Lada Samara springer sikringer på nærlys/k~
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 04-05-05 09:43

Okok... jeg skammer mig noget så forfærdeligt over at indrømme det, men jeg
har købt en Lada. Må skynde mig at sige, at det er en konebil og den er
indkøbt meget, meget billigt. Der var ingen andre, der ville eje den.

Jeg har ikke haft den i 12 timer endnu, og har allerede nu et problem. Den
springer sikringen til det venstre nær-/kørelys. Kan det være relæet, der
fejler, eller ville den i så fald springe begge sikringer?

Skal jeg lede efter et kabelbrud eller hvor er det mest sandsynligt fejlen
ligger?

Vh, Lars.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 09:57

"Lars Bonnesen" <none@none.invalid> skrev i en meddelelse

| Skal jeg lede efter et kabelbrud eller

Det er nok det mest sandsynlige.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 04-05-05 10:12

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

> Det er nok det mest sandsynlige.

Når jeg så finder bruddet, er det så tillad at reparere bruddet (f.eks. med
isoleringstape), eller skal kablet være i ét ubrudt stykke?

Vh, Lars.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 10:57

| Når jeg så finder bruddet, er det så tillad at reparere bruddet (f.eks.
med
| isoleringstape), eller skal kablet være i ét ubrudt stykke?

Der er ikke krav om at du SKAL reparere el.nettet på en bestemt måde. Men af
hensyn til lyset og brandfaren, vil jeg nu erstatte ihvertfald det beskadige
stykke, så jeg er sikker på det har tværsnit nok til at klare strømmen.

Fra : Peter Olesen

Dato : 04-05-05 12:18

Jeg har oplevet en dårlig forbindelse ved sikringerne. Det er jo trods alt
de gamle sikringer.

Og husk nu: Porsche står squ bag motorens konstruktion !!

( 911ér i forklædning..)

Peter

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 04-05-05 13:27

"Peter Olesen" <haurumFJERNDETTE@adr.dk> wrote in message
> Jeg har oplevet en dårlig forbindelse ved sikringerne. Det er jo trods alt
> de gamle sikringer.
>
> Og husk nu: Porsche står squ bag motorens konstruktion !!
>
> ( 911ér i forklædning..)

Der er sgu ikke meget Porsche over den motor... (-;

Hvor meget har Porsche været med? Har de sendt en kontordame ud for at klø
konstruktionsingeniøren på ryggen?

Vh, Lars.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 13:36

> [...]
> de gamle sikringer.
>
> Og husk nu: Porsche står squ bag motorens konstruktion !!

*Host*
Det er f..... en god forklædning

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-05-05 15:49

> Okok... jeg skammer mig noget så forfærdeligt over at indrømme det, men
> jeg har købt en Lada. Må skynde mig at sige, at det er en konebil og den
> er indkøbt meget, meget billigt. Der var ingen andre, der ville eje den.

Ja-ja.
Undskyldninger, dem kan alle komme med.

(sagt af en der har været medejer af en Lada, savner den ind i mellem)

> [...]
> fejler, eller ville den i så fald springe begge sikringer?
>
> Skal jeg lede efter et kabelbrud eller hvor er det mest sandsynligt fejlen

Har bilen trækkrog?
Hvis ja, så sidder der et stik ved krogen.
Der ville jeg starte med at lede efter fejl.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Olsen

Dato : 04-05-05 23:22

Jeg har haft sådan en, og så dårlig er den nu heller ikke!!
Hvis den er udstyret med kørelys, havde min faktisk to relæer og det
drillede faktisk lidt engang i mellem på den måde. Jeg mener bare at det var
ledningerne ved relæerne der var gået til.

Og så kan det godt være at der ikke er meget posche over den, men det er en
solid trækker, og det største problem er faktisk rust.

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-05-05 00:14

"Lars Bonnesen" <none@none.invalid> skrev

> Den
> springer sikringen til det venstre nær-/kørelys.

Ihukommende at den rigtige afprøvning er den halve fejlfinding så:

Når sikringen er sprunget, hvor meget af følgende virker så?

Nærlys?

Fjernlys?

Positionslys?

Kørelys.?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 05-05-05 09:57

> Jeg har ikke haft den i 12 timer endnu, og har allerede nu et problem. Den
> springer sikringen til det venstre nær-/kørelys. Kan det være relæet, der
> fejler, eller ville den i så fald springe begge sikringer?

Jeg ville starte med venstre baglygte...som jeg husker familiens gamle Lada
Samara 1.1 (der skal ikke grines! ) var der altid problemer med
forbindelserne til/i baglygten. Baglygten er lavet med slags tynd printplade
hvor pærene sidder i, prøv at se om der er en kortslutning der. Det skal
siges at som jeg husker det spang sikringen aldrig, baglygten holdt bare op
med at virke - et ret svagt punkt på bilen.

Mvh.

Lauge

Fra : j.h

Dato : 07-05-05 16:53

"Lars Bonnesen" <mailto:none@none.invalid> skrev i en meddelelse
"Lada Samara springer sikringer på nærlys/kørelys"

> [...]
>
> Vh, Lars.
> tegn en kaskoforsikring..og monter et søm i stedet for sikringen. held og lykke
med den næste nye bil...jer har iøvrig en til salg...haha.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.167.201.116)