Autolakering, hvordan?
Fra : Michael Andersen

Dato : 04-05-05 20:40

Jeg skal igang med at lave noget rust.
Jeg har tidligere spurgt om hvordan jeg fandt ud af farvekoden og jeg fik
svaret. Tak!

Nu skal jeg snart igang med at male den og jeg vil gøre det selv, da det
ikke er særlig meget, men vil gerne have det gjort pænt. Er der nogle som
kan komme med en vejledning - guide i hvordan man autolakere sin bil, så det
bliver gjort korrekt!
Jeg tænker på hvilket udstyr man skal bruge, hvordan man maler ovs.

Gode råde, erfaringer. Alt, bare fortæl!

På forhånd tak

Michael

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-05-05 23:30

"Michael Andersen" <michaelSLET@nakel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver gjort korrekt!
> Jeg tænker på hvilket udstyr man skal bruge, hvordan man maler ovs.
>
> Gode råde, erfaringer. Alt, bare fortæl!

Hej Michael

Jeg vil bare lige sige, at det kræver mange gange øvelse før
man får et resultat der bare LIGNER det som en prof. autolak'er
laver !

Så hvis du mener det samme som jeg gør, når du skriver at du
"gerne vil have det gjort pænt", så tror jeg ikke at gør det selv
metoden er at anbefale

Så hellere finde en sort maler.......de findes faktisk

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Rander

Dato : 05-05-05 00:12

Thu, 5 May 2005 00:30:19 +0200 brugte Brian S Jensen 36 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Så hellere finde en sort maler.......de findes faktisk

Er det ikke racediskrimination? Godt nok med omvendt fortegn, men
alligevel?

http://rander.dk (temporarily down!)

Dit sind er som en faldskærm. Det virker kun, når det er åbent. (John Engelbrecht)

Fra : Michael Andersen

Dato : 05-05-05 17:46

Det er ikke meget som skal males. Det er lidt på skærmkanterne foran og lidt
på bagklappen og bilen er sort!
Og jeg kender ikke lige en maler.
Men hvis der er nogle som kan og vil tjene nogle penge, jamen, så vil jeg
gerne betale for det!

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 05-05-05 21:06

> [...]
> Og jeg kender ikke lige en maler.
> Men hvis der er nogle som kan og vil tjene nogle penge, jamen, så vil jeg

Du risikerer også bare, at når du først har investeret i det nødvendige
udstyr, så er det blevet
dyrere end at lade en prof. om opgaven. På den anden side har du jo så
udstyret til en evt.
anden gang

--
Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-05-05 18:24

> Så hellere finde en sort maler.......de findes faktisk

Og husk at det ikke er ulovligt i Danmark at indkøbe "sort arbejdskraft",
hvis man er privat.

Det er kun maleren, de har et problem, hvis han ikke opgiver indtægten til
skattefar.

.....mange håndværkere tror, de har en klemme på en, hvis man har talt om, at
han ikke opgiver det til skattefar - men den eneste, der har problemet, er
ham selv.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-05 15:04

Jan W Nielsen skriver:

> Det er kun maleren, de har et problem, hvis han ikke opgiver indtægten til
> skattefar.

Jep

> ....mange håndværkere tror, de har en klemme på en, hvis man har talt om, at
> han ikke opgiver det til skattefar - men den eneste, der har problemet, er
> ham selv.. )

Og en lille historie må så følge her fra en bekendt af en bekendt der er
bekendt med en mekaniker.

En kunde ville have lavet noget arbejde, de aftalte en pris og at det
skulle gøres "uden regning". Da kunden afhenter vognene vil han
pludesligt ikke betale hele beløbet, men mekanikeren overtaler ham til
det. Kunden får så fat i skattevæsnet og melder ham for sort arbejde.
Mekanikeren har kun et svar til skattevæsnet: "Det kan ikke passe. Det
er da en fejl at jeg ikke har fået skrevet en regning på den opgave". Så
laver han en regning til kunden incl moms og sender den, for han skal jo
have sine penge for opgaven............

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Linder \(2600~

Dato : 05-05-05 06:42

Hej Michael

jeg har tidligere både spartlet og malet min egen bil, uden det kunne ses
efterfølgende.

Om det er den korrekte måde, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men det blev
flot,og jeg hyggede mig.

org. farve og klarlak på spray. ikke sådan noget stift halløj.

og så nogle meget meget tynde lag med farven, og lade det tørre 15 - 30 min
efter hvert lag.
Derefter klarlak, 2 - 3 lag samme tørretid.

det blev kanon godt :)

mvh

Morten