Så har Vectraen endnu engang været på felt~
Fra : Bjørn

Dato : 04-05-05 12:37

Hey,

For noget tid siden fik jeg en standard-tuningschip smidt i Vectraen. Jeg
har ikke været sikker på at skidtet har givet noget, så den måtte jo på
rullerne igen. I december røg den på felt ved RH MotorSport - resultatet var
meget skuffende - 184hk og 236nm, i øvrigt fik jeg at vide at den kørte en
tand for magert. Der var i øvrigt oktan 98 i tanken den dag.

Så var der jo ikke andet for at skifte til standard chippen - men doven som
jeg nu er, blev det først gjort i lørdags. Bilen blev kørt på felt, og
rullet til et OK resultat, hvorefter chippen blev skiftet, og bilen rullet
igen. Overraskende nok, har bilen med standardchippen 10hk og 12nm mindre
end med tuningschippen. Dette er så på oktan 95.

Anyways, bilen blev samlet igen, med standardchippen i boksen. Nu prøver jeg
lige den, og ser efter om benzinøkonomien er anderledes. Jeg ville nu
egentlig godt have målt Vectraen med et højere benzintryk, for at se om det
skulle give noget, og om den stadig ville køre for magert. Min regulator
giver 3,2bar fra sig.... og da bilen endelig var samlet stod der en bekendt
med en 4-bars regulator - men det venter vi lige lidt med :)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-05-05 12:45

Prøver du at sige at du har formøblet 16hk (som i minus) med en chiptuning?
Sur røv!

Fra : Bjørn

Dato : 04-05-05 14:18

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Prøver du at sige at du har formøblet 16hk (som i minus) med en
> chiptuning?
> Sur røv!

Det var også noget i den retning jeg tænkte, da RH målte den.

RH lavede dog generelt lave målinger den dag.

Med chippen lagde den over 202,7hk på rullerne i lørdag ;)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v
- censur -
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-05-05 14:17

"Bjørn" skriver:

> Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v
> - censur -

ROFL....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-05-05 14:31

Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det var også noget i den retning jeg tænkte, da RH målte den.
>
> RH lavede dog generelt lave målinger den dag.
>
> Med chippen lagde den over 202,7hk på rullerne i lørdag ;)

Hmmm, få lige checket dit benzinsystem inden du brænder hul i et stempel...

Mvh
Roberto

Fra : Bjørn

Dato : 04-05-05 14:42

> Hmmm, få lige checket dit benzinsystem inden du brænder hul i et
> stempel...

RH sagde at den med chippen kørte en anelse for magert.

Natmekanikeren sagde at den kørte fint fint med standard chippen. - Han
målte ikke Air/Fuel ratio med tuningschippen i.

Også en af grundene til at std. chippen sidder i endnu, jeg mener helt
bestemt at jeg kunne "anspore" en underlig opførsel med tuningschippen og en
spand kul.

De indsprøjtningsdyser, der sidder på min std kan levere benz op til ca.
220hk - så vi er tæt ved at nå grænsen, skal vi over, er det først det
bliver dyrt :( Men wha, vi singlefyre har det sjovere :)

Jeg skal have vognen til efter syn i Fredericia en af ugerne, så skulle den
gerne køre med 4 bars benzintryk - og noget andet manifoldsværk.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-05-05 15:44

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> De indsprøjtningsdyser, der sidder på min std kan levere benz op til ca.
> 220hk - så vi er tæt ved at nå grænsen, skal vi over, er det først det
> bliver dyrt :( Men wha, vi singlefyre har det sjovere :)

Det sidste turde jeg ikke skrive under på!

Siger den anden halvdel at jeg skal skrive

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 15:53

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Det sidste turde jeg ikke skrive under på!
>
> Siger den anden halvdel at jeg skal skrive

Heh, ja, men et eller andet skal jeg skrive - jeg har ingen anden halvdel
længere. Det har jeg ellers haft i en længere årrække; den samme endda, men
sådan hænger tingene - desværre - ikke sammen længere...

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Henrik B.

Dato : 04-05-05 17:13

> [...]

> 220hk - så vi er tæt ved at nå grænsen, skal vi over, er det først det
> bliver dyrt :( Men wha, vi singlefyre har det sjovere :)

Ahhhh, så dyre er 4 stk. brugte dyser nu ikke. Men det kræver selvfølgelig
en ny mapning.

> Jeg skal have vognen til efter syn i Fredericia en af ugerne, så skulle
> den gerne køre med 4 bars benzintryk - og noget andet manifoldsværk.

Hos hvem dog? Skal vi følges derned? Du kan jo hænge på krogen. Du véd jo at
en trykladet er hurtigere. ))))

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-05-05 17:09

over 202,7hk

Som i 202,73 HK ?

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 16:12

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> over 202,7hk
>
> Som i 202,73 HK ?

Mere ;)

Jeg har forhåbninger om at nå 215hk, næste gang den bliver rullet - hvis jeg
ellers kan tage mig sammen :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Brian

Dato : 05-05-05 16:37

Bjørn wrote:

> Jeg har forhåbninger om at nå 215hk, næste gang den bliver rullet -
> hvis jeg ellers kan tage mig sammen :)

Hvad med at arbejde på at få den til at køre længere på literen, istedet ?

/Brian

Fra : John Sahl

Dato : 05-05-05 16:51

Brian wrote:
> Hvad med at arbejde på at få den til at køre længere på literen,
> istedet ?

Hvad er det sjove i det?

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Brian

Dato : 05-05-05 17:05

John Sahl wrote:

> Hvad er det sjove i det?

Intet overhovedet - slet ikke når vi nærmest får benzinen foræret for tiden

Det var mere udfra en betragtning at der vel snart ikke kan klemmes mere ud
af den stakkels motor, uden større ændringer, og så er en bedre økonomi
da oplagt - dét er ihvertfald en udfordring

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-05-05 13:41

"Bjørn" skriver:

Klip

> resultatet var meget skuffende - 184hk og 236nm

Klip

> Overraskende nok, har bilen med standardchippen 10hk og 12nm mindre
> end med tuningschippen. Dette er så på oktan 95.

Og så lige:
> Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v
> 202,7hk @ 6107rpm - 250,3nm @ 4683rpm

Hov...... der er noget galt her....

Fra : Thomas

Dato : 04-05-05 14:55

> Anyways, bilen blev samlet igen, med standardchippen i boksen. Nu
> prøver jeg lige den, og ser efter om benzinøkonomien er anderledes.

Hvorfor er std.chippen i igen?

--
Thomas Krath

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 15:24

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er std.chippen i igen?

Fordi den kører en anelse for magert med tuningschippen, skal lige have
hævet mit benztryk før den kommer i igen.

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94