Polo 96 og Vag-Com
Fra : phk

Dato : 04-05-05 16:25

Duer VAG-COM på den?

I så fald - hvor er stikket? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Claus Petersen

Dato : 04-05-05 16:36

> Duer VAG-COM på den?
>
> I så fald - hvor er stikket? :)

Ja da! Åben det lille handskerum under instrumentbordet i føresiden.
Inde til højre sidder stikkert, det kan være nødvendigt at vippe
handskerumsklappen helt ned, dvs. lige bøje stoparmene ind, den første gang
så du kan se hvad du laver.

Der er både motorstyring og ABS diagnose på den.

--
Claus
Nu med ny Golf TDI

Fra : phk

Dato : 05-05-05 08:02

"Claus Petersen" <claus_petersen@remove.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja da!

Tak for det - så finder jeg måske årsagen til periodisk ujævn tomgang.

--
Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 05-05-05 10:30

Jeg har læst fejlkoden ud - den skriver

"533 idle speed regulator
09-00 Adaption limit surpassed"

Hvad betyder det så lige?

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-05-05 12:04

phk wrote:
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har læst fejlkoden ud - den skriver
>
> "533 idle speed regulator
> 09-00 Adaption limit surpassed"
>
> Hvad betyder det så lige?

Jeg ved det ikke, men en søgning på Google kan faktisk hjælpe:

http://www.google.com/search?hl=en&c2coff=1&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official_s&lr=lang_da|lang_en|lang_de|lang_sv&q=adaptation+limit+surpassed&spell=1

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 12:06

> Jeg har læst fejlkoden ud - den skriver
>
> "533 idle speed regulator
> 09-00 Adaption limit surpassed"
>
> Hvad betyder det så lige?

At der er ged i din tomgangsregulator, den ligger uden for specifikationerne
for tilpasning.

Mit bedste bud er at den er stået af.

Hvilken motortype er det, nogle af dem har den indbygget i gasspjældshuset
:( = dyrt.

Du kunne evt prøve at nulstille motoren med tilpasning på kanal 0, gem
værdien 0 og alle tilpasninger er nulstillet til standard værdier.
Motoren vil så over den næste kold->varm cyklus tilpasse sig.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk