Golf TDI ABS fejl
Fra : phk

Dato : 04-05-05 16:25

Min lampe lyser hele tiden. ABS-funktionen duer ikke mere :(

Hvad kan der være galt?

--
Per, Esbjerg

Fra : Claus Petersen

Dato : 04-05-05 16:32

> Min lampe lyser hele tiden. ABS-funktionen duer ikke mere :(
>
> Hvad kan der være galt?

Hvad siger fejlkoden ?

Enten en føler (mest sandsynligt), hydraulikpumpen (næstmest sandsynligt).

Hydraulik pumpen kan som regel motioneres igang igen ved at kører en
funtionstest med VAG-com. Husk at du ikke må lade pumpen kører for længe da
den så brænder varm, jeg tror det er maks. 60 sekeunder (ikke helt sikker).

--
Claus
Nu med ny Golf TDI

Fra : phk

Dato : 05-05-05 08:03

"Claus Petersen" <claus_petersen@remove.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> funtionstest med VAG-com. Husk at du ikke må lade pumpen kører for længe
> da den så brænder varm, jeg tror det er maks. 60 sekeunder (ikke helt

Jeg har læst koder - der var ingen der havde noget med ABS at gøre. Men jeg
vil lige se på de tigen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 04-05-05 16:37

> Min lampe lyser hele tiden. ABS-funktionen duer ikke mere :(
>
> Hvad kan der være galt?

Sandsynligvis en defekt ABS sensor ved ét af hjulene.

Den nemmeste måde at stille en korrekt diagnose er ved at udlæse fejlkoder.
Dette vil også fortælle dig hvilken sensor det måtte være.

Da jeg selv skiftede sensor ved min Golfs venstre baghjul, fandt jeg at
Krogslund havde de bedste priser på ABS-sensorer til Golfen. Jeg betalte
under det halve hos Krogslund i forhold til hos VW og jeg modtog en original
VW sensor med VW-nummer støbt i plastiken. Æsken var dog ikke fra VW.

Mvh
Claus

Fra : Torben Madsen

Dato : 04-05-05 22:10

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
original
> VW sensor med VW-nummer støbt i plastiken. Æsken var dog ikke fra VW.

Jeg har også været det igennem med min golf - det var blot højre baghjul,
såvidt jeg husker. Men jeg var så heldig, at jeg kunne nøjes med en gang
kontaktrens, og så var det iorden igen...

mvh
Torben Madsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-05-05 22:36

phk skriver:

> Min lampe lyser hele tiden. ABS-funktionen duer ikke mere :(
>
> Hvad kan der være galt?

Se evt min private hjemmeside, der "fortæller" jeg om en lignende
fejl.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : phk

Dato : 05-05-05 10:29

> Min lampe lyser hele tiden. ABS-funktionen duer ikke mere :(
>
> Hvad kan der være galt?

Fejlkoder udlæst - ABS sensor venstre forhjul defekt.

Hvad står sådan en i - i Tyskland :)

Hvis du ikke ved det - så herhjemme? :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 05-05-05 10:47

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Fejlkoder udlæst - ABS sensor venstre forhjul defekt.
>
> Hvad står sådan en i - i Tyskland :)
>
> Hvis du ikke ved det - så herhjemme? :)

Hos krogslund 359,75 inkl. moms

Mvh
Claus

Fra : Kim

Dato : 05-05-05 11:14

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Fejlkoder udlæst - ABS sensor venstre forhjul defekt.
>
> Hvad står sådan en i - i Tyskland :)

37,40 EURO + 16% moms

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-05 14:59

phk skriver:

> Fejlkoder udlæst - ABS sensor venstre forhjul defekt.

Den kan godt være lidt træls af få ud.......

Fra : phk

Dato : 06-05-05 16:06

> phk skriver:

> Den kan godt være lidt træls af få ud.......

Så får SMC noget at bestille på deres fastprisordninger :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 06-05-05 16:54

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse

> Så får SMC noget at bestille på deres fastprisordninger :)

Som jeg kender SMC er der helt sikkert taget højde for det ;)

Mvh
Claus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-05 17:43

phk skriver:

> Så får SMC noget at bestille på deres fastprisordninger :)

_Så_ træls er det heller ikke.

Af med forhjul, lokaliser sensor, clips stik fra hinanden, pil bolten ud
der holder sensoren, træk sensor bagud af hullet. Det hele i omvendt
rækkefølge med ny sensor

Sensoren kan dog sidde godt fast, det kræver at man tager bremseskive og
kodeskiven af og slår lidt på den gamle sensor (evt borer den ud).

Fra : j.h

Dato : 07-05-05 15:51

"phk" <mailto:phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
"Golf TDI ABS fejl"

> Min lampe lyser hele tiden. ABS-funktionen duer ikke mere :(
>
> Hvad kan der være galt?
>

> --
> Per, Esbjerg
> absføler.klip ledningen over 5 cm fra føler og stik lod en ny ledning på.den er
sansynligvis knækket et sted.når du er færdig skal du køre en tur.lampen slukker
ikke før den får et signal fra føleren.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.167.201.116)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-05-05 17:59

"j.h" skriver:

> absføler.klip ledningen over 5 cm fra føler og stik lod en ny ledning på.den er
> sansynligvis knækket et sted.når du er færdig skal du køre en tur.lampen slukker
> ikke før den får et signal fra føleren.

Vrøvl !