den er måske ikke
> mere slidstærk i de modeller. Men man må da håbe at det er et spørgsmål om
> udskiftning eller justering af kablet, det er i hvert fald nok værd at
> forsøge.

Ja, det ender det jo nok også med. Ville bare lige have en idé om det ville
hjælpe med at skifte koblingen, eller om der kunne være andet i vejen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

koblingen kobler ikk~ (07-05-2005)
Kommentar
Fra : koblingen kobler ikk~


Dato : 07-05-05 14:30



"Kim Voss Schrader" <mailto:usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
"Koblingsproblemer i Fiat Bravo 1.4i fra '96"

> Hej!
>
> Een af mine venner har problemer med sin nyligt indkøbte Fiat Bravo 1.4i fra
> 1996. Den har været kørt af en ældre herre (hans onkel...) og 14 dage efter
> købet er den nu pludseligt ret svær at få i gear når motoren kører. Der skal
> nærmest vold til for at få den i gearene, og når man sætter den i bakgear kan
> man ikke undgå at børste tænder... Med standset motor skifter den perfekt mellem
> alle gearene, og således starter han normalt i bakgear hvis han skal ud fra en
> p-plads for at undgå mislyde...
>
> Bravo'en har koblingskabel og ikke noget hydraulisk halløj til koblingen.
>
> Gode idéer?
>
>
> (Min personlige teori er en defekt kobling som har været filet flittigt af den
> ældre herre og nu har fået dødsstødet af alm. frisk(ere) kørsel, men nu
> overlader jeg dommen til ekspertpanelet
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.167.201.116)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-05-05 14:58



"koblingen kobler ikke helt ud.(kaput)" <mailto:i.guldborg@mail.dk> skrev i en
meddelelse
"Re: Koblingsproblemer i Fiat Bravo 1.4i fra '96"

>
>
> "Kim Voss Schrader" <mailto:usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
> "Koblingsproblemer i Fiat Bravo 1.4i fra '96"
>
> > Hej!
> >
> > Een af mine venner har problemer med sin nyligt indkøbte Fiat Bravo 1.4i fra
> > 1996. Den har været kørt af en ældre herre (hans onkel...) og 14 dage efter
> > købet er den nu pludseligt ret svær at få i gear når motoren kører. Der skal
> > nærmest vold til for at få den i gearene, og når man sætter den i bakgear kan
> > man ikke undgå at børste tænder... Med standset motor skifter den perfekt
mellem
> > alle gearene, og således starter han normalt i bakgear hvis han skal ud fra en
> > p-plads for at undgå mislyde...
> >
> > Bravo'en har koblingskabel og ikke noget hydraulisk halløj til koblingen.
> >
> > Gode idéer?
> >
> >
> > (Min personlige teori er en defekt kobling som har været filet flittigt af den
> > ældre herre og nu har fået dødsstødet af alm. frisk(ere) kørsel, men nu
> > overlader jeg dommen til ekspertpanelet
> >
> > --
> > Mvh, Kim Voss Schrader
> >
>
> -- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.167.201.116)
> -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
>
>

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.167.201.116)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Kim Voss Schrader (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 07-05-05 15:30

Hej!

koblingen kobler ikke helt ud.(kaput) wrote:
>

Ja, noget kunne tyde på det.



PS: Hvorfor skriver du i afsenderfeltet og ikke i brødteksten? Det gør altså
længere diskussioner en _anelse_ besværlige

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Kim Voss Schrader (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 09-05-05 19:17

Hej!

Nu har han så fiflet lidt med koblingspunktsjusteringen (på koblingsarmen v.
gearkassen) og nu kobler den fint ud, men der kommer en skurrelyd når koblingen
er i bund.

Så vi kan vel konkludere, at koblingen er mindre god og bør skiftes engang i
nærmere fremtid :)

PS: Bør det give nogen problemer at køre med den som det er (altså med denne
skurrelyd)? Det er vel bedre end at skifte gear uden at kunne koble ud

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste